Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FİLMİ YAPIMI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin mesleki geleceğinde, Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projelerini tasarlayıp, gerçekleştirmek için gerekli olan; kuramsal, teknik, finansal, mesleki kavram, ilke, süreç ve yöntemleri çağdaş öz ve biçimde doğru olarak uygulamaya geçirecek temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş

,Reklam filmlerinin yaratıcı strateji süreci nasıl oluşturulur?
, Reklam filmi yaratıcı stratejinin uygulaması
,Reklam filmi yapım süreci ve aşamaları
, Reklam filmi senaryosu ve işlevleri ve senaryo örneklerinin incelenmesi
,Reklam filmi senaryosu yazmak ve çekim ölçekleri
,Reklam filminde görüntü estetiği
,Reklam filminde görüntü bakış açısı ve kamera hareketleri, ses, müzik ve efektlerin kullanımı
,Reklam filminin yapım öncesi hazırlığı, Film yapım şirketi nedir? Yapım Şirketi Türleri, Yapım şirketi seçmek, Yapım şartnamesi ve Sözleşmesi
,Reklam filmi bütçesi hazırlamak ve ajans-müşteri onayı almak
,Reklam filmi çekimi, çekim ekibi ve görevler, ana hatları ile çekim
,Çekim sonrası işlemler, sonlandırma ve yayın
,Reklam filmi çekimi
,Değerlendirme
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam Filmi Yapım ve Yönetim projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram, süreç ve yöntemlerini uygular. A, E, F
2. Reklam Filmi Yapım ve Yönetimine ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alır.9A
3. Reklam Filmi Yapım ,Yönetim ve değerlendirme dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak , yeni durumlarda kullanabilir.10, 9A, E
4. Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projeleri ile karşılaşıldığında bu durumu ders yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak; ayırt edebilir; tartışarak çözümleyebilir. A, F
5. Reklam Filmi için Özgün Yapım Projelerini planlayarak üretmek için yapım dersi sürecini hatırlayıp; bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurabilir ve organize edebilir.9A
6. Reklam Filmi Yapım, Yönetim ve değerlendirme dersinde tasarımlanarak; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip, sonlandırılmış Reklam Filmi projelerini ölçümleyerek diğer projelerle, kıyaslayıp değerlendirilerek analiz eder.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş

Reklam endüstrisindeki güncel gelişmeleri araştırın ve sektördeki önemli isimleri tanımlayın
2Reklam filmlerinin yaratıcı strateji süreci nasıl oluşturulur?
Başarılı reklam stratejilerini örnekleyen makaleleri veya videoları inceleyin.
3 Reklam filmi yaratıcı stratejinin uygulaması
Belirli bir ürün veya hizmet için örnek bir reklam stratejisi oluşturun ve hangi hedef kitleye hitap ettiğini analiz edin.
4Reklam filmi yapım süreci ve aşamaları
Reklam filmi yapımının temel adımlarını özetleyen kaynakları okuyun ve süreci adım adım anlamaya çalışın.
5 Reklam filmi senaryosu ve işlevleri ve senaryo örneklerinin incelenmesi
Başarılı reklam senaryolarını ve bu senaryoların nasıl etkili olduğunu gösteren örnekleri araştırın.
6Reklam filmi senaryosu yazmak ve çekim ölçekleri
Farklı çekim ölçeklerini ve bunların reklam filmlerine nasıl yansıdığını gösteren makaleleri okuyun.
7Reklam filminde görüntü estetiği
Görsel estetiğin reklamlardaki etkisini tartışan kaynakları inceleyin ve görsel mesajların hedef kitle üzerindeki etkisini araştırın.
8Reklam filminde görüntü bakış açısı ve kamera hareketleri, ses, müzik ve efektlerin kullanımı
Farklı bakış açıları ve tekniklerin reklamlara etkisini gösteren örnek videoları veya makaleleri izleyin.
9Reklam filminin yapım öncesi hazırlığı, Film yapım şirketi nedir? Yapım Şirketi Türleri, Yapım şirketi seçmek, Yapım şartnamesi ve Sözleşmesi
Bir reklam filmi yapım sürecinin başlangıcında yapılan hazırlıkları ve yapım şirketlerinin rolünü anlatan kaynakları araştırın.
10Reklam filmi bütçesi hazırlamak ve ajans-müşteri onayı almak
Reklam filmi bütçesinin nasıl oluşturulduğunu ve müşteri onayının neden önemli olduğunu açıklayan makaleleri okuyun.
11Reklam filmi çekimi, çekim ekibi ve görevler, ana hatları ile çekim
Bir reklam çekimi için gereken ekipmanları ve görevleri açıklayan kaynakları inceleyin.
12Çekim sonrası işlemler, sonlandırma ve yayın
Bir reklam filmi çekildikten sonra izlenen işlemleri ve yayın sürecini anlatan makaleleri araştırın.
13Reklam filmi çekimi
Başarılı reklam filmlerini değerlendiren ve neden etkili olduklarını açıklayan analizleri okuyun.
14Değerlendirme
Kaynak
1- A. Z. Özgür, Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006. 2- G. Tayfur, Reklamcılık, Ankara:Nobel Yayıncılık. 2006. 3- N. Tan ve E. Balkaş, Adım adım reklam üretimi ve reklam filmi prodüksiyonu, İstanbul: Beta Yayınevi, 2006. 4- O. Yanık. Yaratıcılık. İstanbul: RYD Yayınları, 2008. 5- B. Mozato. Tasarım Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2007. 6- J. Adair, Etkili İletişim, BKY kitapevi, 2006. 7- R. Newton, Bütçe Hazırlamak, İstanbul: Optimist Yayınları, 2009. 8- R. Newton, Etkili Sunum, İstanbul: Optimist Yayınları,2009. 9- H. Yetişken, Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008. 10- R. Arnheim, Görsel Düşünme, İstanbul:Metis Yayıncılık, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FİLMİ YAPIMI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin mesleki geleceğinde, Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projelerini tasarlayıp, gerçekleştirmek için gerekli olan; kuramsal, teknik, finansal, mesleki kavram, ilke, süreç ve yöntemleri çağdaş öz ve biçimde doğru olarak uygulamaya geçirecek temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş

,Reklam filmlerinin yaratıcı strateji süreci nasıl oluşturulur?
, Reklam filmi yaratıcı stratejinin uygulaması
,Reklam filmi yapım süreci ve aşamaları
, Reklam filmi senaryosu ve işlevleri ve senaryo örneklerinin incelenmesi
,Reklam filmi senaryosu yazmak ve çekim ölçekleri
,Reklam filminde görüntü estetiği
,Reklam filminde görüntü bakış açısı ve kamera hareketleri, ses, müzik ve efektlerin kullanımı
,Reklam filminin yapım öncesi hazırlığı, Film yapım şirketi nedir? Yapım Şirketi Türleri, Yapım şirketi seçmek, Yapım şartnamesi ve Sözleşmesi
,Reklam filmi bütçesi hazırlamak ve ajans-müşteri onayı almak
,Reklam filmi çekimi, çekim ekibi ve görevler, ana hatları ile çekim
,Çekim sonrası işlemler, sonlandırma ve yayın
,Reklam filmi çekimi
,Değerlendirme
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam Filmi Yapım ve Yönetim projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram, süreç ve yöntemlerini uygular. A, E, F
2. Reklam Filmi Yapım ve Yönetimine ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alır.9A
3. Reklam Filmi Yapım ,Yönetim ve değerlendirme dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak , yeni durumlarda kullanabilir.10, 9A, E
4. Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projeleri ile karşılaşıldığında bu durumu ders yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak; ayırt edebilir; tartışarak çözümleyebilir. A, F
5. Reklam Filmi için Özgün Yapım Projelerini planlayarak üretmek için yapım dersi sürecini hatırlayıp; bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurabilir ve organize edebilir.9A
6. Reklam Filmi Yapım, Yönetim ve değerlendirme dersinde tasarımlanarak; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip, sonlandırılmış Reklam Filmi projelerini ölçümleyerek diğer projelerle, kıyaslayıp değerlendirilerek analiz eder.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş

Reklam endüstrisindeki güncel gelişmeleri araştırın ve sektördeki önemli isimleri tanımlayın
2Reklam filmlerinin yaratıcı strateji süreci nasıl oluşturulur?
Başarılı reklam stratejilerini örnekleyen makaleleri veya videoları inceleyin.
3 Reklam filmi yaratıcı stratejinin uygulaması
Belirli bir ürün veya hizmet için örnek bir reklam stratejisi oluşturun ve hangi hedef kitleye hitap ettiğini analiz edin.
4Reklam filmi yapım süreci ve aşamaları
Reklam filmi yapımının temel adımlarını özetleyen kaynakları okuyun ve süreci adım adım anlamaya çalışın.
5 Reklam filmi senaryosu ve işlevleri ve senaryo örneklerinin incelenmesi
Başarılı reklam senaryolarını ve bu senaryoların nasıl etkili olduğunu gösteren örnekleri araştırın.
6Reklam filmi senaryosu yazmak ve çekim ölçekleri
Farklı çekim ölçeklerini ve bunların reklam filmlerine nasıl yansıdığını gösteren makaleleri okuyun.
7Reklam filminde görüntü estetiği
Görsel estetiğin reklamlardaki etkisini tartışan kaynakları inceleyin ve görsel mesajların hedef kitle üzerindeki etkisini araştırın.
8Reklam filminde görüntü bakış açısı ve kamera hareketleri, ses, müzik ve efektlerin kullanımı
Farklı bakış açıları ve tekniklerin reklamlara etkisini gösteren örnek videoları veya makaleleri izleyin.
9Reklam filminin yapım öncesi hazırlığı, Film yapım şirketi nedir? Yapım Şirketi Türleri, Yapım şirketi seçmek, Yapım şartnamesi ve Sözleşmesi
Bir reklam filmi yapım sürecinin başlangıcında yapılan hazırlıkları ve yapım şirketlerinin rolünü anlatan kaynakları araştırın.
10Reklam filmi bütçesi hazırlamak ve ajans-müşteri onayı almak
Reklam filmi bütçesinin nasıl oluşturulduğunu ve müşteri onayının neden önemli olduğunu açıklayan makaleleri okuyun.
11Reklam filmi çekimi, çekim ekibi ve görevler, ana hatları ile çekim
Bir reklam çekimi için gereken ekipmanları ve görevleri açıklayan kaynakları inceleyin.
12Çekim sonrası işlemler, sonlandırma ve yayın
Bir reklam filmi çekildikten sonra izlenen işlemleri ve yayın sürecini anlatan makaleleri araştırın.
13Reklam filmi çekimi
Başarılı reklam filmlerini değerlendiren ve neden etkili olduklarını açıklayan analizleri okuyun.
14Değerlendirme
Kaynak
1- A. Z. Özgür, Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006. 2- G. Tayfur, Reklamcılık, Ankara:Nobel Yayıncılık. 2006. 3- N. Tan ve E. Balkaş, Adım adım reklam üretimi ve reklam filmi prodüksiyonu, İstanbul: Beta Yayınevi, 2006. 4- O. Yanık. Yaratıcılık. İstanbul: RYD Yayınları, 2008. 5- B. Mozato. Tasarım Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2007. 6- J. Adair, Etkili İletişim, BKY kitapevi, 2006. 7- R. Newton, Bütçe Hazırlamak, İstanbul: Optimist Yayınları, 2009. 8- R. Newton, Etkili Sunum, İstanbul: Optimist Yayınları,2009. 9- H. Yetişken, Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008. 10- R. Arnheim, Görsel Düşünme, İstanbul:Metis Yayıncılık, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05