Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA SİNEMASI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinema sanatının temelini oluşturan sinematografi ekseninde, sinematografinin temel bileşenlerini öğrenilmesi, temel kavramlarla ilgili bilgi sahibi olması ve sinemada bir dil ve anlam yaratmanın olanaklarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; • GENEL TANIŞMA İZLENCENİN TARTIŞILMASI • SİNEMA SANATI NEDİR? SİNEMANIN KÖKENLERİ VE DİĞER SANATLARLA İLİŞKİSİ • SİNEMANIN ANLATIM ÖGELERİ: IŞIK, KURGU, RENK, SES, OYUNCULUK • SİNEMA TARİHİ: SİNEMANIN DOĞUŞU, İLK GÖSTERİM, İLK YILLARDA AMERİKAN SİNEMASI - FRANSIZ SİNEMASI TARTIŞMA KONUSU: • SİNEMA HANGİ SANATA DAHA YAKINDIR?,• FİLMİN TEMEL BİRİMLERİ: ÇEKİM, SAHNE, SEKANS • BİÇİM VE İÇERİK: BİÇİM NEDİR? İÇERİK NEDİR? • SİNEMA TARİHİNDE İKİ TEMEL EĞİLİM: BİÇİMCİLER VE GERÇEKÇİLER • SİNEMAYI SANAT YAPANLAR: • EDWIN S. PORTER, D. W. GRIFFITH TARTIŞMA KONULARI: • BİÇİM Mİ İÇERİĞİ BELİRLER İÇERİK Mİ BİÇİMİ? •MUTLAK GERÇEKÇİ BİR FİLM MÜMKÜN MÜ? 1. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ ÇEKİM, SAHNE VE SEKANS BAKIMINDAN ANALİZİNİ YAPINIZ ALIŞTIRMA KONULARI • BİR CİNAYET HİKAYESİ OLSUN. KATİL KADIN KOCASINI ÖLDÜRMÜŞTÜR. • HAYDARPAŞA OTOGARINA BİR ADAM GELİR, ELİNDE BİR BAVUL. NE YAPACAK? KRONOLOJİK OLARAK ANLATINIZ.,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ANLATI, ÖYKÜ VE OLAY ÖRGÜSÜ SİNEMANIN ÖGELERİ 1: • SENARYO • SENARYONUN ÖGELERİ: LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, SENARYO, ÇEKİM SENARYOSU • LOGLINE'NIN ÖGELERİ: KAHRAMAN, AMAÇ, ENGEL, ÇATIŞMA, MERAK • DERSTEN ÖNCE İZLENİLEN FİLMLERİN TARTIŞILMASI TARTIŞMA KONUSU: •BİR HİKAYEYİ İZLETEN ŞEY NEDİR? 2. ÖDEV: • KENDİNİZE AİT 3 FARKLI LOGLINE YAZINIZ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SENARYONUN ÖGELERİ: • SENARYO, LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, ÇEKİM SENARYOSU TARTIŞMA KONUSU: • EN İYİ LOGLINE'IN SEÇİLMESİ 3. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİN TAMAMININ LOGLINE'INI, BİRİNİN SİNOPSİSİNİ, TRETMAN İLK 10 SAHNESİNİ VE SENARYONUN İLK 10 SAHNESİNİ YAZINIZ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI TARIŞMA KONUSU: • SANAT SİNEMASI MI HOLLYWOOD MU 3. BİR YOL MÜMKÜN MÜ? ALIŞTIRMA: •AHLAT AĞACI'NI SANAT SİNEMASINA, MATRİX YA DA TİTANİK'İ HOLLYWOOD SİNEMASINA ÇEVİRİN 4.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI BAĞLAMINDA ANALİZ ANALİZ EDİNİZ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ÇEKİM PLANLARI (ÇEKİM ÖLÇEKLERİ) • KAMERA HAREKETLERİ • KAMERA AÇILARI • KAMERAYLA YAPILAN ÜÇ FARKLI HAREKET: GÖVDE, VİZÖR, TRİPOD • ALAN DERİNLİĞİ KAVRAMI 5.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN DİZİNİN TÜM KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI VE KAMERA ÖLÇEKLERİ BELİRLENİP YAZILMALIDIR, • VİZELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ • KURGUYA GİRİŞ • SİNEMADA KURGU, KURGU ÇEŞİTLERİ (KLASİK KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 1: •LUMİERE KARDEŞLER, MELİES, PORTER, GRIFFITH, KULEŞOV, PUDOVKİN • KLASİK ANLATI FİLMLERİNİN KURGU İLKELERİ (GÖRÜNMEYEN KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 2: •EİSENSTEİN, VERTOV, BAZİN, YENİ DALGA TARIŞMA KONUSU: • KURGUNUN İŞLEVİ NEDİR? ALIŞTIRMA KONUSU: •BÖBREK BEKLEYEN ADAMIN ÖYKÜSÜ VE SABAH ÖLMESİNİ KURGULAYINIZ,Vize,• KURGU KAVRAMLARI • GÖRÜNTÜ GEÇİŞ BİÇİMLERİ • KURGUDA RİTİM • KLASİK ANLATI KURGUSU: • GÖRÜNMEYEN KURGU, ÇOKLU KAMERA KURGUSU 6. ÖDEV: • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERDEN BİRİNİN YENİDEN KURGULANARAK TEKRAR YAZILMASI,Sinemada ışık. ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA SES • SİNEMADA RENK DERSİN ALIŞTIRMASI: • OLAĞAN ÜSTÜ HİÇBİR ŞEY OLMADAN BİR KÖY YERİNDE KORKUYU REPLİKSİZ BİR ŞEKİLDE TASARLA 8. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SES BAKIMINDAN ANALİZİ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA OYUNCULUK SİNAMADA YÖNETMENLİK TARTIŞMA KONUSU: • YÖNETMEN KİME BENZER? 9. ÖDEV • ÜÇ KISTAS ÜZERİNDEN BİR FİLMİ YA DA YÖNETMENİN FİLMLERİNİZ İZLENİP ANALİZ EDİLMESİ,ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER FİLM ANALİZİ 10.ÖDEV: İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SEÇİLEN ANALİZ METODUYLA ANALİZ EDİLMESİ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10.ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER IŞIK VE AYDINLATMA SİNEMADA ÜÇ NOKTA AYDINLATMA: •ARKA IŞIK, ANAHTAR IŞIK, DOLGU IŞIĞI 7. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN BİR SAHNESİNİN IŞIK BAKIMINDAN ANALİZİ | ||
13.ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER FİLM ANALİZİ 10.ÖDEV İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SEÇİLEN ANALİZ METODUYLA ANALİZ EDİLMESİ | ||
1. GENEL TANIŞMA İZLENCENİN TARTIŞILMASI SİNEMA SANATI NEDİR? SİNEMANIN KÖKENLERİ VE DİĞER SANATLARLA İLİŞKİSİ SİNEMANIN ANLATIM ÖGELERİ: IŞIK, KURGU, RENK, SES, OYUNCULUK SİNEMA TARİHİ: SİNEMANIN DOĞUŞU, İLK GÖSTERİM, İLK YILLARDA AMERİKAN SİNEMASI - FRANSIZ SİNEMASI TARTIŞMA KONUSU: SİNEMA HANGİ SANATA DAHA YAKINDIR? | 6, 8 | A, D, H |
2. FİLMİN TEMEL BİRİMLERİ: ÇEKİM, SAHNE, SEKANS BİÇİM VE İÇERİK: BİÇİM NEDİR? İÇERİK NEDİR? SİNEMA TARİHİNDE İKİ TEMEL EĞİLİM: BİÇİMCİLER VE GERÇEKÇİLER SİNEMAYI SANAT YAPANLAR: EDWIN S. PORTER, D. W. GRIFFITH TARTIŞMA KONULARI: •BİÇİM Mİ İÇERİĞİ BELİRLER İÇERİK Mİ BİÇİMİ? •MUTLAK GERÇEKÇİ BİR FİLM MÜMKÜN MÜ? 1. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ ÇEKİM, SAHNE VE SEKANS BAKIMINDAN ANALİZİNİ YAPINIZ ALIŞTIRMA KONULARI •BİR CİNAYET HİKAYESİ OLSUN. KATİL KADIN KOCASINI ÖLDÜRMÜŞTÜR. •HAYDARPAŞA OTOGARINA BİR ADAM GELİR, ELİNDE BİR BAVUL. NE YAPACAK? KRONOLOJİK OLARAK ANLATINIZ. | 6, 8 | A, D, F |
3. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER ANLATI, ÖYKÜ VE OLAY ÖRGÜSÜ SİNEMANIN ÖGELERİ 1: SENARYO, SENARYONUN ÖGELERİ: LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, SENARYO, ÇEKİM SENARYOSU LOGLINE'NIN ÖGELERİ: KAHRAMAN, AMAÇ, ENGEL, ÇATIŞMA, MERAK DERSTEN ÖNCE İZLENİLEN FİLMLERİN TARTIŞILMASI TARTIŞMA KONUSU: •BİR HİKAYEYİ İZLETEN ŞEY NEDİR? 2. ÖDEV: •KENDİNİZE AİT 3 FARKLI LOGLINE YAZINIZ | 14, 2 | A, D |
4. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SENARYONUN ÖGELERİ 2: SENARYO, LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, ÇEKİM SENARYOSU TARTIŞMA KONUSU: •EN İYİ LOGLINE'IN SEÇİLMESİ 3. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİN TAMAMININ LOGLINE'INI, BİRİNİN SİNOPSİSİNİ, TRETMAN İLK 10 SAHNESİNİ VE SENARYONUN İLK 10 SAHNESİNİ YAZINIZ | ||
5. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI TARIŞMA KONUSU: •SANAT SİNEMASI MI HOLLYWOOD MU 3. BİR YOL MÜMKÜN MÜ? ALIŞTIRMA: •AHLAT AĞACI'NI SANAT SİNEMASINA, MATRİX YA DA TİTANİK'İ HOLLYWOOD SİNEMASINA ÇEVİRİN 4.ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI BAĞLAMINDA ANALİZ ANALİZ EDİNİZ | ||
6. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER ÇEKİM PLANLARI (ÇEKİM ÖLÇEKLERİ), KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI KAMERAYLA YAPILAN ÜÇ FARKLI HAREKET: GÖVDE, VİZÖR, TRİPOD ALAN DERİNLİĞİ KAVRAMI 5.ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN DİZİNİN TÜM KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI VE KAMERA ÖLÇEKLERİ BELİRLENİP YAZILMALIDIR | ||
7. VİZELER | ||
8. VİZELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ KURGUYA GİRİŞ SİNEMADA KURGU, KURGU ÇEŞİTLERİ (KLASİK KURGU) KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 1: •LUMİERE KARDEŞLERİ MELİES, PORTER, GRIFFITH, KULEŞOV, PUDOVKİN. KLASİK ANLATI FİLMLERİNİN KURGU İLKELERİ (GÖRÜNMEYEN KURGU) KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 2: •EİSENSTEİN, VERTOV, BAZİN, YENİ DALGA TARIŞMA KONUSU: •KURGUNUN İŞLEVİ NEDİR? ALIŞTIRMA KONUSU: •BÖBREK BEKLEYEN ADAMIN ÖYKÜSÜ VE SABAH ÖLMESİNİ KURGULAYINIZ | ||
9. KURGU KAVRAMLARI GÖRÜNTÜ GEÇİŞ BİÇİMLERİ KURGUDA RİTİM KLASİK ANLATI KURGUSU: •GÖRÜNMEYEN KURGU ÇOKLU KAMERA KURGUSU 6. ÖDEV İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERDEN BİRİNİN YENİDEN KURGULANARAK TEKRAR YAZILMASI | ||
11. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SİNEMADA SES SİNEMADA RENK DERSİN ALIŞTIRMASI: OLAĞAN ÜSTÜ HİÇBİR ŞEY OLMADAN BİR KÖY YERİNDE KORKUYU REPLİKSİZ BİR ŞEKİLDE TASARLA 8. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SES BAKIMINDAN ANALİZİ | ||
12. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SİNEMADA OYUNCULUK SİNAMADA YÖNETMENLİK TARTIŞMA KONUSU: •YÖNETMEN KİME BENZER? 9. ÖDEV •ÜÇ KISTAS ÜZERİNDEN BİR FİLMİ YA DA YÖNETMENİN FİLMLERİNİZ İZLENİP ANALİZ EDİLMESİ |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • GENEL TANIŞMA İZLENCENİN TARTIŞILMASI • SİNEMA SANATI NEDİR? SİNEMANIN KÖKENLERİ VE DİĞER SANATLARLA İLİŞKİSİ • SİNEMANIN ANLATIM ÖGELERİ: IŞIK, KURGU, RENK, SES, OYUNCULUK • SİNEMA TARİHİ: SİNEMANIN DOĞUŞU, İLK GÖSTERİM, İLK YILLARDA AMERİKAN SİNEMASI - FRANSIZ SİNEMASI TARTIŞMA KONUSU: • SİNEMA HANGİ SANATA DAHA YAKINDIR? | |
2 | • FİLMİN TEMEL BİRİMLERİ: ÇEKİM, SAHNE, SEKANS • BİÇİM VE İÇERİK: BİÇİM NEDİR? İÇERİK NEDİR? • SİNEMA TARİHİNDE İKİ TEMEL EĞİLİM: BİÇİMCİLER VE GERÇEKÇİLER • SİNEMAYI SANAT YAPANLAR: • EDWIN S. PORTER, D. W. GRIFFITH TARTIŞMA KONULARI: • BİÇİM Mİ İÇERİĞİ BELİRLER İÇERİK Mİ BİÇİMİ? •MUTLAK GERÇEKÇİ BİR FİLM MÜMKÜN MÜ? 1. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ ÇEKİM, SAHNE VE SEKANS BAKIMINDAN ANALİZİNİ YAPINIZ ALIŞTIRMA KONULARI • BİR CİNAYET HİKAYESİ OLSUN. KATİL KADIN KOCASINI ÖLDÜRMÜŞTÜR. • HAYDARPAŞA OTOGARINA BİR ADAM GELİR, ELİNDE BİR BAVUL. NE YAPACAK? KRONOLOJİK OLARAK ANLATINIZ. | Film izleme. |
3 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ANLATI, ÖYKÜ VE OLAY ÖRGÜSÜ SİNEMANIN ÖGELERİ 1: • SENARYO • SENARYONUN ÖGELERİ: LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, SENARYO, ÇEKİM SENARYOSU • LOGLINE'NIN ÖGELERİ: KAHRAMAN, AMAÇ, ENGEL, ÇATIŞMA, MERAK • DERSTEN ÖNCE İZLENİLEN FİLMLERİN TARTIŞILMASI TARTIŞMA KONUSU: •BİR HİKAYEYİ İZLETEN ŞEY NEDİR? 2. ÖDEV: • KENDİNİZE AİT 3 FARKLI LOGLINE YAZINIZ | Film izleme. |
4 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SENARYONUN ÖGELERİ: • SENARYO, LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, ÇEKİM SENARYOSU TARTIŞMA KONUSU: • EN İYİ LOGLINE'IN SEÇİLMESİ 3. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİN TAMAMININ LOGLINE'INI, BİRİNİN SİNOPSİSİNİ, TRETMAN İLK 10 SAHNESİNİ VE SENARYONUN İLK 10 SAHNESİNİ YAZINIZ | |
5 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI TARIŞMA KONUSU: • SANAT SİNEMASI MI HOLLYWOOD MU 3. BİR YOL MÜMKÜN MÜ? ALIŞTIRMA: •AHLAT AĞACI'NI SANAT SİNEMASINA, MATRİX YA DA TİTANİK'İ HOLLYWOOD SİNEMASINA ÇEVİRİN 4.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI BAĞLAMINDA ANALİZ ANALİZ EDİNİZ | |
6 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ÇEKİM PLANLARI (ÇEKİM ÖLÇEKLERİ) • KAMERA HAREKETLERİ • KAMERA AÇILARI • KAMERAYLA YAPILAN ÜÇ FARKLI HAREKET: GÖVDE, VİZÖR, TRİPOD • ALAN DERİNLİĞİ KAVRAMI 5.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN DİZİNİN TÜM KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI VE KAMERA ÖLÇEKLERİ BELİRLENİP YAZILMALIDIR | |
7 | • VİZELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ • KURGUYA GİRİŞ • SİNEMADA KURGU, KURGU ÇEŞİTLERİ (KLASİK KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 1: •LUMİERE KARDEŞLER, MELİES, PORTER, GRIFFITH, KULEŞOV, PUDOVKİN • KLASİK ANLATI FİLMLERİNİN KURGU İLKELERİ (GÖRÜNMEYEN KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 2: •EİSENSTEİN, VERTOV, BAZİN, YENİ DALGA TARIŞMA KONUSU: • KURGUNUN İŞLEVİ NEDİR? ALIŞTIRMA KONUSU: •BÖBREK BEKLEYEN ADAMIN ÖYKÜSÜ VE SABAH ÖLMESİNİ KURGULAYINIZ | |
8 | Vize | |
9 | • KURGU KAVRAMLARI • GÖRÜNTÜ GEÇİŞ BİÇİMLERİ • KURGUDA RİTİM • KLASİK ANLATI KURGUSU: • GÖRÜNMEYEN KURGU, ÇOKLU KAMERA KURGUSU 6. ÖDEV: • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERDEN BİRİNİN YENİDEN KURGULANARAK TEKRAR YAZILMASI | |
10 | Sinemada ışık. | Işıkla ilgili filmlerin izlenmesi |
11 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA SES • SİNEMADA RENK DERSİN ALIŞTIRMASI: • OLAĞAN ÜSTÜ HİÇBİR ŞEY OLMADAN BİR KÖY YERİNDE KORKUYU REPLİKSİZ BİR ŞEKİLDE TASARLA 8. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SES BAKIMINDAN ANALİZİ | |
12 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA OYUNCULUK SİNAMADA YÖNETMENLİK TARTIŞMA KONUSU: • YÖNETMEN KİME BENZER? 9. ÖDEV • ÜÇ KISTAS ÜZERİNDEN BİR FİLMİ YA DA YÖNETMENİN FİLMLERİNİZ İZLENİP ANALİZ EDİLMESİ | Oyunculuk film izleme |
13 | ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER FİLM ANALİZİ 10.ÖDEV: İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SEÇİLEN ANALİZ METODUYLA ANALİZ EDİLMESİ |
Kaynak |
Bordwell, David & Kristin Thompson (2009). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz, E.S.Onat, Ankara: De Ki |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 15 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA SİNEMASI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinema sanatının temelini oluşturan sinematografi ekseninde, sinematografinin temel bileşenlerini öğrenilmesi, temel kavramlarla ilgili bilgi sahibi olması ve sinemada bir dil ve anlam yaratmanın olanaklarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; • GENEL TANIŞMA İZLENCENİN TARTIŞILMASI • SİNEMA SANATI NEDİR? SİNEMANIN KÖKENLERİ VE DİĞER SANATLARLA İLİŞKİSİ • SİNEMANIN ANLATIM ÖGELERİ: IŞIK, KURGU, RENK, SES, OYUNCULUK • SİNEMA TARİHİ: SİNEMANIN DOĞUŞU, İLK GÖSTERİM, İLK YILLARDA AMERİKAN SİNEMASI - FRANSIZ SİNEMASI TARTIŞMA KONUSU: • SİNEMA HANGİ SANATA DAHA YAKINDIR?,• FİLMİN TEMEL BİRİMLERİ: ÇEKİM, SAHNE, SEKANS • BİÇİM VE İÇERİK: BİÇİM NEDİR? İÇERİK NEDİR? • SİNEMA TARİHİNDE İKİ TEMEL EĞİLİM: BİÇİMCİLER VE GERÇEKÇİLER • SİNEMAYI SANAT YAPANLAR: • EDWIN S. PORTER, D. W. GRIFFITH TARTIŞMA KONULARI: • BİÇİM Mİ İÇERİĞİ BELİRLER İÇERİK Mİ BİÇİMİ? •MUTLAK GERÇEKÇİ BİR FİLM MÜMKÜN MÜ? 1. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ ÇEKİM, SAHNE VE SEKANS BAKIMINDAN ANALİZİNİ YAPINIZ ALIŞTIRMA KONULARI • BİR CİNAYET HİKAYESİ OLSUN. KATİL KADIN KOCASINI ÖLDÜRMÜŞTÜR. • HAYDARPAŞA OTOGARINA BİR ADAM GELİR, ELİNDE BİR BAVUL. NE YAPACAK? KRONOLOJİK OLARAK ANLATINIZ.,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ANLATI, ÖYKÜ VE OLAY ÖRGÜSÜ SİNEMANIN ÖGELERİ 1: • SENARYO • SENARYONUN ÖGELERİ: LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, SENARYO, ÇEKİM SENARYOSU • LOGLINE'NIN ÖGELERİ: KAHRAMAN, AMAÇ, ENGEL, ÇATIŞMA, MERAK • DERSTEN ÖNCE İZLENİLEN FİLMLERİN TARTIŞILMASI TARTIŞMA KONUSU: •BİR HİKAYEYİ İZLETEN ŞEY NEDİR? 2. ÖDEV: • KENDİNİZE AİT 3 FARKLI LOGLINE YAZINIZ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SENARYONUN ÖGELERİ: • SENARYO, LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, ÇEKİM SENARYOSU TARTIŞMA KONUSU: • EN İYİ LOGLINE'IN SEÇİLMESİ 3. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİN TAMAMININ LOGLINE'INI, BİRİNİN SİNOPSİSİNİ, TRETMAN İLK 10 SAHNESİNİ VE SENARYONUN İLK 10 SAHNESİNİ YAZINIZ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI TARIŞMA KONUSU: • SANAT SİNEMASI MI HOLLYWOOD MU 3. BİR YOL MÜMKÜN MÜ? ALIŞTIRMA: •AHLAT AĞACI'NI SANAT SİNEMASINA, MATRİX YA DA TİTANİK'İ HOLLYWOOD SİNEMASINA ÇEVİRİN 4.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI BAĞLAMINDA ANALİZ ANALİZ EDİNİZ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ÇEKİM PLANLARI (ÇEKİM ÖLÇEKLERİ) • KAMERA HAREKETLERİ • KAMERA AÇILARI • KAMERAYLA YAPILAN ÜÇ FARKLI HAREKET: GÖVDE, VİZÖR, TRİPOD • ALAN DERİNLİĞİ KAVRAMI 5.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN DİZİNİN TÜM KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI VE KAMERA ÖLÇEKLERİ BELİRLENİP YAZILMALIDIR, • VİZELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ • KURGUYA GİRİŞ • SİNEMADA KURGU, KURGU ÇEŞİTLERİ (KLASİK KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 1: •LUMİERE KARDEŞLER, MELİES, PORTER, GRIFFITH, KULEŞOV, PUDOVKİN • KLASİK ANLATI FİLMLERİNİN KURGU İLKELERİ (GÖRÜNMEYEN KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 2: •EİSENSTEİN, VERTOV, BAZİN, YENİ DALGA TARIŞMA KONUSU: • KURGUNUN İŞLEVİ NEDİR? ALIŞTIRMA KONUSU: •BÖBREK BEKLEYEN ADAMIN ÖYKÜSÜ VE SABAH ÖLMESİNİ KURGULAYINIZ,Vize,• KURGU KAVRAMLARI • GÖRÜNTÜ GEÇİŞ BİÇİMLERİ • KURGUDA RİTİM • KLASİK ANLATI KURGUSU: • GÖRÜNMEYEN KURGU, ÇOKLU KAMERA KURGUSU 6. ÖDEV: • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERDEN BİRİNİN YENİDEN KURGULANARAK TEKRAR YAZILMASI,Sinemada ışık. ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA SES • SİNEMADA RENK DERSİN ALIŞTIRMASI: • OLAĞAN ÜSTÜ HİÇBİR ŞEY OLMADAN BİR KÖY YERİNDE KORKUYU REPLİKSİZ BİR ŞEKİLDE TASARLA 8. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SES BAKIMINDAN ANALİZİ,• ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA OYUNCULUK SİNAMADA YÖNETMENLİK TARTIŞMA KONUSU: • YÖNETMEN KİME BENZER? 9. ÖDEV • ÜÇ KISTAS ÜZERİNDEN BİR FİLMİ YA DA YÖNETMENİN FİLMLERİNİZ İZLENİP ANALİZ EDİLMESİ,ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER FİLM ANALİZİ 10.ÖDEV: İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SEÇİLEN ANALİZ METODUYLA ANALİZ EDİLMESİ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10.ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER IŞIK VE AYDINLATMA SİNEMADA ÜÇ NOKTA AYDINLATMA: •ARKA IŞIK, ANAHTAR IŞIK, DOLGU IŞIĞI 7. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN BİR SAHNESİNİN IŞIK BAKIMINDAN ANALİZİ | ||
13.ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER FİLM ANALİZİ 10.ÖDEV İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SEÇİLEN ANALİZ METODUYLA ANALİZ EDİLMESİ | ||
1. GENEL TANIŞMA İZLENCENİN TARTIŞILMASI SİNEMA SANATI NEDİR? SİNEMANIN KÖKENLERİ VE DİĞER SANATLARLA İLİŞKİSİ SİNEMANIN ANLATIM ÖGELERİ: IŞIK, KURGU, RENK, SES, OYUNCULUK SİNEMA TARİHİ: SİNEMANIN DOĞUŞU, İLK GÖSTERİM, İLK YILLARDA AMERİKAN SİNEMASI - FRANSIZ SİNEMASI TARTIŞMA KONUSU: SİNEMA HANGİ SANATA DAHA YAKINDIR? | 6, 8 | A, D, H |
2. FİLMİN TEMEL BİRİMLERİ: ÇEKİM, SAHNE, SEKANS BİÇİM VE İÇERİK: BİÇİM NEDİR? İÇERİK NEDİR? SİNEMA TARİHİNDE İKİ TEMEL EĞİLİM: BİÇİMCİLER VE GERÇEKÇİLER SİNEMAYI SANAT YAPANLAR: EDWIN S. PORTER, D. W. GRIFFITH TARTIŞMA KONULARI: •BİÇİM Mİ İÇERİĞİ BELİRLER İÇERİK Mİ BİÇİMİ? •MUTLAK GERÇEKÇİ BİR FİLM MÜMKÜN MÜ? 1. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ ÇEKİM, SAHNE VE SEKANS BAKIMINDAN ANALİZİNİ YAPINIZ ALIŞTIRMA KONULARI •BİR CİNAYET HİKAYESİ OLSUN. KATİL KADIN KOCASINI ÖLDÜRMÜŞTÜR. •HAYDARPAŞA OTOGARINA BİR ADAM GELİR, ELİNDE BİR BAVUL. NE YAPACAK? KRONOLOJİK OLARAK ANLATINIZ. | 6, 8 | A, D, F |
3. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER ANLATI, ÖYKÜ VE OLAY ÖRGÜSÜ SİNEMANIN ÖGELERİ 1: SENARYO, SENARYONUN ÖGELERİ: LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, SENARYO, ÇEKİM SENARYOSU LOGLINE'NIN ÖGELERİ: KAHRAMAN, AMAÇ, ENGEL, ÇATIŞMA, MERAK DERSTEN ÖNCE İZLENİLEN FİLMLERİN TARTIŞILMASI TARTIŞMA KONUSU: •BİR HİKAYEYİ İZLETEN ŞEY NEDİR? 2. ÖDEV: •KENDİNİZE AİT 3 FARKLI LOGLINE YAZINIZ | 14, 2 | A, D |
4. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SENARYONUN ÖGELERİ 2: SENARYO, LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, ÇEKİM SENARYOSU TARTIŞMA KONUSU: •EN İYİ LOGLINE'IN SEÇİLMESİ 3. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİN TAMAMININ LOGLINE'INI, BİRİNİN SİNOPSİSİNİ, TRETMAN İLK 10 SAHNESİNİ VE SENARYONUN İLK 10 SAHNESİNİ YAZINIZ | ||
5. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI TARIŞMA KONUSU: •SANAT SİNEMASI MI HOLLYWOOD MU 3. BİR YOL MÜMKÜN MÜ? ALIŞTIRMA: •AHLAT AĞACI'NI SANAT SİNEMASINA, MATRİX YA DA TİTANİK'İ HOLLYWOOD SİNEMASINA ÇEVİRİN 4.ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI BAĞLAMINDA ANALİZ ANALİZ EDİNİZ | ||
6. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER ÇEKİM PLANLARI (ÇEKİM ÖLÇEKLERİ), KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI KAMERAYLA YAPILAN ÜÇ FARKLI HAREKET: GÖVDE, VİZÖR, TRİPOD ALAN DERİNLİĞİ KAVRAMI 5.ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN DİZİNİN TÜM KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI VE KAMERA ÖLÇEKLERİ BELİRLENİP YAZILMALIDIR | ||
7. VİZELER | ||
8. VİZELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ KURGUYA GİRİŞ SİNEMADA KURGU, KURGU ÇEŞİTLERİ (KLASİK KURGU) KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 1: •LUMİERE KARDEŞLERİ MELİES, PORTER, GRIFFITH, KULEŞOV, PUDOVKİN. KLASİK ANLATI FİLMLERİNİN KURGU İLKELERİ (GÖRÜNMEYEN KURGU) KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 2: •EİSENSTEİN, VERTOV, BAZİN, YENİ DALGA TARIŞMA KONUSU: •KURGUNUN İŞLEVİ NEDİR? ALIŞTIRMA KONUSU: •BÖBREK BEKLEYEN ADAMIN ÖYKÜSÜ VE SABAH ÖLMESİNİ KURGULAYINIZ | ||
9. KURGU KAVRAMLARI GÖRÜNTÜ GEÇİŞ BİÇİMLERİ KURGUDA RİTİM KLASİK ANLATI KURGUSU: •GÖRÜNMEYEN KURGU ÇOKLU KAMERA KURGUSU 6. ÖDEV İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERDEN BİRİNİN YENİDEN KURGULANARAK TEKRAR YAZILMASI | ||
11. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SİNEMADA SES SİNEMADA RENK DERSİN ALIŞTIRMASI: OLAĞAN ÜSTÜ HİÇBİR ŞEY OLMADAN BİR KÖY YERİNDE KORKUYU REPLİKSİZ BİR ŞEKİLDE TASARLA 8. ÖDEV •İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SES BAKIMINDAN ANALİZİ | ||
12. ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER SİNEMADA OYUNCULUK SİNAMADA YÖNETMENLİK TARTIŞMA KONUSU: •YÖNETMEN KİME BENZER? 9. ÖDEV •ÜÇ KISTAS ÜZERİNDEN BİR FİLMİ YA DA YÖNETMENİN FİLMLERİNİZ İZLENİP ANALİZ EDİLMESİ |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • GENEL TANIŞMA İZLENCENİN TARTIŞILMASI • SİNEMA SANATI NEDİR? SİNEMANIN KÖKENLERİ VE DİĞER SANATLARLA İLİŞKİSİ • SİNEMANIN ANLATIM ÖGELERİ: IŞIK, KURGU, RENK, SES, OYUNCULUK • SİNEMA TARİHİ: SİNEMANIN DOĞUŞU, İLK GÖSTERİM, İLK YILLARDA AMERİKAN SİNEMASI - FRANSIZ SİNEMASI TARTIŞMA KONUSU: • SİNEMA HANGİ SANATA DAHA YAKINDIR? | |
2 | • FİLMİN TEMEL BİRİMLERİ: ÇEKİM, SAHNE, SEKANS • BİÇİM VE İÇERİK: BİÇİM NEDİR? İÇERİK NEDİR? • SİNEMA TARİHİNDE İKİ TEMEL EĞİLİM: BİÇİMCİLER VE GERÇEKÇİLER • SİNEMAYI SANAT YAPANLAR: • EDWIN S. PORTER, D. W. GRIFFITH TARTIŞMA KONULARI: • BİÇİM Mİ İÇERİĞİ BELİRLER İÇERİK Mİ BİÇİMİ? •MUTLAK GERÇEKÇİ BİR FİLM MÜMKÜN MÜ? 1. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ ÇEKİM, SAHNE VE SEKANS BAKIMINDAN ANALİZİNİ YAPINIZ ALIŞTIRMA KONULARI • BİR CİNAYET HİKAYESİ OLSUN. KATİL KADIN KOCASINI ÖLDÜRMÜŞTÜR. • HAYDARPAŞA OTOGARINA BİR ADAM GELİR, ELİNDE BİR BAVUL. NE YAPACAK? KRONOLOJİK OLARAK ANLATINIZ. | Film izleme. |
3 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ANLATI, ÖYKÜ VE OLAY ÖRGÜSÜ SİNEMANIN ÖGELERİ 1: • SENARYO • SENARYONUN ÖGELERİ: LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, SENARYO, ÇEKİM SENARYOSU • LOGLINE'NIN ÖGELERİ: KAHRAMAN, AMAÇ, ENGEL, ÇATIŞMA, MERAK • DERSTEN ÖNCE İZLENİLEN FİLMLERİN TARTIŞILMASI TARTIŞMA KONUSU: •BİR HİKAYEYİ İZLETEN ŞEY NEDİR? 2. ÖDEV: • KENDİNİZE AİT 3 FARKLI LOGLINE YAZINIZ | Film izleme. |
4 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SENARYONUN ÖGELERİ: • SENARYO, LOGLİNE, SİNOPSİS, TRETMAN, ÇEKİM SENARYOSU TARTIŞMA KONUSU: • EN İYİ LOGLINE'IN SEÇİLMESİ 3. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİN TAMAMININ LOGLINE'INI, BİRİNİN SİNOPSİSİNİ, TRETMAN İLK 10 SAHNESİNİ VE SENARYONUN İLK 10 SAHNESİNİ YAZINIZ | |
5 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI TARIŞMA KONUSU: • SANAT SİNEMASI MI HOLLYWOOD MU 3. BİR YOL MÜMKÜN MÜ? ALIŞTIRMA: •AHLAT AĞACI'NI SANAT SİNEMASINA, MATRİX YA DA TİTANİK'İ HOLLYWOOD SİNEMASINA ÇEVİRİN 4.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERİ SANAT SİNEMASI VE KLASİK ANLATI SİNEMASI BAĞLAMINDA ANALİZ ANALİZ EDİNİZ | |
6 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • ÇEKİM PLANLARI (ÇEKİM ÖLÇEKLERİ) • KAMERA HAREKETLERİ • KAMERA AÇILARI • KAMERAYLA YAPILAN ÜÇ FARKLI HAREKET: GÖVDE, VİZÖR, TRİPOD • ALAN DERİNLİĞİ KAVRAMI 5.ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN DİZİNİN TÜM KAMERA HAREKETLERİ, KAMERA AÇILARI VE KAMERA ÖLÇEKLERİ BELİRLENİP YAZILMALIDIR | |
7 | • VİZELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ • KURGUYA GİRİŞ • SİNEMADA KURGU, KURGU ÇEŞİTLERİ (KLASİK KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 1: •LUMİERE KARDEŞLER, MELİES, PORTER, GRIFFITH, KULEŞOV, PUDOVKİN • KLASİK ANLATI FİLMLERİNİN KURGU İLKELERİ (GÖRÜNMEYEN KURGU) • KURGUNUN TARİHÇESİ VE KURAMLARI - 2: •EİSENSTEİN, VERTOV, BAZİN, YENİ DALGA TARIŞMA KONUSU: • KURGUNUN İŞLEVİ NEDİR? ALIŞTIRMA KONUSU: •BÖBREK BEKLEYEN ADAMIN ÖYKÜSÜ VE SABAH ÖLMESİNİ KURGULAYINIZ | |
8 | Vize | |
9 | • KURGU KAVRAMLARI • GÖRÜNTÜ GEÇİŞ BİÇİMLERİ • KURGUDA RİTİM • KLASİK ANLATI KURGUSU: • GÖRÜNMEYEN KURGU, ÇOKLU KAMERA KURGUSU 6. ÖDEV: • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMLERDEN BİRİNİN YENİDEN KURGULANARAK TEKRAR YAZILMASI | |
10 | Sinemada ışık. | Işıkla ilgili filmlerin izlenmesi |
11 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA SES • SİNEMADA RENK DERSİN ALIŞTIRMASI: • OLAĞAN ÜSTÜ HİÇBİR ŞEY OLMADAN BİR KÖY YERİNDE KORKUYU REPLİKSİZ BİR ŞEKİLDE TASARLA 8. ÖDEV • İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SES BAKIMINDAN ANALİZİ | |
12 | • ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER • SİNEMADA OYUNCULUK SİNAMADA YÖNETMENLİK TARTIŞMA KONUSU: • YÖNETMEN KİME BENZER? 9. ÖDEV • ÜÇ KISTAS ÜZERİNDEN BİR FİLMİ YA DA YÖNETMENİN FİLMLERİNİZ İZLENİP ANALİZ EDİLMESİ | Oyunculuk film izleme |
13 | ÖDEVLERİN TARTIŞILMASI, ÖRNEK ÖDEVLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMELER FİLM ANALİZİ 10.ÖDEV: İZLENCEDE BELİRTİLEN FİLMİN SEÇİLEN ANALİZ METODUYLA ANALİZ EDİLMESİ |
Kaynak |
Bordwell, David & Kristin Thompson (2009). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz, E.S.Onat, Ankara: De Ki |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |