Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; halkla ilişkiler disiplinin temel noktalarını oluşturan halkla ilişkiler model ve stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi,Halkla İlişkiler Modelleri-1,Halkla İlişkiler Modelleri-2,Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik,Halkla İlişkiler Kuramları,Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi,Stratejik Halkla İlişkiler Süreci,Stratejik İletişim Planı (SİP),Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1,Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2,Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından Çözümlenmesi,Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesi,Proje Sunumları,Proje Sunumları-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla ilişkiler modellerinin işlevlerini açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, G |
2. Halkla ilişkiler stratejilerinin amaçlarını tanımlayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, G |
3. Halkla ilişkiler kampanya stratejilerini planlayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | Halkla İlişkiler Modelleri-1 | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Halkla İlişkiler Modelleri-2 | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Halkla İlişkiler Kuramları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Stratejik Halkla İlişkiler Süreci | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Stratejik İletişim Planı (SİP) | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1 | Örnek olay incelemesi |
10 | Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2 | Örnek olay incelemesi |
11 | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından Çözümlenmesi | Ders notları/ Örnek olay incelemesi |
12 | Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesi | Ödev |
13 | Proje Sunumları | Ödev |
14 | Proje Sunumları-Genel Değerlendirme | Ödev |
Kaynak |
Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş ve Füsun Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012. |
Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, James Grunig, Rota Yayınları, İstanbul, 2005. Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ahmet Bülend Göksel, Nobel Yayınları, Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; halkla ilişkiler disiplinin temel noktalarını oluşturan halkla ilişkiler model ve stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi,Halkla İlişkiler Modelleri-1,Halkla İlişkiler Modelleri-2,Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik,Halkla İlişkiler Kuramları,Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi,Stratejik Halkla İlişkiler Süreci,Stratejik İletişim Planı (SİP),Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1,Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2,Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından Çözümlenmesi,Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesi,Proje Sunumları,Proje Sunumları-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla ilişkiler modellerinin işlevlerini açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, G |
2. Halkla ilişkiler stratejilerinin amaçlarını tanımlayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, G |
3. Halkla ilişkiler kampanya stratejilerini planlayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | Halkla İlişkiler Modelleri-1 | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Halkla İlişkiler Modelleri-2 | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Halkla İlişkiler Kuramları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Stratejik Halkla İlişkiler Süreci | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Stratejik İletişim Planı (SİP) | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-1 | Örnek olay incelemesi |
10 | Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları-2 | Örnek olay incelemesi |
11 | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Halkla İlişkiler Modelleri Açısından Çözümlenmesi | Ders notları/ Örnek olay incelemesi |
12 | Örnek Halkla İlişkiler Stratejilerinin İncelenmesi | Ödev |
13 | Proje Sunumları | Ödev |
14 | Proje Sunumları-Genel Değerlendirme | Ödev |
Kaynak |
Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş ve Füsun Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012. |
Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, James Grunig, Rota Yayınları, İstanbul, 2005. Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ahmet Bülend Göksel, Nobel Yayınları, Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |