Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU
Dersin AmacıBu dersin amacı, sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Turizm kavramı ve tanımı,Sağlık Turizmi Pazarı,Sağlık Turizmi Endüstrisi,Tedavi Süreci,Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri,Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve Risk,Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular,Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi,Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık turizminin dünyadaki uygulamalarını öğrenir10, 5, 6, 9A
Sağlık turizminde pazarlama stratejileri ile ilgili bilgi sahibi olur10, 13, 9A, E
Sağlık turizmi kapsamında hasta beklentisi hakkında bilgi sahibi olur 10, 6, 9A, E
Sağlık turizmi kapsamında hizmet sunumu hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, E
Türkiyedeki sağlık turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Turizm kavramı ve tanımıKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
2Sağlık Turizmi PazarıKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
3Sağlık Turizmi EndüstrisiKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
4Tedavi SüreciKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
5Sağlık Turizminde Müşteri BeklentileriKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
6Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve RiskKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
7Sağlık Turizminde Yasal ve Etik KonularKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
8Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık TurizmiKaynak kitaptan ilgili konunun okunması
9Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili raporun okunması.
10Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
11Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
12Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
13Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması
14Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
Kaynak
1.Türkiye Sağlık Vakfı ve Sağlık Turizm Derneği, Dünya’ da ve Türkiye’ de Sağlık Turizmi-2010 Durum Tespit Raporu ve Çözüm Önerileri 2.Hall, M. Medical Tourism: The Ethics, Regulation, and Marketing of Health Mobility. Taylor & Francis, Inc. 2012. 3.Hodges, J.R., et al. Risks and Challenges in Medical Tourism: Understanding the Dynamics of the Global Market for Health Services. Greenwood Publishing Group, Incorporated. 2012. 4.Lunt, N., et al. Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A Scoping Review. OECD. http://www.oecd.org/health/healthpoliciesanddata/48723982.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU
Dersin AmacıBu dersin amacı, sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Turizm kavramı ve tanımı,Sağlık Turizmi Pazarı,Sağlık Turizmi Endüstrisi,Tedavi Süreci,Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri,Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve Risk,Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular,Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi,Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık turizminin dünyadaki uygulamalarını öğrenir10, 5, 6, 9A
Sağlık turizminde pazarlama stratejileri ile ilgili bilgi sahibi olur10, 13, 9A, E
Sağlık turizmi kapsamında hasta beklentisi hakkında bilgi sahibi olur 10, 6, 9A, E
Sağlık turizmi kapsamında hizmet sunumu hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, E
Türkiyedeki sağlık turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Turizm kavramı ve tanımıKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
2Sağlık Turizmi PazarıKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
3Sağlık Turizmi EndüstrisiKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
4Tedavi SüreciKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
5Sağlık Turizminde Müşteri BeklentileriKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
6Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve RiskKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
7Sağlık Turizminde Yasal ve Etik KonularKaynak kitaptan ilgili konunun okunması.
8Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık TurizmiKaynak kitaptan ilgili konunun okunması
9Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumlarıKonuyla ilgili raporun okunması.
10Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
11Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
12Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
13Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması
14Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumlarıAraştırma sunumunun hazırlanması.
Kaynak
1.Türkiye Sağlık Vakfı ve Sağlık Turizm Derneği, Dünya’ da ve Türkiye’ de Sağlık Turizmi-2010 Durum Tespit Raporu ve Çözüm Önerileri 2.Hall, M. Medical Tourism: The Ethics, Regulation, and Marketing of Health Mobility. Taylor & Francis, Inc. 2012. 3.Hodges, J.R., et al. Risks and Challenges in Medical Tourism: Understanding the Dynamics of the Global Market for Health Services. Greenwood Publishing Group, Incorporated. 2012. 4.Lunt, N., et al. Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A Scoping Review. OECD. http://www.oecd.org/health/healthpoliciesanddata/48723982.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57