Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIĞA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara reklamcıların çalışma alanlarını ve reklamcılıkta uygulanan yöntemleri göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri sektörel ve akademik alanda nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklamcılığa Giriş,Reklamın Tanımı ve Hedefleri,Reklamın Kullanım Alanları ve Önemi,Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de),Reklamda Güncel Yaklaşımlar,Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisi,Reklamın Amaçları,Reklam Türleri,Reklamın Etkileri,Reklam Ajansları,Yaratıcı Reklam,Reklam Hazırlama 1,Reklam Hazırlama 2,Medya Planlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Temel kuramları kavrar | 13, 23, 9 | |
1.2.Kuramları birbiriyle karşılaştırır | 13, 19, 9 | |
4.1.Günlük olayları reklam ve iletişim terminolojisiyle kavrar | 10, 23, 9 | |
4.2.Bu olayları izah ederken terminoloji kullanır | 23, 9 | G |
1. Reklamın temel kavramlarını tartışır | 13, 9 | A, E |
2. Reklam üretiminin temel kavramlarını tartışır | 10, 13, 19, 9 | E |
2.1. Reklam üretiminin ilk çalışmalarını analiz eder | 13, 19, 4, 9 | |
3. Reklam türlerini ayırt eder | 13, 14, 19, 9 | A, E |
3.1. Reklam türlerini kavrar | 13, 14, 23, 4, 9 | G |
3.2. Reklam türlerini sıralar | 14, 9 | |
4. Reklamın etkilerini açıklar | 13, 20, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklamcılığa Giriş | İlgili okuma |
2 | Reklamın Tanımı ve Hedefleri | İlgili okuma |
3 | Reklamın Kullanım Alanları ve Önemi | İlgili okuma |
4 | Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de) | İlgili okuma |
5 | Reklamda Güncel Yaklaşımlar | İlgili okuma |
6 | Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisi | İlgili okuma |
7 | Reklamın Amaçları | İlgili okuma |
8 | Reklam Türleri | İlgili okuma |
9 | Reklamın Etkileri | İlgili okuma |
10 | Reklam Ajansları | İlgili okuma |
11 | Yaratıcı Reklam | İlgili okuma |
12 | Reklam Hazırlama 1 | İlgili okuma |
13 | Reklam Hazırlama 2 | İlgili okuma |
14 | Medya Planlama | İlgili okuma |
Kaynak |
Yılmaz, R. Ayhan. 2009. Reklamcılık, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir. |
Arens, F. William. 2006; Contemporary Advertising, McGraw Hill, New York. Moriarty, Sandra. 1991; Creative Advertising. İkinci Basım. New Jersey |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIĞA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara reklamcıların çalışma alanlarını ve reklamcılıkta uygulanan yöntemleri göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri sektörel ve akademik alanda nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklamcılığa Giriş,Reklamın Tanımı ve Hedefleri,Reklamın Kullanım Alanları ve Önemi,Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de),Reklamda Güncel Yaklaşımlar,Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisi,Reklamın Amaçları,Reklam Türleri,Reklamın Etkileri,Reklam Ajansları,Yaratıcı Reklam,Reklam Hazırlama 1,Reklam Hazırlama 2,Medya Planlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Temel kuramları kavrar | 13, 23, 9 | |
1.2.Kuramları birbiriyle karşılaştırır | 13, 19, 9 | |
4.1.Günlük olayları reklam ve iletişim terminolojisiyle kavrar | 10, 23, 9 | |
4.2.Bu olayları izah ederken terminoloji kullanır | 23, 9 | G |
1. Reklamın temel kavramlarını tartışır | 13, 9 | A, E |
2. Reklam üretiminin temel kavramlarını tartışır | 10, 13, 19, 9 | E |
2.1. Reklam üretiminin ilk çalışmalarını analiz eder | 13, 19, 4, 9 | |
3. Reklam türlerini ayırt eder | 13, 14, 19, 9 | A, E |
3.1. Reklam türlerini kavrar | 13, 14, 23, 4, 9 | G |
3.2. Reklam türlerini sıralar | 14, 9 | |
4. Reklamın etkilerini açıklar | 13, 20, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklamcılığa Giriş | İlgili okuma |
2 | Reklamın Tanımı ve Hedefleri | İlgili okuma |
3 | Reklamın Kullanım Alanları ve Önemi | İlgili okuma |
4 | Reklamcılıkta Tarihsel Gelişim (Dünyada ve Türkiye'de) | İlgili okuma |
5 | Reklamda Güncel Yaklaşımlar | İlgili okuma |
6 | Reklam Kuramları ve Diğer Bilimler ile İlişkisi | İlgili okuma |
7 | Reklamın Amaçları | İlgili okuma |
8 | Reklam Türleri | İlgili okuma |
9 | Reklamın Etkileri | İlgili okuma |
10 | Reklam Ajansları | İlgili okuma |
11 | Yaratıcı Reklam | İlgili okuma |
12 | Reklam Hazırlama 1 | İlgili okuma |
13 | Reklam Hazırlama 2 | İlgili okuma |
14 | Medya Planlama | İlgili okuma |
Kaynak |
Yılmaz, R. Ayhan. 2009. Reklamcılık, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir. |
Arens, F. William. 2006; Contemporary Advertising, McGraw Hill, New York. Moriarty, Sandra. 1991; Creative Advertising. İkinci Basım. New Jersey |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |