Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MASAÜSTÜ YAYINCILIK 1+2 2 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı masaüstü yayıncılığın temek kurallarının nedenlerini görme ve kendi başına sıfırdan veya eklemelerle basılı veya dijital olarak kullanmayı öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Temel masaüstü yayıncılık kurallarının öğretilmesi,Temel Gestalt kuralları,Format ve Renk ile uygulama,Hiyerarşi ve uygulama,Tipografi ve uygulama,Grid ve uygulama,Ara sıra,Baskı ve sonlandırma ile uygulama,Adobe Indesign’a giriş ve uygulama,Gazete tasarımı: basılı ve dijital çıkışı,Dergi tasarımı: basılı ve dijital çıkışı,Kitap ve kitap kapağı tasarımı: basılı ve dijital çıkışı,Matbaa, sergi ve müze gezisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Teknik olarak basılı bir iş olan dergi, gazete, afiş vb. basılı bir işi hazırlayabilme C, D, F
Tasarım sistemi içinde yer alan grid, renk, ağırlık merkezini kullanabilme 4 C, D, F
Herhangi bir tasarım işine başlarken hiyerarşi sistemini kullanabilme 4, 6 C, D
Öğretim Yöntemleri: 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri: C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2 Temel masaüstü yayıncılık kurallarının öğretilmesi
3 Temel Gestalt kuralları
4 Format ve Renk ile uygulama
5 Hiyerarşi ve uygulama
6 Tipografi ve uygulama
7 Grid ve uygulama
8 Ara sıra
9 Baskı ve sonlandırma ile uygulama
10 Adobe Indesign’a giriş ve uygulama
11 Gazete tasarımı: basılı ve dijital çıkışı
12 Dergi tasarımı: basılı ve dijital çıkışı
13 Kitap ve kitap kapağı tasarımı: basılı ve dijital çıkışı
14 Matbaa, sergi ve müze gezisi
Kaynaklar
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık F. Soner MAZLUM, Masaüstü Yayıncılık: Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş, Ankara: Gazi Kitapevi, 2006 Brain P. LAWLER, Masaüstü Yayıncılık ve Basım Klavuzu, İstanbul: Alfa Basım Yayım, 2006 Rudolf Arnheim, 2004, Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye. William Lidwell, 2010, Universal Principles of Design M. Sezai TÜRK, Niyazi KANSU ve Bünyamin CİYLAN, Masaüstü Yayıncılıkta Baskı Öncesi Hazırlık ve Photoshop Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara, 2007 Hayri Yanık, Masaüstü Yayıncılık, İstanbul: Dönence Basım ve Yayın, 2004 Kağıt baskı üzerinde yaratıcı uygulama teknikleri. Basım Teknolojisi. (Dr.G.Gülnuz Gültekin. Gazi Ün.). TC. Milli Eğitim. Bak. MEGEP Projesi Meslek Yayınları. Baskı öncesi ve sonrası graik tasarım eğitimi. (T.C. Milli Eğitim Bak. Yayınları).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Kurumların ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar ve görsel tasarım projesi ortaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Bir kurumun görsel tasarım sürecini yönetebilir.
X
0
Medya ve görsel sanatlar alanında nitelikli ve özgün çalışmalar ortaya koyar.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 6 5 30
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 6 5 30
Proje Sunumu / Seminer 5 4 20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 6 5 30
Performans Görevi, Bakım Planı 8 5 40
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu