Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL REKLAM KAMPANYALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSiyasal iletişimin önemli bir aracı olan siyasal reklam kampanyaları konusunda bilgilendirme, kampanyanın işlevlerini ve etkilerini ortaya koyma ve kampanya hazırlanma sürecine ilişkin bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Gelişen kitle iletişim araçlarının etkisiyle siyasal reklam kampanyalarının geldiği noktayı örnekler eşliğinde saptamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları,Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi,Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki,Siyasal reklam kampanyasının türleri,Siyasal reklam kampanyasının araçları,Siyasal reklam kampanyasının aktörleri,Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Ara Sınav,Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar,Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi,Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği,Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ticari ve siyasi reklam arasındaki farkı ortaya koyabilecek12, 5, 6, 9E
Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanya kavramını öğrenecek12, 5, 6, 9
Siyasal reklam kampanyasının seçmen üzerindeki etkinliğini analiz edebilecek12, 5, 6, 9
Dünyada ve Türkiye’deki siyasal reklam kampanyalarının geçirdiği dönüşümü yorumlayabilecek12, 5, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları
2Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi
3Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki
4Siyasal reklam kampanyasının türleri
5Siyasal reklam kampanyasının araçları
6Siyasal reklam kampanyasının aktörleri
7Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi
8Ara Sınav
9Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi
10Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar
11Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi
12Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği
13Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği
14Genel Değerlendirme
Kaynak
1- A. Aziz, Siyasal İletişim, İstanbul:Nobel Yayıncılık, 2011. 2- E. Çankaya, İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul:Boyut Yayınları, 2008. 3- N. Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:MediaCat Kitapları, 2009 4- E. Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Vadi Yayınları, Ankara, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı11313
Genel Sınav ve Hazırlığı11313
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL REKLAM KAMPANYALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSiyasal iletişimin önemli bir aracı olan siyasal reklam kampanyaları konusunda bilgilendirme, kampanyanın işlevlerini ve etkilerini ortaya koyma ve kampanya hazırlanma sürecine ilişkin bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Gelişen kitle iletişim araçlarının etkisiyle siyasal reklam kampanyalarının geldiği noktayı örnekler eşliğinde saptamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları,Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi,Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki,Siyasal reklam kampanyasının türleri,Siyasal reklam kampanyasının araçları,Siyasal reklam kampanyasının aktörleri,Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Ara Sınav,Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi,Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar,Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi,Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği,Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ticari ve siyasi reklam arasındaki farkı ortaya koyabilecek12, 5, 6, 9E
Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanya kavramını öğrenecek12, 5, 6, 9
Siyasal reklam kampanyasının seçmen üzerindeki etkinliğini analiz edebilecek12, 5, 6, 9
Dünyada ve Türkiye’deki siyasal reklam kampanyalarının geçirdiği dönüşümü yorumlayabilecek12, 5, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasal iletişim açısından siyasal reklam kampanyaları
2Siyasal reklam kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi
3Propaganda ve siyasal reklam arasındaki ilişki
4Siyasal reklam kampanyasının türleri
5Siyasal reklam kampanyasının araçları
6Siyasal reklam kampanyasının aktörleri
7Dünyada siyasal reklam kampanyalarının gelişimi
8Ara Sınav
9Türkiye’de siyasal reklam kampanyalarının gelişimi
10Günümüzdeki siyasal reklam kampanyalarının özelliği ve Amerikanvari kampanyalar
11Siyasal reklam kampanyalarında medyanın önemi
12Dünyadan siyasal reklam kampanyası örneği
13Türkiye’den siyasal reklam kampanyası örneği
14Genel Değerlendirme
Kaynak
1- A. Aziz, Siyasal İletişim, İstanbul:Nobel Yayıncılık, 2011. 2- E. Çankaya, İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul:Boyut Yayınları, 2008. 3- N. Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:MediaCat Kitapları, 2009 4- E. Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Vadi Yayınları, Ankara, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59