Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON VE İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar | 9 | A |
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir | 10 | A |
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular | 9 | A |
Örgütlerde inovasyonu kavrar. | 13 | A |
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder. | 9 | A |
İnovatif faaliyetler tasarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovasyonun Tanımı | Kaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak. |
2 | İnovasyonun Belirleyicileri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
3 | İnovasyonun Özellikleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
4 | İnovasyonun Etkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
5 | İnovasyonun Altyapısı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
6 | Ürün ve Süreç İnovasyonları | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
7 | Diğer İnovasyon Çeşitleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
8 | İnovasyon Süreç ve Yönetimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
9 | İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
10 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
11 | İnovasyon ve Yönelimlilik | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
12 | Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
13 | İletişim ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
14 | İnovasyonların Yayılımı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
Kaynak |
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON VE İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar | 9 | A |
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir | 10 | A |
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular | 9 | A |
Örgütlerde inovasyonu kavrar. | 13 | A |
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder. | 9 | A |
İnovatif faaliyetler tasarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovasyonun Tanımı | Kaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak. |
2 | İnovasyonun Belirleyicileri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
3 | İnovasyonun Özellikleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
4 | İnovasyonun Etkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
5 | İnovasyonun Altyapısı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
6 | Ürün ve Süreç İnovasyonları | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
7 | Diğer İnovasyon Çeşitleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
8 | İnovasyon Süreç ve Yönetimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
9 | İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
10 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
11 | İnovasyon ve Yönelimlilik | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
12 | Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
13 | İletişim ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
14 | İnovasyonların Yayılımı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
Kaynak |
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |