Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SPSS UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı istatistiksel verileri spss gibi paket programları sayesinde kolayca veri analizi yaparak iş hayatında, lisans, yüksek lisans, doktora alanında kullanılan temel istatistik araçları ve analiz süreçlerini aktararak katılımcıların çalışmalarını verimli bir şekilde yürütebilmesini sağlayacak bilgi alt yapısını oluşturmak ve bu altyapının uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Bilimsel Araştırma Süreci,Hipotez ve değişken,Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması,Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri ,Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri,SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1,Uygulama,SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2,Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları,Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları,Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları,Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma ,Ödev uygulamaları ve sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramlarını kullanır | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Anket formu hazırlayabilmek | 16, 8, 9 | E, H |
Araştırmaya esas veri yapılarını ve ölçekleri kullanır | 10, 16, 6 | H |
Araştırma amaçlarını belirlemek ve hipotez oluşturabilmek | 16, 9 | A, D, E |
Araştırmanın tasarımını yapabilmek | 16 | A, D, E, F |
Araştırma için gerekli uygun istatistik yöntemleri belirleyebilmek | 10, 16 | A, D, E, F, H |
İstatistiksel verileri, tabloları yorumlayabilmek | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Hipotez ve değişken | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Ödev uygulamaları ve sunumları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Julie Pallant, SPSS Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı Fatma Lorcu, Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı, Detay Yayıncılık Eyyub Yaraş ve Mahir Nakip, SPSS Uygulamalı - Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı Sait Gürbüz ve Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı |
Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 8. Baskı Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Yayıncılık Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 5. Baskı Alvin C. Burns ve Ronald F. Bush, Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık Seher Er, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırma Alanları, Nobel Akademik Yayıncılık Kürşat Çağıltay, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe, Odtü Yayıncılık Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı: Pazar Araştırmaları İçin Araçlar ve Teknikler, Optimist Kazım Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:I- II, Şubat 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 24 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SPSS UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı istatistiksel verileri spss gibi paket programları sayesinde kolayca veri analizi yaparak iş hayatında, lisans, yüksek lisans, doktora alanında kullanılan temel istatistik araçları ve analiz süreçlerini aktararak katılımcıların çalışmalarını verimli bir şekilde yürütebilmesini sağlayacak bilgi alt yapısını oluşturmak ve bu altyapının uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Bilimsel Araştırma Süreci,Hipotez ve değişken,Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması,Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri ,Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri,SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1,Uygulama,SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2,Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları,Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları,Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları,Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma ,Ödev uygulamaları ve sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramlarını kullanır | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Anket formu hazırlayabilmek | 16, 8, 9 | E, H |
Araştırmaya esas veri yapılarını ve ölçekleri kullanır | 10, 16, 6 | H |
Araştırma amaçlarını belirlemek ve hipotez oluşturabilmek | 16, 9 | A, D, E |
Araştırmanın tasarımını yapabilmek | 16 | A, D, E, F |
Araştırma için gerekli uygun istatistik yöntemleri belirleyebilmek | 10, 16 | A, D, E, F, H |
İstatistiksel verileri, tabloları yorumlayabilmek | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Hipotez ve değişken | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Ödev uygulamaları ve sunumları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Julie Pallant, SPSS Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı Fatma Lorcu, Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı, Detay Yayıncılık Eyyub Yaraş ve Mahir Nakip, SPSS Uygulamalı - Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı Sait Gürbüz ve Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı |
Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 8. Baskı Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Yayıncılık Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 5. Baskı Alvin C. Burns ve Ronald F. Bush, Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık Seher Er, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırma Alanları, Nobel Akademik Yayıncılık Kürşat Çağıltay, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe, Odtü Yayıncılık Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı: Pazar Araştırmaları İçin Araçlar ve Teknikler, Optimist Kazım Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:I- II, Şubat 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |