Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AMBALAJ TASARIMI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersin AmacıAmbalajın ürün kimliği ve pazarlama üzerindeki etkisini tanımlamak. Ambalajın yapısal tasarımı ve tipografi, illüstrasyon gibi bileşenlerden oluşan grafik tasarım uygulamalarını analiz ederek ambalaj tasarım projesi hazırlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ambalaj tasarımına giriş, ambalajın tarihsel gelişimi.,Ambalaj türleri, ambalaj tasarım süreci.,Ambalaj tasarımının temel ilkeleri.,Ambalaj ve pazarlama,Ambalaj tasarımında form ve grafik öğeler. ,Ambalaj tasarım projesine giriş.,Ambalaj tasarımı proje geliştirme.,Grafik üretim teknikleri. Proje için prototip hazırlama.,Projenin sunumu.,Ambalaj tasarımı ve çevre ,Final ambalaj tasarım projesine giriş. Tasarım araştırma sunumlarının incelenmesi.,Ambalaj stratejisi kurgulama ve proje geliştirme.,Proje geliştirme ve ara değerlendirme,Ambalaj tasarım projelerinin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi alan öğrenci;
1.Ambalaj tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek ve ambalaj tasarım stratejisinin önemini açıklayabilecektir.10, 16, 9
2. Ambalaj türlerini sınıflandırabilecek ve ambalaj yapımında kullanılan malzeme ve araçları açıklayabilecektir.13, 19, 21, 5
3. Ambalaj tasarımı ilkelerine göre; tipografi, illüstrasyon gibi grafik ögeler ile birlikte, malzeme ve ambalajın üç boyutlu formunu değerlendirerek tasarım projesi geliştirebilecektir.10, 13, 21, 5, 9
4. Eskiz aşamasından nihai ambalaj tasarımına kadar olan tüm süreci organize edebilecektir.11, 19, 5, 9
5. Ambalaj tasarım marketinin yeni trendlerini yorumlayabilecektir.11, 19, 21, 4, 9
6. Pazara yönelik marka ve ambalaj problemlerini çözme tekniklerini analiz edebilecektir.12, 13, 4
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ambalaj tasarımına giriş, ambalajın tarihsel gelişimi.
2Ambalaj türleri, ambalaj tasarım süreci.
3Ambalaj tasarımının temel ilkeleri.
4Ambalaj ve pazarlama
5Ambalaj tasarımında form ve grafik öğeler.
6Ambalaj tasarım projesine giriş.
7Ambalaj tasarımı proje geliştirme.
8Grafik üretim teknikleri. Proje için prototip hazırlama.
9Projenin sunumu.
10Ambalaj tasarımı ve çevre
11Final ambalaj tasarım projesine giriş. Tasarım araştırma sunumlarının incelenmesi.
12Ambalaj stratejisi kurgulama ve proje geliştirme.
13Proje geliştirme ve ara değerlendirme
14Ambalaj tasarım projelerinin sunumu
Kaynak
1- Ambalaj tasarımı, Emre Becer. Dost Kitabevi. 2017. 2- Etkili Ambalaj Tasarımı, Gültekin Erdal. Dora Yayınları. 2009. 3- Packaging design: Successful Product Branding From Concept to Shelf, M. R. Klimchuk, S. A. Krasovec. Wiley. 2013. 4- What is Packaging Design, Giles Calver. Rotovision. 2004.
MEBİS üzerinden paylaşılan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51050
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı188
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AMBALAJ TASARIMI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersin AmacıAmbalajın ürün kimliği ve pazarlama üzerindeki etkisini tanımlamak. Ambalajın yapısal tasarımı ve tipografi, illüstrasyon gibi bileşenlerden oluşan grafik tasarım uygulamalarını analiz ederek ambalaj tasarım projesi hazırlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ambalaj tasarımına giriş, ambalajın tarihsel gelişimi.,Ambalaj türleri, ambalaj tasarım süreci.,Ambalaj tasarımının temel ilkeleri.,Ambalaj ve pazarlama,Ambalaj tasarımında form ve grafik öğeler. ,Ambalaj tasarım projesine giriş.,Ambalaj tasarımı proje geliştirme.,Grafik üretim teknikleri. Proje için prototip hazırlama.,Projenin sunumu.,Ambalaj tasarımı ve çevre ,Final ambalaj tasarım projesine giriş. Tasarım araştırma sunumlarının incelenmesi.,Ambalaj stratejisi kurgulama ve proje geliştirme.,Proje geliştirme ve ara değerlendirme,Ambalaj tasarım projelerinin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi alan öğrenci;
1.Ambalaj tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek ve ambalaj tasarım stratejisinin önemini açıklayabilecektir.10, 16, 9
2. Ambalaj türlerini sınıflandırabilecek ve ambalaj yapımında kullanılan malzeme ve araçları açıklayabilecektir.13, 19, 21, 5
3. Ambalaj tasarımı ilkelerine göre; tipografi, illüstrasyon gibi grafik ögeler ile birlikte, malzeme ve ambalajın üç boyutlu formunu değerlendirerek tasarım projesi geliştirebilecektir.10, 13, 21, 5, 9
4. Eskiz aşamasından nihai ambalaj tasarımına kadar olan tüm süreci organize edebilecektir.11, 19, 5, 9
5. Ambalaj tasarım marketinin yeni trendlerini yorumlayabilecektir.11, 19, 21, 4, 9
6. Pazara yönelik marka ve ambalaj problemlerini çözme tekniklerini analiz edebilecektir.12, 13, 4
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ambalaj tasarımına giriş, ambalajın tarihsel gelişimi.
2Ambalaj türleri, ambalaj tasarım süreci.
3Ambalaj tasarımının temel ilkeleri.
4Ambalaj ve pazarlama
5Ambalaj tasarımında form ve grafik öğeler.
6Ambalaj tasarım projesine giriş.
7Ambalaj tasarımı proje geliştirme.
8Grafik üretim teknikleri. Proje için prototip hazırlama.
9Projenin sunumu.
10Ambalaj tasarımı ve çevre
11Final ambalaj tasarım projesine giriş. Tasarım araştırma sunumlarının incelenmesi.
12Ambalaj stratejisi kurgulama ve proje geliştirme.
13Proje geliştirme ve ara değerlendirme
14Ambalaj tasarım projelerinin sunumu
Kaynak
1- Ambalaj tasarımı, Emre Becer. Dost Kitabevi. 2017. 2- Etkili Ambalaj Tasarımı, Gültekin Erdal. Dora Yayınları. 2009. 3- Packaging design: Successful Product Branding From Concept to Shelf, M. R. Klimchuk, S. A. Krasovec. Wiley. 2013. 4- What is Packaging Design, Giles Calver. Rotovision. 2004.
MEBİS üzerinden paylaşılan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05