Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KISA FİLM YAPIMI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tevfik ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKısa filmin hazırlık aşamasından yapım ve yapım sonrası aşamasına kadar öğrenciyi hem teorik hem uygulamalı bir şekilde hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Film nedir?,Filmik öğeler nelerdir?,Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri.,Mise-en-scène,Mise-en-scène ve sinematografi,Film Kurgusu Öğeleri,Post-prodüksiyona giriş,Uygulama,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Mise-en-scene oluşturma
,Mise-en-scene ve Işık Pratiği,Blocking ve Framing,Kurgu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Filmik öğelerin neler olduğunu ve kısa film projelerinde kullanır.10, 13, 14, 16, 19, 20, 4E
Yapım öncesi aşamaları tasarlar ve uygular.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20
Yapım aşamasında yapılması gerekenleri uygular.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20
Yapım sonrası aşamasında yapılması gerekenleri uygular.10, 12, 13, 14, 16, 20, 9
Her türlü kısa ve uzun metraj film projesinde yer alır ve projeyi yönetir.10, 13, 19, 9E, F, J, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Film nedir?İlgili kaynağın okunması
2Filmik öğeler nelerdir?İlgili kaynağın okunması
3Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri.ilgili kaynağın okunması
4Mise-en-scèneİlgili kaynağın okunması
5Mise-en-scène ve sinematografiilgili kaynağın okunması
6Film Kurgusu Öğeleriilgili kaynağın okunması
7Post-prodüksiyona girişilgili kaynağın okunması
8Uygulamailgili kaynağın okunması
9Senaryo ve proje önerisi eleştirileriilgili kaynağın okunması
10Senaryo ve proje önerisi eleştirileriilgili kaynağın okunması
11Mise-en-scene oluşturma
ilgili kaynağın okunması
12Mise-en-scene ve Işık Pratiğiilgili kaynağın okunması
13Blocking ve Framingilgili kaynağın okunması
14Kurguilgili kaynağın okunması
Kaynak
Ascher, Steven, and Edward Pincus. 2013. The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. Penguin Group. ISBN: 978-1-101-61380-1. Bordwell, David. 2016. Hollywood'un Film Dili. Doruk Yayınları.
Bordwell, David. 1985. The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960. New York: Columbia University Press. -1985. Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press. -1996. Ozu and the Poetics of Cinema. Princeton University Press. -1989. Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Cambridge: Harvard University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7535
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KISA FİLM YAPIMI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tevfik ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKısa filmin hazırlık aşamasından yapım ve yapım sonrası aşamasına kadar öğrenciyi hem teorik hem uygulamalı bir şekilde hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Film nedir?,Filmik öğeler nelerdir?,Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri.,Mise-en-scène,Mise-en-scène ve sinematografi,Film Kurgusu Öğeleri,Post-prodüksiyona giriş,Uygulama,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Senaryo ve proje önerisi eleştirileri,Mise-en-scene oluşturma
,Mise-en-scene ve Işık Pratiği,Blocking ve Framing,Kurgu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Filmik öğelerin neler olduğunu ve kısa film projelerinde kullanır.10, 13, 14, 16, 19, 20, 4E
Yapım öncesi aşamaları tasarlar ve uygular.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20
Yapım aşamasında yapılması gerekenleri uygular.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20
Yapım sonrası aşamasında yapılması gerekenleri uygular.10, 12, 13, 14, 16, 20, 9
Her türlü kısa ve uzun metraj film projesinde yer alır ve projeyi yönetir.10, 13, 19, 9E, F, J, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Film nedir?İlgili kaynağın okunması
2Filmik öğeler nelerdir?İlgili kaynağın okunması
3Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir? Senaryo yazma teknikleri.ilgili kaynağın okunması
4Mise-en-scèneİlgili kaynağın okunması
5Mise-en-scène ve sinematografiilgili kaynağın okunması
6Film Kurgusu Öğeleriilgili kaynağın okunması
7Post-prodüksiyona girişilgili kaynağın okunması
8Uygulamailgili kaynağın okunması
9Senaryo ve proje önerisi eleştirileriilgili kaynağın okunması
10Senaryo ve proje önerisi eleştirileriilgili kaynağın okunması
11Mise-en-scene oluşturma
ilgili kaynağın okunması
12Mise-en-scene ve Işık Pratiğiilgili kaynağın okunması
13Blocking ve Framingilgili kaynağın okunması
14Kurguilgili kaynağın okunması
Kaynak
Ascher, Steven, and Edward Pincus. 2013. The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. Penguin Group. ISBN: 978-1-101-61380-1. Bordwell, David. 2016. Hollywood'un Film Dili. Doruk Yayınları.
Bordwell, David. 1985. The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960. New York: Columbia University Press. -1985. Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press. -1996. Ozu and the Poetics of Cinema. Princeton University Press. -1989. Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Cambridge: Harvard University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05