Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2+0 2 2
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler YOK
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi Verenler Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ, Öğr.Gör. Ahmet UĞUR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirebilmesi 1, 2, 3 A
Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarabilmesi 1, 2, 3 A
Zaferin kazanılmasını açıklayabilmesi 1, 2, 3 A
Cumhuriyetin ilanını açıklayabilmesi 1, 2, 3 A
Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirebilmesi 1, 2, 3 A
Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeleyebilmesi 1, 2, 3 A
Atatürk inkılaplarını tartışabilmesi 1, 2, 3 A
Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeleyebilmesi 1, 2, 3 A
Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirebilmesi 1, 2, 3 A
Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilmesi 1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5 Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6 Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7 Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8 Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11 Atatürk’ün Dış Politikası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12 Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13 Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14 Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilecektir.
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
0
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
0
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı,proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
0
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
0
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
0
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
0
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
0
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
0
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
0
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
0
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
0
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır,alan terminolojisini okuyup anlayabilir.
0
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
0
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
0
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde,kamu veya özel sektörde,radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 1 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu