Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI REKLAMCILIK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sema SEZER |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel olarak yaratıcılık kavramının anlamını, günümüz dünyasındaki önemini ve reklamcılıkta kullanımını aktarmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı ,Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları,Yaratıcı Düşünme Teknikleri ,Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık,Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar),Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri ,Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) ,Ara sınav,Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları,TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları,Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları,Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaratıcılık terimini tanımlar | 14, 5, 9 | E, F |
Yaratıcılığın markalaşma ve pazarlama iletişimdeki önemini ilişkilendirir | 10, 16, 6, 8, 9 | A, F |
Yaratıcı strateji oluşturur | 14, 5, 6 | F |
Reklamda yaratıcı stratejinin önemini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Reklamda bir yaratıcı strateji oluşturur | 16, 9 | A, F |
Yaratıcılık kavramını tanımlar | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı | İlgili okuma |
2 | Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları | İlgili okuma |
3 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | İlgili okuma |
4 | Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık | İlgili okuma |
5 | Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar) | İlgili okuma |
6 | Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri | İlgili okuma |
7 | Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) | İlgili okuma |
8 | Ara sınav | İlgili okuma |
9 | Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları | İlgili okuma |
14 | Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları,2005 Kemal Sezer, Reklamın Sokak Çocuğu; Ersin Salman, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005 F. Hürel, Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul, Say Yayınları, 2008. Daniel Smith, Steve Jobs Gibi Düşünmek, NTV Yayınları, 2013 |
Creative Advertising, New Edition Paperback – June 23, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 13 | 13 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI REKLAMCILIK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sema SEZER |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel olarak yaratıcılık kavramının anlamını, günümüz dünyasındaki önemini ve reklamcılıkta kullanımını aktarmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı ,Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları,Yaratıcı Düşünme Teknikleri ,Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık,Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar),Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri ,Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) ,Ara sınav,Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları,TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları,Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları,Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaratıcılık terimini tanımlar | 14, 5, 9 | E, F |
Yaratıcılığın markalaşma ve pazarlama iletişimdeki önemini ilişkilendirir | 10, 16, 6, 8, 9 | A, F |
Yaratıcı strateji oluşturur | 14, 5, 6 | F |
Reklamda yaratıcı stratejinin önemini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Reklamda bir yaratıcı strateji oluşturur | 16, 9 | A, F |
Yaratıcılık kavramını tanımlar | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı | İlgili okuma |
2 | Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları | İlgili okuma |
3 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | İlgili okuma |
4 | Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık | İlgili okuma |
5 | Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar) | İlgili okuma |
6 | Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri | İlgili okuma |
7 | Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) | İlgili okuma |
8 | Ara sınav | İlgili okuma |
9 | Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları | İlgili okuma |
14 | Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları,2005 Kemal Sezer, Reklamın Sokak Çocuğu; Ersin Salman, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005 F. Hürel, Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul, Say Yayınları, 2008. Daniel Smith, Steve Jobs Gibi Düşünmek, NTV Yayınları, 2013 |
Creative Advertising, New Edition Paperback – June 23, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |