Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
EDİTÖRYAL FOTOĞRAFÇILIK 1+2 2 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Fotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla mesleki tecrübeye katkı sağlaması amaçlanır. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratmak, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi vermek ve kullanım disiplinini kazandırmak amaçlanır. Sonrasında öğrenciye çekilmiş fotoğraflarda yer alan öğelerin anlamları ve bu öğelerin birbiriyle ilişkilerini kavramaya yardımcı olmak, fotoğrafları teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine dair birtakım sonuçlara ulaşmak; konuya/yazıya uygunluğunu değerlendirmek; fotoğrafları habere/yazıya uygun tasarlamalarına yardımcı olmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu, tarihi ve haber fotoğrafçılığı gelişimi. Fotoğrafın teknik süreci. Fotoğraf makineleri; 35. mm ve digital makinelerin çalışma prensipleri. Film ve digital materyallerin özellikleri.,Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları ve aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği ve netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta perspektif çalışmaları.,Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.,Kompozisyon. Gilless Peress’in Iran projesi üzerinden doğru kompozisyon oluşturma anlatımı.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.,Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. Ara Güler’in projeleri üzerinden fotoğraf değerlendirmeleri.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı işlemeleri değerlendirmeleri.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı işlemeleri değerlendirmeleri.,Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine ünlü fotoğrafçıların fotoğraf projeleri okumaları.,Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları; habere uygunluğu tartışmaları; karşılıklı değerlendirmeler.,Aktüel ortamda uygulamalı HABER Fotoğrafı çekimi. Seri fotoğraf oluşturma. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri HABER fotoğrafları üzerine tartışmalar; Adobe Lightroom’da işlemeleri üzerinde değerlendirmeler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Fotoğrafın tarihi gelişimini kaydedebilecektir. 1, 4 C
Kullanacağı ekipmanları doğru tespit edebilecektir. 1, 4 C
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygulayabilecektir. 1, 4 C
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü sınırlandırabilecektir. 1, 4 C
Konuya, habere uygun fotoğrafları yorumlayabilme, seçebilme, tasarlayabilme/yerleştirebilme altyapısına sahip olabilecektir.. 1, 4 C
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. 1, 4 C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu, tarihi ve haber fotoğrafçılığı gelişimi. Fotoğrafın teknik süreci. Fotoğraf makineleri; 35. mm ve digital makinelerin çalışma prensipleri. Film ve digital materyallerin özellikleri.
2 Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları ve aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği ve netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta perspektif çalışmaları.
3 Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.
4 Kompozisyon. Gilless Peress’in Iran projesi üzerinden doğru kompozisyon oluşturma anlatımı.
5 Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.
6 Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. Ara Güler’in projeleri üzerinden fotoğraf değerlendirmeleri.
7 Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında yapılacaktır.
8 Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı işlemeleri değerlendirmeleri.
9 Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında yapılacaktır.
10 Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı işlemeleri değerlendirmeleri.
11 Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine ünlü fotoğrafçıların fotoğraf projeleri okumaları.
12 Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları; habere uygunluğu tartışmaları; karşılıklı değerlendirmeler.
13 Aktüel ortamda uygulamalı HABER Fotoğrafı çekimi. Seri fotoğraf oluşturma. Derslik dışında yapılacaktır.
14 Öğrencilerin çektikleri HABER fotoğrafları üzerine tartışmalar; Adobe Lightroom’da işlemeleri üzerinde değerlendirmeler.
Kaynaklar
1. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 2. Nezih Tavlaş - Foto Muhabiri Ara Güler’in Hayat Hikayesi;YKY 3. Russell Miller - Magnum; Tarihin Ön Cephesinde Elli Yıl - Efsanevi Fotoğraf Ajansının Hikayesi; Agora 4. Daido Moriyama - Record; Thames & Hudson 5. Robert Frank -The Americans; Steidl 6. Jacob Holdt - United States 1970-75; Steidl 7. Gilless Peres - Telex Iran; Scalo
Öğretim üyesi ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
0
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Kurumların ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar ve görsel tasarım projesi ortaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Bir kurumun görsel tasarım sürecini yönetebilir.
X
0
Medya ve görsel sanatlar alanında nitelikli ve özgün çalışmalar ortaya koyar.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 3 10 30
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 3 10 30
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 15 15
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu