Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3D ANİMASYON-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olur. 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygular.
Dersin İçeriğiBu ders; 3D Animasyon'a giriş,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devam,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel 3D animasyon kavramlarını anlar ve uygular.11, 16, 2, 6, 8, 9A, E, F, H
Karakter animasyonu, hareket analizi ve 3D sahnelerin oluşturur.16, 2, 6, 9A, E, F, H
Görsel Efekt ve Rendering uygulamalarını kavrar.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Karakter animasyonunda ikincil hareketler, kavrama (grip) ve ağırlık aktarımı gibi ileri teknikleri öğrenir.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
3D animasyon projeleri için zaman yönetimi, planlama ve organizasyon becerilerini geliştirir.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
13D Animasyon'a girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Animasyon tarihi, türleri ve temel prensiplerVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3İllustratorda nesne tasarımlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Photoshopta nesnelere 3D verebilmeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Dimension programına girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Dimension programında 3D nesne tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
93D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
103D modelleme teknikleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Organik modellemeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Kaplama, renklendirme ve dokulandırmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Nesne oluşturmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7535
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3D ANİMASYON-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olur. 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygular.
Dersin İçeriğiBu ders; 3D Animasyon'a giriş,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devam,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel 3D animasyon kavramlarını anlar ve uygular.11, 16, 2, 6, 8, 9A, E, F, H
Karakter animasyonu, hareket analizi ve 3D sahnelerin oluşturur.16, 2, 6, 9A, E, F, H
Görsel Efekt ve Rendering uygulamalarını kavrar.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Karakter animasyonunda ikincil hareketler, kavrama (grip) ve ağırlık aktarımı gibi ileri teknikleri öğrenir.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
3D animasyon projeleri için zaman yönetimi, planlama ve organizasyon becerilerini geliştirir.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
13D Animasyon'a girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Animasyon tarihi, türleri ve temel prensiplerVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3İllustratorda nesne tasarımlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Photoshopta nesnelere 3D verebilmeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Dimension programına girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Dimension programında 3D nesne tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilmeye devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
93D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
103D modelleme teknikleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Organik modellemeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Kaplama, renklendirme ve dokulandırmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Nesne oluşturmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05