Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERAKENDECİLİK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin perakendecilikle alakalı kapsamlı bir bakış açısı kazanmasını sağlamak ve perakende çevresinde pazarlama kavramlarının uygulanmasını öğretmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranışları ,Perakendeciliğe Giriş,Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek,Perakendecilikte Stratejik Planlama,Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik ,Bilgi Toplama ve İşleme Süreci ,Konum/Yer Seçimi ,Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi ,Operasyon Yönetimi ,Planları Geliştirmek ve Uygulamak ,Fiyatlandırma Stratejileri, İmaj Yaratmak ve Sürdürmek ,Tutundurma Stratejisi ,Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Perakendecilik endüstrisinin iş dünyası ve bireyler üzerindeki etkisini açıklar.16, 18, 9A
Konum kararlarının, tedarikçi seçimlerinin, fiyatlandırmanın ve ticari satışın perakende işlemlerini nasıl etkilediğini açıklar.10, 13, 16, 9A
Perakendecilerin müşteri sadakati ve marka imajı oluşturmak için pazarlama iletişimini nasıl kullandığını açıklar.10, 13, 16, 9A
Perakendecilerin nasıl perakende karması geliştirdiklerine yönelik anlayış geliştirir.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Tüketici Davranışları
1Perakendeciliğe Giriş
2Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek
3Perakendecilikte Stratejik Planlama
4Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik
6Bilgi Toplama ve İşleme Süreci
7Konum/Yer Seçimi
8Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
9Operasyon Yönetimi
10Planları Geliştirmek ve Uygulamak
11Fiyatlandırma Stratejileri
12 İmaj Yaratmak ve Sürdürmek
13Tutundurma Stratejisi
14Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol
Kaynak
Evans, J., Berman, B., Chatterjee, P. , 2018, Retail Management: International Edition, 13/E, Pearson Publication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERAKENDECİLİK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin perakendecilikle alakalı kapsamlı bir bakış açısı kazanmasını sağlamak ve perakende çevresinde pazarlama kavramlarının uygulanmasını öğretmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranışları ,Perakendeciliğe Giriş,Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek,Perakendecilikte Stratejik Planlama,Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik ,Bilgi Toplama ve İşleme Süreci ,Konum/Yer Seçimi ,Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi ,Operasyon Yönetimi ,Planları Geliştirmek ve Uygulamak ,Fiyatlandırma Stratejileri, İmaj Yaratmak ve Sürdürmek ,Tutundurma Stratejisi ,Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Perakendecilik endüstrisinin iş dünyası ve bireyler üzerindeki etkisini açıklar.16, 18, 9A
Konum kararlarının, tedarikçi seçimlerinin, fiyatlandırmanın ve ticari satışın perakende işlemlerini nasıl etkilediğini açıklar.10, 13, 16, 9A
Perakendecilerin müşteri sadakati ve marka imajı oluşturmak için pazarlama iletişimini nasıl kullandığını açıklar.10, 13, 16, 9A
Perakendecilerin nasıl perakende karması geliştirdiklerine yönelik anlayış geliştirir.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Tüketici Davranışları
1Perakendeciliğe Giriş
2Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek
3Perakendecilikte Stratejik Planlama
4Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik
6Bilgi Toplama ve İşleme Süreci
7Konum/Yer Seçimi
8Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
9Operasyon Yönetimi
10Planları Geliştirmek ve Uygulamak
11Fiyatlandırma Stratejileri
12 İmaj Yaratmak ve Sürdürmek
13Tutundurma Stratejisi
14Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol
Kaynak
Evans, J., Berman, B., Chatterjee, P. , 2018, Retail Management: International Edition, 13/E, Pearson Publication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57