Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Animasyon Tekniklerine ve 12 Temel Animasyon Prensibine Autodesk Maya programı ile hakim olur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyon Tekniklerine ve 12 Animasyon Prensiblne Giriş,Autodesk Maya Programının Animasyon araçları,Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi,Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi,Nesnelere duygu ve karakter katarak Animasyon Prensiplerinin işlenişi,Pendulum AnimasyonuReading the relevant section of the given source ,Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler,Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler,Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi,Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi,Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi,Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi,İleri düzey karakter animasyonuna giriş,İleri düzey karakter animasyonuna giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli uygulama alanlarında kullanılan Animasyon tekniklerini çözümleyebilir. | 16, 37, 6, 8, 9 | A, E, F |
Animasyon yapım aşamasında ki süreci her detayıyla uygular. | 16, 37, 6, 8, 9 | A, E, F |
Animasyonun 12 temel Prensibiyle proje üretir. | 16, 37, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyon Tekniklerine ve 12 Animasyon Prensiblne Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Autodesk Maya Programının Animasyon araçları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Nesnelere duygu ve karakter katarak Animasyon Prensiplerinin işlenişi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Pendulum AnimasyonuReading the relevant section of the given source | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | İleri düzey karakter animasyonuna giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | İleri düzey karakter animasyonuna giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Animasyon Tekniklerine ve 12 Temel Animasyon Prensibine Autodesk Maya programı ile hakim olur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyon Tekniklerine ve 12 Animasyon Prensiblne Giriş,Autodesk Maya Programının Animasyon araçları,Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi,Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi,Nesnelere duygu ve karakter katarak Animasyon Prensiplerinin işlenişi,Pendulum AnimasyonuReading the relevant section of the given source ,Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler,Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler,Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi,Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi,Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi,Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi,İleri düzey karakter animasyonuna giriş,İleri düzey karakter animasyonuna giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli uygulama alanlarında kullanılan Animasyon tekniklerini çözümleyebilir. | 16, 37, 6, 8, 9 | A, E, F |
Animasyon yapım aşamasında ki süreci her detayıyla uygular. | 16, 37, 6, 8, 9 | A, E, F |
Animasyonun 12 temel Prensibiyle proje üretir. | 16, 37, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyon Tekniklerine ve 12 Animasyon Prensiblne Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Autodesk Maya Programının Animasyon araçları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Autodesk Maya Programında Temel Animasyon Prensiplerinin işlenişi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Nesnelere duygu ve karakter katarak Animasyon Prensiplerinin işlenişi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Pendulum AnimasyonuReading the relevant section of the given source | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Animasyon Presiplerinin tümünü pekiştirme üstüne yapılacak egzersizler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Basit ve anlaşılır şekilde yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Karaktere duygu ve kişilik katarak yürüme animasyonu egzersizi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | İleri düzey karakter animasyonuna giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | İleri düzey karakter animasyonuna giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |