Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. UĞUR ÇOBANOĞLU
Dersin AmacıFotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies.,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. ,Fotoğrafta Işık., Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi ,Sonsuz fonda çekim teknikleri,Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler.,Ürün fotoğrafı çekimi.,Fotoğrafta fokus. ,Portre fotoğraf çekimi ,Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi.,Sahada çekim.,İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleri,Kurumsal portre çekimi,Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğrafçılığın temel teknikleri öğrenilir.10, 16, 6, 9F
Öğrenci fotoğrafın modern teknolojilerinin kullanımına hakim olur. 10, 11, 16, 6, 9F
Öğrenci fotoğraf ve görsel iletişim ilişkisi üzerine geniş bir perspektif kazanır. 10, 16, 9
Öğrenci fotoğraf teknolojilerinin tarihsel gelişimine hakim olur. 16, 9
Fotoğrafın modern tartışma konuları hakkında fikir sahibi olunur. 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies.Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması
2Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. Üçler kuralı ile çekilmiş ironik fotoğraflar üzerine internet araştırması.
3Fotoğrafta Işık.Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
4 Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
5Sonsuz fonda çekim teknikleriKameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
6Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler.Modern fotoğraf düzenleme teknolojileri üzerine online tarama yapılması
7Ürün fotoğrafı çekimi.İkonik reklam fotoğrafları üzerine bir internet araştırması
8Fotoğrafta fokus. Lensler üzerine kısa bir internet araştırması yapılması
9Portre fotoğraf çekimi Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
10Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi.Proje detaylarının hazırlanması
11Sahada çekim.Fotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi
12İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleriFotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi
13Kurumsal portre çekimiKameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
14Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi Proje sunumu hazırlığı.
Kaynak
1. [CreativeLive - Photography](https://www.creativelive.com/category/photo-and-video) 2. [Resource Magazine](https://resourcemagonline.com/) 3. [American Society of Media Photographers (ASMP)](https://www.asmp.org/) 4. [LensCulture](https://www.lensculture.com/) 5. [Photography Life](https://photographylife.com/) 6. [Digital Photography School](https://digital-photography-school.com/) 7. [Photofocus](https://photofocus.com/) 8. [SLR Lounge](https://www.slrlounge.com/) 9. [PhotographyTalk](https://www.photographytalk.com/) 10. [Magnum Photos](https://www.magnumphotos.com/)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6848
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4520
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. UĞUR ÇOBANOĞLU
Dersin AmacıFotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies.,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. ,Fotoğrafta Işık., Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi ,Sonsuz fonda çekim teknikleri,Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler.,Ürün fotoğrafı çekimi.,Fotoğrafta fokus. ,Portre fotoğraf çekimi ,Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi.,Sahada çekim.,İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleri,Kurumsal portre çekimi,Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğrafçılığın temel teknikleri öğrenilir.10, 16, 6, 9F
Öğrenci fotoğrafın modern teknolojilerinin kullanımına hakim olur. 10, 11, 16, 6, 9F
Öğrenci fotoğraf ve görsel iletişim ilişkisi üzerine geniş bir perspektif kazanır. 10, 16, 9
Öğrenci fotoğraf teknolojilerinin tarihsel gelişimine hakim olur. 16, 9
Fotoğrafın modern tartışma konuları hakkında fikir sahibi olunur. 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies.Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması
2Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. Üçler kuralı ile çekilmiş ironik fotoğraflar üzerine internet araştırması.
3Fotoğrafta Işık.Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
4 Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
5Sonsuz fonda çekim teknikleriKameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
6Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler.Modern fotoğraf düzenleme teknolojileri üzerine online tarama yapılması
7Ürün fotoğrafı çekimi.İkonik reklam fotoğrafları üzerine bir internet araştırması
8Fotoğrafta fokus. Lensler üzerine kısa bir internet araştırması yapılması
9Portre fotoğraf çekimi Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
10Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi.Proje detaylarının hazırlanması
11Sahada çekim.Fotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi
12İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleriFotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi
13Kurumsal portre çekimiKameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır.
14Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi Proje sunumu hazırlığı.
Kaynak
1. [CreativeLive - Photography](https://www.creativelive.com/category/photo-and-video) 2. [Resource Magazine](https://resourcemagonline.com/) 3. [American Society of Media Photographers (ASMP)](https://www.asmp.org/) 4. [LensCulture](https://www.lensculture.com/) 5. [Photography Life](https://photographylife.com/) 6. [Digital Photography School](https://digital-photography-school.com/) 7. [Photofocus](https://photofocus.com/) 8. [SLR Lounge](https://www.slrlounge.com/) 9. [PhotographyTalk](https://www.photographytalk.com/) 10. [Magnum Photos](https://www.magnumphotos.com/)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57