Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotografın kısa tarihi,- Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar
- Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre)
- Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret
- Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü)
- Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler,KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ
- Fotoğraf makinaları ve lensler
- Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart)
- Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma

KONU: TEORİ VE İÇERİK
- Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu)
- Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim),PRATİK
- Stüdyoda portre çekimi

ÖDEV
- Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme),ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Porte Ödevini yorumlama

PRATİK
- Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi

ÖDEV
- Ürün çekimi,ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Ürün ödevini yorumlama

KONU
- Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı)

PRATİK
- Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi),

TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi,
TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi,ÖDEV DEĞERLENDİRME
- İnterval ödevi

KONU
- Moodboard mantığı ve yapımı
- Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma,KONU: RÖTUŞ
- Rötuş mantığı
- İmaj formatları
- Renk bilgisi (coplementary colors)
- Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.)
- Raw editing

FİNAL ÖDEVİ
- Başlanmış olan final ödevini geliştirme,PİYASA İLE TANIŞMA
- Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti
- Ziyarette örnek reklam çekimi,KONU: RÖTUŞ
- Dekupaj işlemi

ÖDEV
- Dekupaj işlemi

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme,ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi

KONU: RÖTUŞ
- Katman mantığı

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme,KONU: RÖTUŞ
- Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush)

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğraf teknikleri kullanılarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamaları yapar.6E
Çok kültürlülüğü dikkate alarak, yeni fikirler oluşturur.6E
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır.6E
Fotograf tekniklerini uygular
Reklam Fotografçılığına yönelik kavramları tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotografın kısa tarihiSteven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
2- Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar
- Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre)
- Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret
- Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü)
- Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
3KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ
- Fotoğraf makinaları ve lensler
- Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart)
- Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma

KONU: TEORİ VE İÇERİK
- Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu)
- Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim)
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
4PRATİK
- Stüdyoda portre çekimi

ÖDEV
- Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme)
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
5ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Porte Ödevini yorumlama

PRATİK
- Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi

ÖDEV
- Ürün çekimi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
6ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Ürün ödevini yorumlama

KONU
- Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı)

PRATİK
- Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi)
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
7

TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
8
TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
9ÖDEV DEĞERLENDİRME
- İnterval ödevi

KONU
- Moodboard mantığı ve yapımı
- Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
10KONU: RÖTUŞ
- Rötuş mantığı
- İmaj formatları
- Renk bilgisi (coplementary colors)
- Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.)
- Raw editing

FİNAL ÖDEVİ
- Başlanmış olan final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
11PİYASA İLE TANIŞMA
- Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti
- Ziyarette örnek reklam çekimi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
12KONU: RÖTUŞ
- Dekupaj işlemi

ÖDEV
- Dekupaj işlemi

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
13ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi

KONU: RÖTUŞ
- Katman mantığı

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
14KONU: RÖTUŞ
- Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush)

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
Kaynak
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler41040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotografın kısa tarihi,- Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar
- Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre)
- Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret
- Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü)
- Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler,KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ
- Fotoğraf makinaları ve lensler
- Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart)
- Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma

KONU: TEORİ VE İÇERİK
- Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu)
- Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim),PRATİK
- Stüdyoda portre çekimi

ÖDEV
- Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme),ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Porte Ödevini yorumlama

PRATİK
- Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi

ÖDEV
- Ürün çekimi,ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Ürün ödevini yorumlama

KONU
- Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı)

PRATİK
- Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi),

TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi,
TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi,ÖDEV DEĞERLENDİRME
- İnterval ödevi

KONU
- Moodboard mantığı ve yapımı
- Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma,KONU: RÖTUŞ
- Rötuş mantığı
- İmaj formatları
- Renk bilgisi (coplementary colors)
- Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.)
- Raw editing

FİNAL ÖDEVİ
- Başlanmış olan final ödevini geliştirme,PİYASA İLE TANIŞMA
- Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti
- Ziyarette örnek reklam çekimi,KONU: RÖTUŞ
- Dekupaj işlemi

ÖDEV
- Dekupaj işlemi

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme,ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi

KONU: RÖTUŞ
- Katman mantığı

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme,KONU: RÖTUŞ
- Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush)

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğraf teknikleri kullanılarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamaları yapar.6E
Çok kültürlülüğü dikkate alarak, yeni fikirler oluşturur.6E
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır.6E
Fotograf tekniklerini uygular
Reklam Fotografçılığına yönelik kavramları tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotografın kısa tarihiSteven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
2- Reklam fotoğrafının kullanıldığı alanlar
- Reklam fotoğrafı alanları (Ürün, moda, endüstri, mimari, turizm, gıda, etkinlik, portre)
- Reklam kampanyalarında reklam fotoğrafı, stok fotoğrafçılığı ve pandemide yoğunlaşan e-ticaret
- Aktörler (Fotoğrafçı, fotoğraf asistanı, kreatif direktör, sanat yönetmeni, müşteri temsilcisi, prodüktör, ışıkçı, makyöz, kuaför, stylist, lojistik, catering, efekt danışmanı, set tasarımcısı, lokasyon sorumlusu, cast direktörü)
- Bir çekim sürecinin tamamı: Ön hazırlık, Çekim, Çekim sonrası işlemler
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
3KONU: TEKNİK CİHAZ BİLGİSİ
- Fotoğraf makinaları ve lensler
- Işık kaynakları ve kullanılan diğer malzemeler (Profoto chart)
- Stüdyo ve ekipmanlarını tanıtma

KONU: TEORİ VE İÇERİK
- Kompozisyon (Fotoğraf çekme değil fotoğraf yaratma, konsept oluşturma, rötuş mantığı Teknik ve içerik uyumluluğu)
- Boyutlandırma (Farklı aspect ratiolar, kesim payı, kullanılacak mecraya göre çekim, yatay dikey, varyasyonlu çekim)
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
4PRATİK
- Stüdyoda portre çekimi

ÖDEV
- Portre çekimi (3lü ekip yaparak ekip içindekilere farklı aktörlerin rollerini verme)
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
5ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Porte Ödevini yorumlama

PRATİK
- Stüdyoda düzenlemeli obje çekimi

ÖDEV
- Ürün çekimi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
6ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Ürün ödevini yorumlama

KONU
- Dış mekan çekiminde teknik ihtiyaçlar (Yüksek senkron paraflaş, ND filtre, polarize filtre, Kafa flaşı)

PRATİK
- Castlı mekan fotoğrafı (model veya meslek erbabı çekimi)
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
7

TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
8
TEKNİK
- Fotoğrafın diğer disiplinlerle çakışması (fotoğrafın videoda kullanılması, stop motion v.s.)
PRATİK
- Zaman ayarlı çekim (Timelapse, interval)

ÖDEV
- İnterval ödevi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
9ÖDEV DEĞERLENDİRME
- İnterval ödevi

KONU
- Moodboard mantığı ve yapımı
- Final ödevi kararlaştırma ve ön çalışma
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
10KONU: RÖTUŞ
- Rötuş mantığı
- İmaj formatları
- Renk bilgisi (coplementary colors)
- Programlar (Adobe PhotoShop, Capture One Pro v.s.)
- Raw editing

FİNAL ÖDEVİ
- Başlanmış olan final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
11PİYASA İLE TANIŞMA
- Profesyonel stüdyo ve profesyonel retoucher ziyareti
- Ziyarette örnek reklam çekimi
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
12KONU: RÖTUŞ
- Dekupaj işlemi

ÖDEV
- Dekupaj işlemi

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
13ÖDEV DEĞERLENDİRME
- Dekupaj ödevinin değerlendirilmesi

KONU: RÖTUŞ
- Katman mantığı

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
14KONU: RÖTUŞ
- Fotoğraf temizleme ve bölge klonlama (Clone stamp, healing brush)

FİNAL ÖDEVİ
- Final ödevini geliştirme
Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları
Kaynak
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05