Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler modellerinin stratejik olarak kullanılması konusunda ayrıntılı bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 21.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne Giriş,Strateji ve Taktik,Stratejik İletişimde Etki Düzeyleri,PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme I,PR Kampanyalarında Hedef Belirleme II,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma Oturumu,Kriz & Sorun İletişimi,Hedef, Strateji ve Taktik,Stratejik İletişim Planlaması I
,Stratejik İletişim Planlaması II
,Stratejik Plan Değerlendirmesi I,Stratejik Plan Değerlendirmesi II,Grup Kampanya Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla İlişkiler model ve stratejilerini açıklayabilir10, 6, 9
Stratejik iletişim süreçleri tasarlayabilir9
Halkla İlişkiler modellerinin işlevlerini tanımlayabilir16, 9E
Stratejik Halkla ilişkiler kampanyası planlayabilir8G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
121.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Strateji ve TaktikTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Stratejik İletişimde Etki Düzeyleriİlgili literatür araştırılmalıdır.
4PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme IEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
5PR Kampanyalarında Hedef Belirleme IISorular öğretim elemanına iletilmelidir.
6Kurumsal Sosyal SorumlulukTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
7Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma OturumuSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
8Kriz & Sorun İletişimiEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
9Hedef, Strateji ve TaktikÖnceki konular pekiştirilmelidir.
10Stratejik İletişim Planlaması I
İlgili literatür araştırılmalıdır.
11Stratejik İletişim Planlaması II
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
12Stratejik Plan Değerlendirmesi IGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
13Stratejik Plan Değerlendirmesi IISunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup Kampanya SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Theaker A. ( 2018) The Public Relations Strategic Toolkit.New York: Routledge. Ders Notları: Çınarlı, İ. (2009). Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi. Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? (7 ed.). İstanbul: Beta Yayınevi.
Baines P. (2011) Public Relations Contemporary Issues and Techniques.New York: Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)157
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler modellerinin stratejik olarak kullanılması konusunda ayrıntılı bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 21.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne Giriş,Strateji ve Taktik,Stratejik İletişimde Etki Düzeyleri,PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme I,PR Kampanyalarında Hedef Belirleme II,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma Oturumu,Kriz & Sorun İletişimi,Hedef, Strateji ve Taktik,Stratejik İletişim Planlaması I
,Stratejik İletişim Planlaması II
,Stratejik Plan Değerlendirmesi I,Stratejik Plan Değerlendirmesi II,Grup Kampanya Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla İlişkiler model ve stratejilerini açıklayabilir10, 6, 9
Stratejik iletişim süreçleri tasarlayabilir9
Halkla İlişkiler modellerinin işlevlerini tanımlayabilir16, 9E
Stratejik Halkla ilişkiler kampanyası planlayabilir8G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
121.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Strateji ve TaktikTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Stratejik İletişimde Etki Düzeyleriİlgili literatür araştırılmalıdır.
4PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme IEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
5PR Kampanyalarında Hedef Belirleme IISorular öğretim elemanına iletilmelidir.
6Kurumsal Sosyal SorumlulukTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
7Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma OturumuSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
8Kriz & Sorun İletişimiEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
9Hedef, Strateji ve TaktikÖnceki konular pekiştirilmelidir.
10Stratejik İletişim Planlaması I
İlgili literatür araştırılmalıdır.
11Stratejik İletişim Planlaması II
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
12Stratejik Plan Değerlendirmesi IGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
13Stratejik Plan Değerlendirmesi IISunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup Kampanya SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Theaker A. ( 2018) The Public Relations Strategic Toolkit.New York: Routledge. Ders Notları: Çınarlı, İ. (2009). Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi. Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? (7 ed.). İstanbul: Beta Yayınevi.
Baines P. (2011) Public Relations Contemporary Issues and Techniques.New York: Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57