Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Samet Ensar SARI |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Korhan Mavnacıoğlu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri ve dijital kampanya süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. Derste çeşitli makaleler ve vakalar incelenecektir. Misafir katılımcılarla birlikte profesyonel iş dünyasının yaşadığı deneyimler ortaya çıkartılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Değişen Tüketiciler, Değişen Markalar,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları 1,Sosyal Medya Platformları 2,Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileri,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2,Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulama,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme,Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi,Dijital Kampanya İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal medya platformlarının işlevlerini açıklar | 10, 14, 9 | A, E |
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar | 10, 19, 9 | A, E, F |
Sosyal medya ve dijital kampanya stratejilerini planlar | 10, 19, 9 | E |
Kurumların dijital kampanyalarını uygular | 10, 19, 4, 9 | |
Dijital kampanya sürecinde ortaya çıkan sorunları analiz eder | 10, 14, 4, 9 | |
Sosyal medya ve dijital teknolojilerin yarattığı dönüşüme uyarlar | 10, 14, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri | İlgili okuma |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | İlgili okuma |
3 | İnternet ve Web Uygulamaları | İlgili okuma |
4 | Değişen Tüketiciler, Değişen Markalar | İlgili okuma |
5 | Sosyal Medya ve Özellikleri | İlgili okuma |
6 | Sosyal Medya Platformları 1 | İlgili okuma |
7 | Sosyal Medya Platformları 2 | İlgili okuma |
8 | Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileri | İlgili okuma |
9 | Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1 | İlgili okuma |
10 | Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2 | İlgili okuma |
11 | Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulama | İlgili okuma |
12 | Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme | İlgili okuma |
13 | Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi | İlgili okuma |
14 | Dijital Kampanya İncelemeleri | İlgili okuma |
Kaynak |
K. Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul,2015 |
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- T.L. TUTEN, M. R. SOLOMON, Social media marketing. Sage, 2014. 4- Faruk Eczacıbaşı, Daha Yeni Başlıyor, Istanbul 2018 5- Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick, Sosyal Medya Sanatı, İstanbul 2015 6- TEDX sosyal medya konulu videolar: Önerilen: Zeynep Tüfekçi – “İnsanların reklamlara tıklaması için bir distopya yaratıyoruz” Samet Ensar Sarı – “Kanalına Sahip Çık” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Samet Ensar SARI |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Korhan Mavnacıoğlu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri ve dijital kampanya süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. Derste çeşitli makaleler ve vakalar incelenecektir. Misafir katılımcılarla birlikte profesyonel iş dünyasının yaşadığı deneyimler ortaya çıkartılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Değişen Tüketiciler, Değişen Markalar,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları 1,Sosyal Medya Platformları 2,Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileri,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2,Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulama,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme,Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi,Dijital Kampanya İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal medya platformlarının işlevlerini açıklar | 10, 14, 9 | A, E |
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar | 10, 19, 9 | A, E, F |
Sosyal medya ve dijital kampanya stratejilerini planlar | 10, 19, 9 | E |
Kurumların dijital kampanyalarını uygular | 10, 19, 4, 9 | |
Dijital kampanya sürecinde ortaya çıkan sorunları analiz eder | 10, 14, 4, 9 | |
Sosyal medya ve dijital teknolojilerin yarattığı dönüşüme uyarlar | 10, 14, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri | İlgili okuma |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | İlgili okuma |
3 | İnternet ve Web Uygulamaları | İlgili okuma |
4 | Değişen Tüketiciler, Değişen Markalar | İlgili okuma |
5 | Sosyal Medya ve Özellikleri | İlgili okuma |
6 | Sosyal Medya Platformları 1 | İlgili okuma |
7 | Sosyal Medya Platformları 2 | İlgili okuma |
8 | Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileri | İlgili okuma |
9 | Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1 | İlgili okuma |
10 | Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2 | İlgili okuma |
11 | Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulama | İlgili okuma |
12 | Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme | İlgili okuma |
13 | Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi | İlgili okuma |
14 | Dijital Kampanya İncelemeleri | İlgili okuma |
Kaynak |
K. Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul,2015 |
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- T.L. TUTEN, M. R. SOLOMON, Social media marketing. Sage, 2014. 4- Faruk Eczacıbaşı, Daha Yeni Başlıyor, Istanbul 2018 5- Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick, Sosyal Medya Sanatı, İstanbul 2015 6- TEDX sosyal medya konulu videolar: Önerilen: Zeynep Tüfekçi – “İnsanların reklamlara tıklaması için bir distopya yaratıyoruz” Samet Ensar Sarı – “Kanalına Sahip Çık” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |