Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURGU -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra SÖĞÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKurgunun temel kavramları ve kurgu estetiğini ele alınarak, öğrencilerin non-linear (doğrusal olmayan) dijital video edit yazılımlarını endüstri standartlarında deneyimlemesini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş.,Kurgunun niteliğine göre türleri.,Dijital video formatlarına giriş. ,Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne giriş,Kurguda ritim,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları.,Video post prodüksiyonda ekip çalışması,Proje oluşturma ve saklama,Kurguda grafik elemanların işlemi.,Dijital ses kurgusu.,Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak.,Video proje hazırlığı,Bitirme projesi teslim ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 6, 9A, D, E, F, G
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir.16, 6, 9A, E, F, G
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir.10, 16A, D, G, H
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir.10, 16, 6, 9E, F, H
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir.6, 9D, E, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş.Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi.
2Kurgunun niteliğine göre türleri.Farklı video türlerinin izlenmesi.
3Dijital video formatlarına giriş. Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması.
4Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne girişKurgu yazılımlarının arayüzlerinin gelişimine dair online araştırma.
5Kurguda ritimAlternatif müzik videolarının izlenmesi
6Adobe Premiere Pro'da kaba kurguAdobe Premiere Pro araçlarının denenmesi.
7Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları.Adobe Premiere Pro'nun kişisel bilgisayarlarda denenmesi.
8Video post prodüksiyonda ekip çalışmasıOnline kurgu düzenleme araçlarının test edilmesi
9Proje oluşturma ve saklamaOnline kanallar aracılığı ile dijital video havuzu oluşturulması.
10Kurguda grafik elemanların işlemi.Grafik elemanların hazırlanması
11Dijital ses kurgusu.Dijital ses düzenleme araçlarının gözden geçirilmesi.
12Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak.Popüler platformların formatları üzerine online araştırma.
13Video proje hazırlığıKurguda son rötuşların yapılması.
14Bitirme projesi teslim ve sunumuProjenin ses / görüntü testi.
Kaynak
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURGU -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra SÖĞÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKurgunun temel kavramları ve kurgu estetiğini ele alınarak, öğrencilerin non-linear (doğrusal olmayan) dijital video edit yazılımlarını endüstri standartlarında deneyimlemesini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş.,Kurgunun niteliğine göre türleri.,Dijital video formatlarına giriş. ,Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne giriş,Kurguda ritim,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları.,Video post prodüksiyonda ekip çalışması,Proje oluşturma ve saklama,Kurguda grafik elemanların işlemi.,Dijital ses kurgusu.,Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak.,Video proje hazırlığı,Bitirme projesi teslim ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 6, 9A, D, E, F, G
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir.16, 6, 9A, E, F, G
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir.10, 16A, D, G, H
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir.10, 16, 6, 9E, F, H
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir.6, 9D, E, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş.Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi.
2Kurgunun niteliğine göre türleri.Farklı video türlerinin izlenmesi.
3Dijital video formatlarına giriş. Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması.
4Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne girişKurgu yazılımlarının arayüzlerinin gelişimine dair online araştırma.
5Kurguda ritimAlternatif müzik videolarının izlenmesi
6Adobe Premiere Pro'da kaba kurguAdobe Premiere Pro araçlarının denenmesi.
7Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları.Adobe Premiere Pro'nun kişisel bilgisayarlarda denenmesi.
8Video post prodüksiyonda ekip çalışmasıOnline kurgu düzenleme araçlarının test edilmesi
9Proje oluşturma ve saklamaOnline kanallar aracılığı ile dijital video havuzu oluşturulması.
10Kurguda grafik elemanların işlemi.Grafik elemanların hazırlanması
11Dijital ses kurgusu.Dijital ses düzenleme araçlarının gözden geçirilmesi.
12Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak.Popüler platformların formatları üzerine online araştırma.
13Video proje hazırlığıKurguda son rötuşların yapılması.
14Bitirme projesi teslim ve sunumuProjenin ses / görüntü testi.
Kaynak
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59