Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL KİMLİK TASARIMI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İslam ŞENSÖZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFirma/markalarda kurum kimliğinin amacı, önemi konusunda farkındalık yaratır. Yanlış kurum kimliğinin firmalar üzerindeki olası olumsuz sonuçları ve bunlardan kaçınmanın yöntemlerini tartışır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal kimliğin tanımı.,Kurumsal kimliğin tarihi ,Firmalarda yeniden yapılanma ve kurumsal kimlik olgusu ,Firmalarda kurumsal kimlik sancıları ve nedenleri,Kurumsal kimlik değişiminde yapılan ön çalışmalar,Kurumsal kimlikte değişim alanları,Marka oluşturma,Yeni kurumsal kimliğin tanıtımı ve dikkat edilmesi gereken noktalar,Yeni kurumsal kimliğin uygulamaya koyulması,Kurumsal kimlik yaratım/değişim programında tehlikeli dönemler,Kurumsal kimlik oluşturulmasında "kişisel imaj" faktörü,Kurumsal imaj ve firmalarda saygınlık,Kurumsal kimlik oluşumunda ve sürdürülmesinde etkili iletişim ve davranış biçimleri,Türkiye'de başarılı kurumsal kimlik çalışmalarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurumsal kimliğin tanımı, çeşitleri ve temellerini tanımlar.10, 16, 19, 9A, E, F
Kurumsal kimliğin yeniden yapılanmasında karar verme sürecini planlar.10, 12, 19, 5, 9A, E, F
Kurumsal kimlik değişiminde ön çalışmalar oluşturur.10, 14, 19, 3, 5, 6E, H
Kurumsal kimlikte değişim alanlarının neler olduklarını tartışır.10, 12, 14, 16, 5, 6E, H
Kurumsal kimlik değişim programının yönetimini kavrar.14, 20, 6E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal kimliğin tanımı.Okunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
2Kurumsal kimliğin tarihi Okunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
3Firmalarda yeniden yapılanma ve kurumsal kimlik olgusu Okunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
4Firmalarda kurumsal kimlik sancıları ve nedenleriOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
5Kurumsal kimlik değişiminde yapılan ön çalışmalarOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
6Kurumsal kimlikte değişim alanlarıOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
7Marka oluşturmaOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
8Yeni kurumsal kimliğin tanıtımı ve dikkat edilmesi gereken noktalarOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
9Yeni kurumsal kimliğin uygulamaya koyulmasıOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
10Kurumsal kimlik yaratım/değişim programında tehlikeli dönemlerOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
11Kurumsal kimlik oluşturulmasında "kişisel imaj" faktörüOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
12Kurumsal imaj ve firmalarda saygınlıkOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
13Kurumsal kimlik oluşumunda ve sürdürülmesinde etkili iletişim ve davranış biçimleriOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
14Türkiye'de başarılı kurumsal kimlik çalışmalarının incelenmesiOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
Kaynak
M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998. A. Okay, Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Yayınları, 2000.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL KİMLİK TASARIMI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İslam ŞENSÖZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFirma/markalarda kurum kimliğinin amacı, önemi konusunda farkındalık yaratır. Yanlış kurum kimliğinin firmalar üzerindeki olası olumsuz sonuçları ve bunlardan kaçınmanın yöntemlerini tartışır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal kimliğin tanımı.,Kurumsal kimliğin tarihi ,Firmalarda yeniden yapılanma ve kurumsal kimlik olgusu ,Firmalarda kurumsal kimlik sancıları ve nedenleri,Kurumsal kimlik değişiminde yapılan ön çalışmalar,Kurumsal kimlikte değişim alanları,Marka oluşturma,Yeni kurumsal kimliğin tanıtımı ve dikkat edilmesi gereken noktalar,Yeni kurumsal kimliğin uygulamaya koyulması,Kurumsal kimlik yaratım/değişim programında tehlikeli dönemler,Kurumsal kimlik oluşturulmasında "kişisel imaj" faktörü,Kurumsal imaj ve firmalarda saygınlık,Kurumsal kimlik oluşumunda ve sürdürülmesinde etkili iletişim ve davranış biçimleri,Türkiye'de başarılı kurumsal kimlik çalışmalarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurumsal kimliğin tanımı, çeşitleri ve temellerini tanımlar.10, 16, 19, 9A, E, F
Kurumsal kimliğin yeniden yapılanmasında karar verme sürecini planlar.10, 12, 19, 5, 9A, E, F
Kurumsal kimlik değişiminde ön çalışmalar oluşturur.10, 14, 19, 3, 5, 6E, H
Kurumsal kimlikte değişim alanlarının neler olduklarını tartışır.10, 12, 14, 16, 5, 6E, H
Kurumsal kimlik değişim programının yönetimini kavrar.14, 20, 6E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal kimliğin tanımı.Okunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
2Kurumsal kimliğin tarihi Okunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
3Firmalarda yeniden yapılanma ve kurumsal kimlik olgusu Okunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
4Firmalarda kurumsal kimlik sancıları ve nedenleriOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
5Kurumsal kimlik değişiminde yapılan ön çalışmalarOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
6Kurumsal kimlikte değişim alanlarıOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
7Marka oluşturmaOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
8Yeni kurumsal kimliğin tanıtımı ve dikkat edilmesi gereken noktalarOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
9Yeni kurumsal kimliğin uygulamaya koyulmasıOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
10Kurumsal kimlik yaratım/değişim programında tehlikeli dönemlerOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
11Kurumsal kimlik oluşturulmasında "kişisel imaj" faktörüOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
12Kurumsal imaj ve firmalarda saygınlıkOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
13Kurumsal kimlik oluşumunda ve sürdürülmesinde etkili iletişim ve davranış biçimleriOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
14Türkiye'de başarılı kurumsal kimlik çalışmalarının incelenmesiOkunacak Kitap: M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
Kaynak
M. Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998. A. Okay, Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Yayınları, 2000.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05