Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU
Dersin AmacıDersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Sürecinin Temelleri,Kişilerarası İletişim,Kültür ve İletişim,Sözsüz İletişim,Dinleme,Kişiler Arası İletişim,Konuşma Hazırlamak,Sunum Becerileri,Sunum ,Sunum,Sunum ,Sunum,Sunum,Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. 10, 16, 9A, D, E
Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlar.10, 16, 9A, D, E
İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade eder.10, 16, 9A, D, E
İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlar.10, 16, 9A, D, E
Geçmişten günümüze sunum tekniklerine dair bilgi sahibi olur.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Sürecinin TemelleriDers notlarını okumak
2Kişilerarası İletişimDers notlarını okumak.
3Kültür ve İletişimDers notlarını okumak.
4Sözsüz İletişimDers notlarını okumak
5DinlemeDers notlarını okumak
6Kişiler Arası İletişimDers notlarını okumak.
7Konuşma HazırlamakDers notlarını okumak.
8Sunum BecerileriDers notlarını okumak.
9Sunum Sunumu hazırlamak
10SunumSunumu hazırlamak.
11Sunum Sunumu hazırlamak
12SunumSunumu hazırlamak.
13SunumSunumu hazırlamak
14SunumSunumu hazırlamak.
Kaynak
Aristoteles. (2008). Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Lane,Shelley. (2010). Interpersonal Communication: Competence and Contexts, 2nd edition. Owen, Hargie and Dickson, David. (2005). Skilled Interpersonal Communication Research, Theory and Practice. Schwabish, Jonathan. (2016). Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers and Wonks.
Ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23123
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU
Dersin AmacıDersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Sürecinin Temelleri,Kişilerarası İletişim,Kültür ve İletişim,Sözsüz İletişim,Dinleme,Kişiler Arası İletişim,Konuşma Hazırlamak,Sunum Becerileri,Sunum ,Sunum,Sunum ,Sunum,Sunum,Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. 10, 16, 9A, D, E
Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlar.10, 16, 9A, D, E
İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade eder.10, 16, 9A, D, E
İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlar.10, 16, 9A, D, E
Geçmişten günümüze sunum tekniklerine dair bilgi sahibi olur.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Sürecinin TemelleriDers notlarını okumak
2Kişilerarası İletişimDers notlarını okumak.
3Kültür ve İletişimDers notlarını okumak.
4Sözsüz İletişimDers notlarını okumak
5DinlemeDers notlarını okumak
6Kişiler Arası İletişimDers notlarını okumak.
7Konuşma HazırlamakDers notlarını okumak.
8Sunum BecerileriDers notlarını okumak.
9Sunum Sunumu hazırlamak
10SunumSunumu hazırlamak.
11Sunum Sunumu hazırlamak
12SunumSunumu hazırlamak.
13SunumSunumu hazırlamak
14SunumSunumu hazırlamak.
Kaynak
Aristoteles. (2008). Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Lane,Shelley. (2010). Interpersonal Communication: Competence and Contexts, 2nd edition. Owen, Hargie and Dickson, David. (2005). Skilled Interpersonal Communication Research, Theory and Practice. Schwabish, Jonathan. (2016). Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers and Wonks.
Ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57