Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; halkla ilişkiler disiplinin temel noktalarını oluşturan halkla ilişkiler model ve stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi,Halkla İlişkiler Modelleri-1,Halkla İlişkiler Modelleri-2,Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik,Halkla İlişkiler Kuramları,Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi,Stratejik Halkla İlişkiler Süreci,Stratejik İletişim Planı (SİP),Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1,Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2,Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından Çözümlenmesi,Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesi,Proje Sunumları,Proje Sunumları-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler modellerinin işlevlerini açıklayabilecektir. 10, 13, 16, 9A, E, G
2. Halkla ilişkiler stratejilerinin amaçlarını tanımlayabilecektir.10, 13, 16, 9A, E, G
3. Halkla ilişkiler kampanya stratejilerini planlayabilecektir.10, 13, 16, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkilerin Kavramsal ÇerçevesiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Halkla İlişkiler Modelleri-1Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Halkla İlişkiler Modelleri-2Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Halkla İlişkiler Yönetiminde MükemmellikKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Halkla İlişkiler KuramlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Stratejik Halkla İlişkiler YönetimiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Stratejik Halkla İlişkiler SüreciKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Stratejik İletişim Planı (SİP)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1Örnek olay incelemesi
10Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2Örnek olay incelemesi
11Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından ÇözümlenmesiDers notları/ Örnek olay incelemesi
12Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesiÖdev
13Proje SunumlarıÖdev
14Proje Sunumları-Genel DeğerlendirmeÖdev
Kaynak
Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş ve Füsun Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012.
Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, James Grunig, Rota Yayınları, İstanbul, 2005. Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ahmet Bülend Göksel, Nobel Yayınları, Ankara, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; halkla ilişkiler disiplinin temel noktalarını oluşturan halkla ilişkiler model ve stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi,Halkla İlişkiler Modelleri-1,Halkla İlişkiler Modelleri-2,Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik,Halkla İlişkiler Kuramları,Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi,Stratejik Halkla İlişkiler Süreci,Stratejik İletişim Planı (SİP),Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1,Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2,Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından Çözümlenmesi,Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesi,Proje Sunumları,Proje Sunumları-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler modellerinin işlevlerini açıklayabilecektir. 10, 13, 16, 9A, E, G
2. Halkla ilişkiler stratejilerinin amaçlarını tanımlayabilecektir.10, 13, 16, 9A, E, G
3. Halkla ilişkiler kampanya stratejilerini planlayabilecektir.10, 13, 16, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkilerin Kavramsal ÇerçevesiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Halkla İlişkiler Modelleri-1Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Halkla İlişkiler Modelleri-2Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Halkla İlişkiler Yönetiminde MükemmellikKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Halkla İlişkiler KuramlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Stratejik Halkla İlişkiler YönetimiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Stratejik Halkla İlişkiler SüreciKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Stratejik İletişim Planı (SİP)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1Örnek olay incelemesi
10Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2Örnek olay incelemesi
11Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından ÇözümlenmesiDers notları/ Örnek olay incelemesi
12Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesiÖdev
13Proje SunumlarıÖdev
14Proje Sunumları-Genel DeğerlendirmeÖdev
Kaynak
Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş ve Füsun Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012.
Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, James Grunig, Rota Yayınları, İstanbul, 2005. Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ahmet Bülend Göksel, Nobel Yayınları, Ankara, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59