Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
JENERİK UYGULAMALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İpek Fatma ERTAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cantekin CANTEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.Bu kapsamda ilk dönem verilen jenerik tasarımına giriş dersindeki içeriğin uygulaması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleri,Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar,Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamak,Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurgu,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler,Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulaması,Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar.,After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulaması,After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulaması,After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirme,After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleri,Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleri,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması ,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Jeneriğin kullanım amacını tanımlar. 16, 6A, D, E, H
Görsel dili kavrar.10, 16A, D
Jenerik tasarım uygulamalarını kavrar.11, 2, 20, 6H
After Effects ve Adobe Premieri de etkin biçimde uygular.10, 16, 9A, D, E, H
Teknolojik gelişmeleri takip eder.10, 16, 9D, G
Birikimleri görsel uygulamalarda kullanır.11F, H
Jeneriğin kullanım amacına uygun içerik oluşturur.14, 6F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleriGöz Kırparken - Walter Murch
2Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlarGöz Kırparken - Walter Murch
3Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamakGöz Kırparken - Walter Murch
4Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurguGöz Kırparken - Walter Murch
5Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgilerGöz Kırparken - Walter Murch
6Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
7Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar.Göz Kırparken - Walter Murch
8After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
9After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
10After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirmeGöz Kırparken - Walter Murch
11After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleriGöz Kırparken - Walter Murch
12Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleriGöz Kırparken - Walter Murch
13Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması Göz Kırparken - Walter Murch
14Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
Kaynak
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch
PDF dökümanlar, video örnekler, internet linkleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
JENERİK UYGULAMALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İpek Fatma ERTAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cantekin CANTEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.Bu kapsamda ilk dönem verilen jenerik tasarımına giriş dersindeki içeriğin uygulaması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleri,Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar,Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamak,Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurgu,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler,Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulaması,Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar.,After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulaması,After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulaması,After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirme,After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleri,Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleri,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması ,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Jeneriğin kullanım amacını tanımlar. 16, 6A, D, E, H
Görsel dili kavrar.10, 16A, D
Jenerik tasarım uygulamalarını kavrar.11, 2, 20, 6H
After Effects ve Adobe Premieri de etkin biçimde uygular.10, 16, 9A, D, E, H
Teknolojik gelişmeleri takip eder.10, 16, 9D, G
Birikimleri görsel uygulamalarda kullanır.11F, H
Jeneriğin kullanım amacına uygun içerik oluşturur.14, 6F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleriGöz Kırparken - Walter Murch
2Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlarGöz Kırparken - Walter Murch
3Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamakGöz Kırparken - Walter Murch
4Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurguGöz Kırparken - Walter Murch
5Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgilerGöz Kırparken - Walter Murch
6Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
7Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar.Göz Kırparken - Walter Murch
8After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
9After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
10After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirmeGöz Kırparken - Walter Murch
11After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleriGöz Kırparken - Walter Murch
12Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleriGöz Kırparken - Walter Murch
13Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması Göz Kırparken - Walter Murch
14Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulamasıGöz Kırparken - Walter Murch
Kaynak
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch
PDF dökümanlar, video örnekler, internet linkleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05