Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL REKLAMCILIK -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; dijital reklamcılık süreçleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi,Dijital Reklamcılık ve Özellikleri,Dijital Reklam Modelleri,Dijital Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç,Dijital Medya Planlama ve Satın alma,Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA),Sosyal Medya Reklamcılığı,Dijital Reklamcılıkta Etik,Alternatif Dijital Pazarlama örnekleri,Dijital Reklam Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital reklamcılığın işlevlerini açıklayabilecektir.16A, D, E, G
Dijital reklamcılık modellerini tanımlayabilecektir10, 16, 20
Dijital reklamcılık stratejilerini planlayabilecektir.10, 16, 20, 6A, D, E, H
Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize edebilecektir16, 2, 6
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisiDers kavramlarını inceleyebilir
2Dijital Reklamcılık ve Özellikleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir.
3Dijital Reklam Modelleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir.
4Dijital Reklam Stratejileri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir.
5Dijital Reklamcılıkta Kreatif SüreçDers dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir
6Dijital Medya Planlama ve Satın alma'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı dijital satın alma sözlüğü okunabilir
7Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
8Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA)Ders dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir
9Sosyal Medya Reklamcılığı'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
10Dijital Reklamcılıkta EtikEtik kitabı incelenebilir.
11Alternatif Dijital Pazarlama örnekleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
12Dijital Reklam ÖrnekleriGünümüz örnekler incelenebilir
13Proje SunumlarıGrup çalışma hazırlıkları
14Proje Sunumları-Genel DeğerlendirmeProje sunum hazırlıkları
Kaynak
1. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim, Beta Yay., İstanbul, 2017. 2.R. Uzun, İletişim Etiği, Dipnot, Ankara, 2011. 3. P. Kotler, Pazarlama 3.0. SinpasYayın.İstanbul, 2010. 4. S. Kingsnorth, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel, 2017 5- F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL REKLAMCILIK -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; dijital reklamcılık süreçleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi,Dijital Reklamcılık ve Özellikleri,Dijital Reklam Modelleri,Dijital Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç,Dijital Medya Planlama ve Satın alma,Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA),Sosyal Medya Reklamcılığı,Dijital Reklamcılıkta Etik,Alternatif Dijital Pazarlama örnekleri,Dijital Reklam Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital reklamcılığın işlevlerini açıklayabilecektir.16A, D, E, G
Dijital reklamcılık modellerini tanımlayabilecektir10, 16, 20
Dijital reklamcılık stratejilerini planlayabilecektir.10, 16, 20, 6A, D, E, H
Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize edebilecektir16, 2, 6
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisiDers kavramlarını inceleyebilir
2Dijital Reklamcılık ve Özellikleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir.
3Dijital Reklam Modelleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir.
4Dijital Reklam Stratejileri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir.
5Dijital Reklamcılıkta Kreatif SüreçDers dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir
6Dijital Medya Planlama ve Satın alma'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı dijital satın alma sözlüğü okunabilir
7Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
8Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA)Ders dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir
9Sosyal Medya Reklamcılığı'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
10Dijital Reklamcılıkta EtikEtik kitabı incelenebilir.
11Alternatif Dijital Pazarlama örnekleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
12Dijital Reklam ÖrnekleriGünümüz örnekler incelenebilir
13Proje SunumlarıGrup çalışma hazırlıkları
14Proje Sunumları-Genel DeğerlendirmeProje sunum hazırlıkları
Kaynak
1. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim, Beta Yay., İstanbul, 2017. 2.R. Uzun, İletişim Etiği, Dipnot, Ankara, 2011. 3. P. Kotler, Pazarlama 3.0. SinpasYayın.İstanbul, 2010. 4. S. Kingsnorth, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel, 2017 5- F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59