Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL REKLAM KAMPANYALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimin önemli bir aracı olan siyasal reklam kampanyaları konusunda bilgilendirme, kampanyanın işlevlerini ve etkilerini ortaya koyma ve kampanya hazırlanma sürecine ilişkin bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Gelişen kitle iletişim araçlarının etkisiyle siyasal reklam kampanyalarının geldiği noktayı örnekler eşliğinde saptamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları,Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi,Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki,Siyasal reklam kampanyasının türleri,Siyasal reklam kampanyasının araçları,Siyasal reklam kampanyasının aktörleri,Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Ara Sınav,Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar,Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi,Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği,Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ticari ve siyasi reklam arasındaki farkı ortaya koyabilecek | 12, 5, 6, 9 | E |
Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanya kavramını öğrenecek | 12, 5, 6, 9 | |
Siyasal reklam kampanyasının seçmen üzerindeki etkinliğini analiz edebilecek | 12, 5, 6, 9 | |
Dünyada ve Türkiye’deki siyasal reklam kampanyalarının geçirdiği dönüşümü yorumlayabilecek | 12, 5, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları | |
2 | Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi | |
3 | Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki | |
4 | Siyasal reklam kampanyasının türleri | |
5 | Siyasal reklam kampanyasının araçları | |
6 | Siyasal reklam kampanyasının aktörleri | |
7 | Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi | |
10 | Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar | |
11 | Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi | |
12 | Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği | |
13 | Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
1- A. Aziz, Siyasal İletişim, İstanbul:Nobel Yayıncılık, 2011. 2- E. Çankaya, İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul:Boyut Yayınları, 2008. 3- N. Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:MediaCat Kitapları, 2009 4- E. Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Vadi Yayınları, Ankara, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL REKLAM KAMPANYALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimin önemli bir aracı olan siyasal reklam kampanyaları konusunda bilgilendirme, kampanyanın işlevlerini ve etkilerini ortaya koyma ve kampanya hazırlanma sürecine ilişkin bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Gelişen kitle iletişim araçlarının etkisiyle siyasal reklam kampanyalarının geldiği noktayı örnekler eşliğinde saptamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları,Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi,Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki,Siyasal reklam kampanyasının türleri,Siyasal reklam kampanyasının araçları,Siyasal reklam kampanyasının aktörleri,Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Ara Sınav,Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar,Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi,Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği,Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ticari ve siyasi reklam arasındaki farkı ortaya koyabilecek | 12, 5, 6, 9 | E |
Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanya kavramını öğrenecek | 12, 5, 6, 9 | |
Siyasal reklam kampanyasının seçmen üzerindeki etkinliğini analiz edebilecek | 12, 5, 6, 9 | |
Dünyada ve Türkiye’deki siyasal reklam kampanyalarının geçirdiği dönüşümü yorumlayabilecek | 12, 5, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları | |
2 | Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi | |
3 | Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki | |
4 | Siyasal reklam kampanyasının türleri | |
5 | Siyasal reklam kampanyasının araçları | |
6 | Siyasal reklam kampanyasının aktörleri | |
7 | Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi | |
10 | Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar | |
11 | Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi | |
12 | Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği | |
13 | Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
1- A. Aziz, Siyasal İletişim, İstanbul:Nobel Yayıncılık, 2011. 2- E. Çankaya, İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul:Boyut Yayınları, 2008. 3- N. Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:MediaCat Kitapları, 2009 4- E. Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Vadi Yayınları, Ankara, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |