Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Öğrencinin dijital ortamda bilgiyi bulması, işlemesi, düzenlemesi, paylaşması, değerlendirmesi ve analizi sağlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ,Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri,Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve,Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi,Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları,Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri,Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği,Eleştirel Söylem Analizi,Dijital Demokrasi,Büyük Veri,Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler,Dijital Medya ve Sanat,Dijital medya ve siyaset,Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital içerik çözümleme becerisi kazanır | 16, 37, 9 | A |
Dijital ortamı tanır ve dijital beceri kazanarak yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelir. | 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar | İlgili Okuma |
2 | Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri | İlgili Okuma |
3 | Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve | İlgili Okuma |
4 | Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi | İlgili Okuma |
5 | Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları | İlgili Okuma |
6 | Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri | İlgili Okuma |
7 | Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği | İlgili Okuma |
8 | Eleştirel Söylem Analizi | İlgili Okuma |
9 | Dijital Demokrasi | İlgili Okuma |
10 | Büyük Veri | İlgili Okuma |
11 | Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler | İlgili Okuma |
12 | Dijital Medya ve Sanat | İlgili Okuma |
13 | Dijital medya ve siyaset | İlgili Okuma |
14 | Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi | İlgili Okuma |
Kaynak |
Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau Bilici E. İbrahim(2014) Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Kitapevi. Ankara. Mebis ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Öğrencinin dijital ortamda bilgiyi bulması, işlemesi, düzenlemesi, paylaşması, değerlendirmesi ve analizi sağlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ,Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri,Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve,Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi,Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları,Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri,Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği,Eleştirel Söylem Analizi,Dijital Demokrasi,Büyük Veri,Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler,Dijital Medya ve Sanat,Dijital medya ve siyaset,Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital içerik çözümleme becerisi kazanır | 16, 37, 9 | A |
Dijital ortamı tanır ve dijital beceri kazanarak yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelir. | 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar | İlgili Okuma |
2 | Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri | İlgili Okuma |
3 | Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve | İlgili Okuma |
4 | Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi | İlgili Okuma |
5 | Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları | İlgili Okuma |
6 | Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri | İlgili Okuma |
7 | Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği | İlgili Okuma |
8 | Eleştirel Söylem Analizi | İlgili Okuma |
9 | Dijital Demokrasi | İlgili Okuma |
10 | Büyük Veri | İlgili Okuma |
11 | Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler | İlgili Okuma |
12 | Dijital Medya ve Sanat | İlgili Okuma |
13 | Dijital medya ve siyaset | İlgili Okuma |
14 | Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi | İlgili Okuma |
Kaynak |
Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau Bilici E. İbrahim(2014) Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Kitapevi. Ankara. Mebis ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |