Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu ders reklamlarda görsel farkındalık ve görsel okuryazarlık geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam tasarımı genel bilgiler, kavramlar,Tasarımın temel öğeleri: Çizgi, şekil, doku, renk, boşluk ve ton değeri hakkında genel bilgi,Doğada çizgi, soyut çizgiler, sembol olarak çizgi,Temel tasarımda şekil,Temel tasarımdaki doku,Temel tasarımda ton değeri ve renk,Sosyal medyada reklam tasarımı,Tv reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Ritim ve tekrarlama, vurgu ve odak noktası, hareket- TV reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Oran, Altın oran- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Oran, Altın Oran II- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- youtube reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Açıkhava reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Metaverse evreni reklam tasarımı- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam film ve yönetim projelerini tasarlar10, 6, 8A, F, H
2. Reklamda estetiğin önemini kavrar10, 13, 14, 16, 8, 9A, D
3. İletişim bilgilerini ve ders bilgilerini farklı disiplinlerle karşılaştırır6, 8A, D
4. Reklamda uygulanabilecek tasarımları listeler16, 9A, E, F
5. Bir reklam kampanyasını tasarlar16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam tasarımı genel bilgiler, kavramlarİlgili okuma
2Tasarımın temel öğeleri: Çizgi, şekil, doku, renk, boşluk ve ton değeri hakkında genel bilgiİlgili okuma
3Doğada çizgi, soyut çizgiler, sembol olarak çizgiİlgili okuma
4Temel tasarımda şekilİlgili okuma
5Temel tasarımdaki dokuİlgili okuma
6Temel tasarımda ton değeri ve renkİlgili okuma
7Sosyal medyada reklam tasarımıİlgili okuma
8Tv reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
9Ritim ve tekrarlama, vurgu ve odak noktası, hareket- TV reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10Oran, Altın oran- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Oran, Altın Oran II- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- youtube reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Açıkhava reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Metaverse evreni reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Meggs, Philip B., A History of Graphic Desing, John Wiley&Sons yayınev,, Amerika, 1999 Meggs, Philip B., Type&İmage, Van Nostrand Reinhold Yayınevi, New York, 1989 White, Alex, The Elements of Graphic Design, Allwort Yayınevi, New York, 2002
Paul Rand, Inspiration and Process in Design, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6848
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu ders reklamlarda görsel farkındalık ve görsel okuryazarlık geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam tasarımı genel bilgiler, kavramlar,Tasarımın temel öğeleri: Çizgi, şekil, doku, renk, boşluk ve ton değeri hakkında genel bilgi,Doğada çizgi, soyut çizgiler, sembol olarak çizgi,Temel tasarımda şekil,Temel tasarımdaki doku,Temel tasarımda ton değeri ve renk,Sosyal medyada reklam tasarımı,Tv reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Ritim ve tekrarlama, vurgu ve odak noktası, hareket- TV reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Oran, Altın oran- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Oran, Altın Oran II- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- youtube reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Açıkhava reklam tasarımı- öğrenci sunumları,Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Metaverse evreni reklam tasarımı- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam film ve yönetim projelerini tasarlar10, 6, 8A, F, H
2. Reklamda estetiğin önemini kavrar10, 13, 14, 16, 8, 9A, D
3. İletişim bilgilerini ve ders bilgilerini farklı disiplinlerle karşılaştırır6, 8A, D
4. Reklamda uygulanabilecek tasarımları listeler16, 9A, E, F
5. Bir reklam kampanyasını tasarlar16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam tasarımı genel bilgiler, kavramlarİlgili okuma
2Tasarımın temel öğeleri: Çizgi, şekil, doku, renk, boşluk ve ton değeri hakkında genel bilgiİlgili okuma
3Doğada çizgi, soyut çizgiler, sembol olarak çizgiİlgili okuma
4Temel tasarımda şekilİlgili okuma
5Temel tasarımdaki dokuİlgili okuma
6Temel tasarımda ton değeri ve renkİlgili okuma
7Sosyal medyada reklam tasarımıİlgili okuma
8Tv reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
9Ritim ve tekrarlama, vurgu ve odak noktası, hareket- TV reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10Oran, Altın oran- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Oran, Altın Oran II- Dijital reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- youtube reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Açıkhava reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Görsel iletişimde algısal ölçütler, çağrışım ilişkisi- Metaverse evreni reklam tasarımı- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Meggs, Philip B., A History of Graphic Desing, John Wiley&Sons yayınev,, Amerika, 1999 Meggs, Philip B., Type&İmage, Van Nostrand Reinhold Yayınevi, New York, 1989 White, Alex, The Elements of Graphic Design, Allwort Yayınevi, New York, 2002
Paul Rand, Inspiration and Process in Design, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59