Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıModa/Fashion fotoğraf çekimi konu başlığında profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve
teknik ekipmanların tanıtımı.,Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin
teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve
Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. ,Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. , Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı
çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Moda fotoğrafçılığında ileri düzey fotoğraf kullanır. 6, 9E
Fotoğrafı sadece fotoğraf olarak değerlendirmenin dışında ileri düzey tekniklerle onu tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarında kullanır. 6, 9E
Moda fotoğrafçılığında paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. 6, 9E
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanır. 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve
teknik ekipmanların tanıtımı.
Temel stüdyo ekipmanlarını araştır, fotoğraf makineleri ve teknik ekipmanlar hakkında bilgi edin.
2Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin
teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve
Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması.
Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerini öğren, kompozisyon kuralları ve örneklerini incele.
3Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. şık konusunu teorik olarak öğren, stüdyoda kullanılan ışık türleri ve paraflashlar hakkında bilgi edin.
4Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. Işık yönleri ve aydınlatma türlerini pratik olarak uygula, paraflashlar ile stüdyo ışığı denemeleri yap.
5Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Moda fotoğrafı çekimi için fikirler geliştir, bel üstü kadrajda farklı ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap.
6 Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Reklam ve görsel iletişim fikirlerini stüdyoda uygula, değişik ışık türleri ve fonlarla moda fotoğrafı çekimi yap.
7Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. Öğrenci çalışmalarını değerlendir, Adobe Lightroom programını öğren, fotoğraf düzenleme sürecini anla.
8 Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Fotoğrafta bütünlük ve denge konularını incele, dengeli kompozisyon oluşturmanın önemini kavramaya çalış.
9Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Stüdyoda boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimleri için fikirler geliştir, ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap.
10 Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi için stüdyoda çalışmalar yap, ışık ve fonları değiştirerek denemeler yap.
11Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı
çekimi.
Stüdyoda çeşitli ışık türleri ve fonlarla farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi yap, öğrenci çalışmalarını değerlendir.
12Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. Açık alanda moda fotoğrafı çekimine hazırlan, dış mekanın ışık özelliklerini ve kompozisyonu incele.
13Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. Açık alanda moda fotoğrafı çekimi yap, farklı açılardan çeşitli konseptlerde çalışmalar yap.
14Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.Öğrenci çalışmalarını değerlendir, portfolyo/proje teslimi için gerekenleri araştır ve fotoğrafçıların PR/Moda Ajansları ile ilişkilerini ve grafik tasarımcılarla olan ilişkilerini araştır.
Kaynak
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıModa/Fashion fotoğraf çekimi konu başlığında profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve
teknik ekipmanların tanıtımı.,Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin
teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve
Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. ,Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. , Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı
çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Moda fotoğrafçılığında ileri düzey fotoğraf kullanır. 6, 9E
Fotoğrafı sadece fotoğraf olarak değerlendirmenin dışında ileri düzey tekniklerle onu tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarında kullanır. 6, 9E
Moda fotoğrafçılığında paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. 6, 9E
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanır. 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve
teknik ekipmanların tanıtımı.
Temel stüdyo ekipmanlarını araştır, fotoğraf makineleri ve teknik ekipmanlar hakkında bilgi edin.
2Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin
teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve
Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması.
Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerini öğren, kompozisyon kuralları ve örneklerini incele.
3Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. şık konusunu teorik olarak öğren, stüdyoda kullanılan ışık türleri ve paraflashlar hakkında bilgi edin.
4Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. Işık yönleri ve aydınlatma türlerini pratik olarak uygula, paraflashlar ile stüdyo ışığı denemeleri yap.
5Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Moda fotoğrafı çekimi için fikirler geliştir, bel üstü kadrajda farklı ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap.
6 Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Reklam ve görsel iletişim fikirlerini stüdyoda uygula, değişik ışık türleri ve fonlarla moda fotoğrafı çekimi yap.
7Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. Öğrenci çalışmalarını değerlendir, Adobe Lightroom programını öğren, fotoğraf düzenleme sürecini anla.
8 Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Fotoğrafta bütünlük ve denge konularını incele, dengeli kompozisyon oluşturmanın önemini kavramaya çalış.
9Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Stüdyoda boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimleri için fikirler geliştir, ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap.
10 Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi.
Farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi için stüdyoda çalışmalar yap, ışık ve fonları değiştirerek denemeler yap.
11Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık
türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı
çekimi.
Stüdyoda çeşitli ışık türleri ve fonlarla farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi yap, öğrenci çalışmalarını değerlendir.
12Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. Açık alanda moda fotoğrafı çekimine hazırlan, dış mekanın ışık özelliklerini ve kompozisyonu incele.
13Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. Açık alanda moda fotoğrafı çekimi yap, farklı açılardan çeşitli konseptlerde çalışmalar yap.
14Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.Öğrenci çalışmalarını değerlendir, portfolyo/proje teslimi için gerekenleri araştır ve fotoğrafçıların PR/Moda Ajansları ile ilişkilerini ve grafik tasarımcılarla olan ilişkilerini araştır.
Kaynak
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05