Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNEMA KURAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinema kuramları hakkında bilgi vererek, öğrencilere kuramsal yaklaşım edimi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Klasik Sinema Kuramları nelerdir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemada biçimci gelenek mi, gerçekçi gelenek mi? Öğrenciler derse yazılı pratik çalışmayla başlayacaklardır.,Biçimci geleneğe giriş: Hugo Münsterberg ,Biçimci gelenek devam: Rudolf Arnheim,Biçimci gelenek devam: Sovyet montaj kuramı. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma yapacaklarıdır. Sahne analizi ve ilgili kurama ilişkin soruları cevaplayacaklardır. ,Sovyet montaj kuramı devam. 'Beş montaj yöntemi' örnek sahnelerle ilgili yazılı pratik çalışmalar ve tartışma yapılacaktır. ,Biçimci gelenek devam: Béla Balázs,Ara Sınav Tekrar: Biçimci Gelenek. Sınıfta yazılı pratik çalışmalar, soru-cevap, kuramcıların karşılaştırması ve tartışma,Ara Sınavlar,Gerçekçi gelenek,Siegfried Kracauer ,André Bazin, "Cahiers du Cinéma" ve Fransız Yeni Dalga. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma ve sahne analizi yapacaklardır. ,Semiotik ( Göstergebilim) ve Sinemada Semiotik,Christian Metz ,Final Sınavları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinemada kuram nedir öğrenir. 9A, E
Biçimci ve gerçekçi film kuramlarını açıklar.16A, H
filme nasıl yaklaşılacağını ve nasıl analiz edileceğini öğrenir. 10, 9A, F
İki temel kuram aracılığıyla film - gerçek ilişkisini anlamayı öğrenir.16, 19A, E, H
Sinemayla ilgili bütün kuramsal yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olur16, 19A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klasik Sinema Kuramları nelerdir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemada biçimci gelenek mi, gerçekçi gelenek mi? Öğrenciler derse yazılı pratik çalışmayla başlayacaklardır.James Monaco, "Film Eleştirisi El Kitabı"
2Biçimci geleneğe giriş: Hugo Münsterberg J. Dudley Andrew "Büyük Sinema Kuramları" 'Münsterberg'
3Biçimci gelenek devam: Rudolf ArnheimAndrew, 'Rudolf Arnheim'
4Biçimci gelenek devam: Sovyet montaj kuramı. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma yapacaklarıdır. Sahne analizi ve ilgili kurama ilişkin soruları cevaplayacaklardır. Andrew, 'Eisenstein'
5Sovyet montaj kuramı devam. 'Beş montaj yöntemi' örnek sahnelerle ilgili yazılı pratik çalışmalar ve tartışma yapılacaktır. Andrew, 'Eisenstein'; filmler: Potemkin Zırhlısı (1925), Ekim (1928), Grev (1925)
6Biçimci gelenek devam: Béla BalázsAndrew, 'Béla Balázs'; Elsaesser ve Hagener okumalar "Hamlet" (1921)
7Ara Sınav Tekrar: Biçimci Gelenek. Sınıfta yazılı pratik çalışmalar, soru-cevap, kuramcıların karşılaştırması ve tartışmaBiçimci gelenek tekrar edilmeli
8Ara Sınavlar
9Gerçekçi gelenekAndrew, 'Büyük Sinema Kuramları'
10Siegfried Kracauer Andrew, 'Kracauer', Elsaesser ve Hagener
11André Bazin, "Cahiers du Cinéma" ve Fransız Yeni Dalga. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma ve sahne analizi yapacaklardır. Andrew, 'André Bazin'
12Semiotik ( Göstergebilim) ve Sinemada SemiotikAndrew, 'Büyük Sinema Kuramları'
13Christian Metz Andrew 'Christian Metz'
14Final SınavlarıFinal Sınavı Tekrar
Kaynak
Film Theory and Criticism, New York Oxford, Oxford University Press, 1999. Dudley, Andrew, J, Büyük Film Kuramları, çev. İbrahim Şener, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1995.
Elsaesser ve Hagener, "Film Kuramı", Corrigan,"Film Eleştirisi El Kitabı"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNEMA KURAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinema kuramları hakkında bilgi vererek, öğrencilere kuramsal yaklaşım edimi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Klasik Sinema Kuramları nelerdir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemada biçimci gelenek mi, gerçekçi gelenek mi? Öğrenciler derse yazılı pratik çalışmayla başlayacaklardır.,Biçimci geleneğe giriş: Hugo Münsterberg ,Biçimci gelenek devam: Rudolf Arnheim,Biçimci gelenek devam: Sovyet montaj kuramı. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma yapacaklarıdır. Sahne analizi ve ilgili kurama ilişkin soruları cevaplayacaklardır. ,Sovyet montaj kuramı devam. 'Beş montaj yöntemi' örnek sahnelerle ilgili yazılı pratik çalışmalar ve tartışma yapılacaktır. ,Biçimci gelenek devam: Béla Balázs,Ara Sınav Tekrar: Biçimci Gelenek. Sınıfta yazılı pratik çalışmalar, soru-cevap, kuramcıların karşılaştırması ve tartışma,Ara Sınavlar,Gerçekçi gelenek,Siegfried Kracauer ,André Bazin, "Cahiers du Cinéma" ve Fransız Yeni Dalga. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma ve sahne analizi yapacaklardır. ,Semiotik ( Göstergebilim) ve Sinemada Semiotik,Christian Metz ,Final Sınavları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinemada kuram nedir öğrenir. 9A, E
Biçimci ve gerçekçi film kuramlarını açıklar.16A, H
filme nasıl yaklaşılacağını ve nasıl analiz edileceğini öğrenir. 10, 9A, F
İki temel kuram aracılığıyla film - gerçek ilişkisini anlamayı öğrenir.16, 19A, E, H
Sinemayla ilgili bütün kuramsal yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olur16, 19A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klasik Sinema Kuramları nelerdir? Sinemada kuramların ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Sinemada biçimci gelenek mi, gerçekçi gelenek mi? Öğrenciler derse yazılı pratik çalışmayla başlayacaklardır.James Monaco, "Film Eleştirisi El Kitabı"
2Biçimci geleneğe giriş: Hugo Münsterberg J. Dudley Andrew "Büyük Sinema Kuramları" 'Münsterberg'
3Biçimci gelenek devam: Rudolf ArnheimAndrew, 'Rudolf Arnheim'
4Biçimci gelenek devam: Sovyet montaj kuramı. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma yapacaklarıdır. Sahne analizi ve ilgili kurama ilişkin soruları cevaplayacaklardır. Andrew, 'Eisenstein'
5Sovyet montaj kuramı devam. 'Beş montaj yöntemi' örnek sahnelerle ilgili yazılı pratik çalışmalar ve tartışma yapılacaktır. Andrew, 'Eisenstein'; filmler: Potemkin Zırhlısı (1925), Ekim (1928), Grev (1925)
6Biçimci gelenek devam: Béla BalázsAndrew, 'Béla Balázs'; Elsaesser ve Hagener okumalar "Hamlet" (1921)
7Ara Sınav Tekrar: Biçimci Gelenek. Sınıfta yazılı pratik çalışmalar, soru-cevap, kuramcıların karşılaştırması ve tartışmaBiçimci gelenek tekrar edilmeli
8Ara Sınavlar
9Gerçekçi gelenekAndrew, 'Büyük Sinema Kuramları'
10Siegfried Kracauer Andrew, 'Kracauer', Elsaesser ve Hagener
11André Bazin, "Cahiers du Cinéma" ve Fransız Yeni Dalga. Öğrenciler sınıfta yazılı pratik çalışma ve sahne analizi yapacaklardır. Andrew, 'André Bazin'
12Semiotik ( Göstergebilim) ve Sinemada SemiotikAndrew, 'Büyük Sinema Kuramları'
13Christian Metz Andrew 'Christian Metz'
14Final SınavlarıFinal Sınavı Tekrar
Kaynak
Film Theory and Criticism, New York Oxford, Oxford University Press, 1999. Dudley, Andrew, J, Büyük Film Kuramları, çev. İbrahim Şener, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1995.
Elsaesser ve Hagener, "Film Kuramı", Corrigan,"Film Eleştirisi El Kitabı"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16