Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Turizm kavramı ve tanımı,Sağlık Turizmi Pazarı,Sağlık Turizmi Endüstrisi,Tedavi Süreci,Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri,Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve Risk,Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular,Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi,Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık turizminin dünyadaki uygulamalarını öğrenir | 10, 5, 6, 9 | A |
Sağlık turizminde pazarlama stratejileri ile ilgili bilgi sahibi olur | 10, 13, 9 | A, E |
Sağlık turizmi kapsamında hasta beklentisi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 6, 9 | A, E |
Sağlık turizmi kapsamında hizmet sunumu hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Türkiyedeki sağlık turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Turizm kavramı ve tanımı | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
2 | Sağlık Turizmi Pazarı | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
3 | Sağlık Turizmi Endüstrisi | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
4 | Tedavi Süreci | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
5 | Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
6 | Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve Risk | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
7 | Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
8 | Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması |
9 | Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları | Konuyla ilgili raporun okunması. |
10 | Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
11 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
12 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
13 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması |
14 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
Kaynak |
1.Türkiye Sağlık Vakfı ve Sağlık Turizm Derneği, Dünya’ da ve Türkiye’ de Sağlık Turizmi-2010 Durum Tespit Raporu ve Çözüm Önerileri 2.Hall, M. Medical Tourism: The Ethics, Regulation, and Marketing of Health Mobility. Taylor & Francis, Inc. 2012. 3.Hodges, J.R., et al. Risks and Challenges in Medical Tourism: Understanding the Dynamics of the Global Market for Health Services. Greenwood Publishing Group, Incorporated. 2012. 4.Lunt, N., et al. Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A Scoping Review. OECD. http://www.oecd.org/health/healthpoliciesanddata/48723982.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Turizm kavramı ve tanımı,Sağlık Turizmi Pazarı,Sağlık Turizmi Endüstrisi,Tedavi Süreci,Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri,Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve Risk,Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular,Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi,Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumları,Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık turizminin dünyadaki uygulamalarını öğrenir | 10, 5, 6, 9 | A |
Sağlık turizminde pazarlama stratejileri ile ilgili bilgi sahibi olur | 10, 13, 9 | A, E |
Sağlık turizmi kapsamında hasta beklentisi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 6, 9 | A, E |
Sağlık turizmi kapsamında hizmet sunumu hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Türkiyedeki sağlık turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Turizm kavramı ve tanımı | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
2 | Sağlık Turizmi Pazarı | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
3 | Sağlık Turizmi Endüstrisi | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
4 | Tedavi Süreci | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
5 | Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
6 | Sağlık Turizminde Kalite, Güvenlik ve Risk | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
7 | Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması. |
8 | Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi | Kaynak kitaptan ilgili konunun okunması |
9 | Türkiye'de Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları | Konuyla ilgili raporun okunması. |
10 | Dünyada Sağlık Turizmi- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
11 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
12 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
13 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazalama Stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması |
14 | Dünyada Sağlık Turizmi: Pazarlama Stratejileri- öğrenci sunumları | Araştırma sunumunun hazırlanması. |
Kaynak |
1.Türkiye Sağlık Vakfı ve Sağlık Turizm Derneği, Dünya’ da ve Türkiye’ de Sağlık Turizmi-2010 Durum Tespit Raporu ve Çözüm Önerileri 2.Hall, M. Medical Tourism: The Ethics, Regulation, and Marketing of Health Mobility. Taylor & Francis, Inc. 2012. 3.Hodges, J.R., et al. Risks and Challenges in Medical Tourism: Understanding the Dynamics of the Global Market for Health Services. Greenwood Publishing Group, Incorporated. 2012. 4.Lunt, N., et al. Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A Scoping Review. OECD. http://www.oecd.org/health/healthpoliciesanddata/48723982.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |