Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Moda/Fashion fotoğraf çekimi konu başlığında profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı.,Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. ,Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. , Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Moda fotoğrafçılığında ileri düzey fotoğraf kullanır. | 6, 9 | E |
Fotoğrafı sadece fotoğraf olarak değerlendirmenin dışında ileri düzey tekniklerle onu tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarında kullanır. | 6, 9 | E |
Moda fotoğrafçılığında paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanır. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı. | Temel stüdyo ekipmanlarını araştır, fotoğraf makineleri ve teknik ekipmanlar hakkında bilgi edin. |
2 | Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması. | Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerini öğren, kompozisyon kuralları ve örneklerini incele. |
3 | Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. | şık konusunu teorik olarak öğren, stüdyoda kullanılan ışık türleri ve paraflashlar hakkında bilgi edin. |
4 | Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. | Işık yönleri ve aydınlatma türlerini pratik olarak uygula, paraflashlar ile stüdyo ışığı denemeleri yap. |
5 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Moda fotoğrafı çekimi için fikirler geliştir, bel üstü kadrajda farklı ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap. |
6 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Reklam ve görsel iletişim fikirlerini stüdyoda uygula, değişik ışık türleri ve fonlarla moda fotoğrafı çekimi yap. |
7 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. | Öğrenci çalışmalarını değerlendir, Adobe Lightroom programını öğren, fotoğraf düzenleme sürecini anla. |
8 | Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. | Fotoğrafta bütünlük ve denge konularını incele, dengeli kompozisyon oluşturmanın önemini kavramaya çalış. |
9 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Stüdyoda boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimleri için fikirler geliştir, ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap. |
10 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi için stüdyoda çalışmalar yap, ışık ve fonları değiştirerek denemeler yap. |
11 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı çekimi. | Stüdyoda çeşitli ışık türleri ve fonlarla farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi yap, öğrenci çalışmalarını değerlendir. |
12 | Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. | Açık alanda moda fotoğrafı çekimine hazırlan, dış mekanın ışık özelliklerini ve kompozisyonu incele. |
13 | Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. | Açık alanda moda fotoğrafı çekimi yap, farklı açılardan çeşitli konseptlerde çalışmalar yap. |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri. | Öğrenci çalışmalarını değerlendir, portfolyo/proje teslimi için gerekenleri araştır ve fotoğrafçıların PR/Moda Ajansları ile ilişkilerini ve grafik tasarımcılarla olan ilişkilerini araştır. |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 20 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Moda/Fashion fotoğraf çekimi konu başlığında profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı.,Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. ,Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. , Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. , Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. ,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. ,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Moda fotoğrafçılığında ileri düzey fotoğraf kullanır. | 6, 9 | E |
Fotoğrafı sadece fotoğraf olarak değerlendirmenin dışında ileri düzey tekniklerle onu tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarında kullanır. | 6, 9 | E |
Moda fotoğrafçılığında paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanır. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin programı üzerine açıklamalar. Stüdyonun, makine ve teknik ekipmanların tanıtımı. | Temel stüdyo ekipmanlarını araştır, fotoğraf makineleri ve teknik ekipmanlar hakkında bilgi edin. |
2 | Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerinin teorik olarak aktarılması.Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in bu alanda kullanıldığı örneklerin fotoğraflar ile açıklanması. | Moda fotoğrafçılığında kullanılan ileri düzey çekim tekniklerini öğren, kompozisyon kuralları ve örneklerini incele. |
3 | Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da teorik anlatılması; Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türlerinin aktarılması. | şık konusunu teorik olarak öğren, stüdyoda kullanılan ışık türleri ve paraflashlar hakkında bilgi edin. |
4 | Paraflashlar ile ışığın yönleri ve aydınlatma türleri pratik çekimleri. | Işık yönleri ve aydınlatma türlerini pratik olarak uygula, paraflashlar ile stüdyo ışığı denemeleri yap. |
5 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Moda fotoğrafı çekimi için fikirler geliştir, bel üstü kadrajda farklı ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap. |
6 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla bel üstü kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Reklam ve görsel iletişim fikirlerini stüdyoda uygula, değişik ışık türleri ve fonlarla moda fotoğrafı çekimi yap. |
7 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. | Öğrenci çalışmalarını değerlendir, Adobe Lightroom programını öğren, fotoğraf düzenleme sürecini anla. |
8 | Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. | Fotoğrafta bütünlük ve denge konularını incele, dengeli kompozisyon oluşturmanın önemini kavramaya çalış. |
9 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Stüdyoda boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimleri için fikirler geliştir, ışık türleri ve fonlarla çalışmalar yap. |
10 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan kadrajda moda fotoğrafı çekimi. | Farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi için stüdyoda çalışmalar yap, ışık ve fonları değiştirerek denemeler yap. |
11 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ve değişik tipteki ışık türleri ile / fonlarla boydan/bel üstü kadrajda 2’li 3’lü moda fotoğrafı çekimi. | Stüdyoda çeşitli ışık türleri ve fonlarla farklı kadrajlarda moda fotoğrafı çekimi yap, öğrenci çalışmalarını değerlendir. |
12 | Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. | Açık alanda moda fotoğrafı çekimine hazırlan, dış mekanın ışık özelliklerini ve kompozisyonu incele. |
13 | Açık alanda moda fotoğrafı çekimi. | Açık alanda moda fotoğrafı çekimi yap, farklı açılardan çeşitli konseptlerde çalışmalar yap. |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR/Moda Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri. | Öğrenci çalışmalarını değerlendir, portfolyo/proje teslimi için gerekenleri araştır ve fotoğrafçıların PR/Moda Ajansları ile ilişkilerini ve grafik tasarımcılarla olan ilişkilerini araştır. |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |