Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIĞA GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara reklamcıların çalışma alanlarını ve reklamcılıkta uygulanan yöntemleri göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri sektörel ve akademik alanda nasıl uyguladıklarını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklamcılığa Giriş,Reklamın Tanımı ve Hedefleri,Reklamın Kullanım Alanları ve Önemi,Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de),Reklamda Güncel Yaklaşımlar,Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisi,Reklamın Amaçları,Reklam Türleri,Reklamın Etkileri,Reklam Ajansları,Yaratıcı Reklam,Reklam Hazırlama 1,Reklam Hazırlama 2,Medya Planlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Temel kuramları kavrar13, 23, 9
1.2.Kuramları birbiriyle karşılaştırır13, 19, 9
4.1.Günlük olayları reklam ve iletişim terminolojisiyle kavrar10, 23, 9
4.2.Bu olayları izah ederken terminoloji kullanır23, 9G
1. Reklamın temel kavramlarını tartışır13, 9A, E
2. Reklam üretiminin temel kavramlarını tartışır10, 13, 19, 9E
2.1. Reklam üretiminin ilk çalışmalarını analiz eder13, 19, 4, 9
3. Reklam türlerini ayırt eder13, 14, 19, 9A, E
3.1. Reklam türlerini kavrar13, 14, 23, 4, 9G
3.2. Reklam türlerini sıralar14, 9
4. Reklamın etkilerini açıklar13, 20, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklamcılığa Girişİlgili okuma
2Reklamın Tanımı ve Hedefleriİlgili okuma
3Reklamın Kullanım Alanları ve Önemiİlgili okuma
4Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de)İlgili okuma
5Reklamda Güncel Yaklaşımlarİlgili okuma
6Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisiİlgili okuma
7Reklamın Amaçlarıİlgili okuma
8Reklam Türleriİlgili okuma
9Reklamın Etkileriİlgili okuma
10Reklam Ajanslarıİlgili okuma
11Yaratıcı Reklamİlgili okuma
12Reklam Hazırlama 1İlgili okuma
13Reklam Hazırlama 2İlgili okuma
14Medya Planlamaİlgili okuma
Kaynak
Yılmaz, R. Ayhan. 2009. Reklamcılık, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir.
Arens, F. William. 2006; Contemporary Advertising, McGraw Hill, New York. Moriarty, Sandra. 1991; Creative Advertising. İkinci Basım. New Jersey

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIĞA GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara reklamcıların çalışma alanlarını ve reklamcılıkta uygulanan yöntemleri göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri sektörel ve akademik alanda nasıl uyguladıklarını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklamcılığa Giriş,Reklamın Tanımı ve Hedefleri,Reklamın Kullanım Alanları ve Önemi,Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de),Reklamda Güncel Yaklaşımlar,Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisi,Reklamın Amaçları,Reklam Türleri,Reklamın Etkileri,Reklam Ajansları,Yaratıcı Reklam,Reklam Hazırlama 1,Reklam Hazırlama 2,Medya Planlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Temel kuramları kavrar13, 23, 9
1.2.Kuramları birbiriyle karşılaştırır13, 19, 9
4.1.Günlük olayları reklam ve iletişim terminolojisiyle kavrar10, 23, 9
4.2.Bu olayları izah ederken terminoloji kullanır23, 9G
1. Reklamın temel kavramlarını tartışır13, 9A, E
2. Reklam üretiminin temel kavramlarını tartışır10, 13, 19, 9E
2.1. Reklam üretiminin ilk çalışmalarını analiz eder13, 19, 4, 9
3. Reklam türlerini ayırt eder13, 14, 19, 9A, E
3.1. Reklam türlerini kavrar13, 14, 23, 4, 9G
3.2. Reklam türlerini sıralar14, 9
4. Reklamın etkilerini açıklar13, 20, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklamcılığa Girişİlgili okuma
2Reklamın Tanımı ve Hedefleriİlgili okuma
3Reklamın Kullanım Alanları ve Önemiİlgili okuma
4Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de)İlgili okuma
5Reklamda Güncel Yaklaşımlarİlgili okuma
6Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisiİlgili okuma
7Reklamın Amaçlarıİlgili okuma
8Reklam Türleriİlgili okuma
9Reklamın Etkileriİlgili okuma
10Reklam Ajanslarıİlgili okuma
11Yaratıcı Reklamİlgili okuma
12Reklam Hazırlama 1İlgili okuma
13Reklam Hazırlama 2İlgili okuma
14Medya Planlamaİlgili okuma
Kaynak
Yılmaz, R. Ayhan. 2009. Reklamcılık, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir.
Arens, F. William. 2006; Contemporary Advertising, McGraw Hill, New York. Moriarty, Sandra. 1991; Creative Advertising. İkinci Basım. New Jersey

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59