Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Sürecinin Temelleri,Kişilerarası İletişim,Kültür ve İletişim,Sözsüz İletişim,Dinleme,Kişiler Arası İletişim,Konuşma Hazırlamak,Sunum Becerileri,Sunum ,Sunum,Sunum ,Sunum,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. | 10, 16, 9 | A, D, E |
Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D, E |
İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade eder. | 10, 16, 9 | A, D, E |
İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlar. | 10, 16, 9 | A, D, E |
Geçmişten günümüze sunum tekniklerine dair bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Sürecinin Temelleri | Ders notlarını okumak |
2 | Kişilerarası İletişim | Ders notlarını okumak. |
3 | Kültür ve İletişim | Ders notlarını okumak. |
4 | Sözsüz İletişim | Ders notlarını okumak |
5 | Dinleme | Ders notlarını okumak |
6 | Kişiler Arası İletişim | Ders notlarını okumak. |
7 | Konuşma Hazırlamak | Ders notlarını okumak. |
8 | Sunum Becerileri | Ders notlarını okumak. |
9 | Sunum | Sunumu hazırlamak |
10 | Sunum | Sunumu hazırlamak. |
11 | Sunum | Sunumu hazırlamak |
12 | Sunum | Sunumu hazırlamak. |
13 | Sunum | Sunumu hazırlamak |
14 | Sunum | Sunumu hazırlamak. |
Kaynak |
Aristoteles. (2008). Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Lane,Shelley. (2010). Interpersonal Communication: Competence and Contexts, 2nd edition. Owen, Hargie and Dickson, David. (2005). Skilled Interpersonal Communication Research, Theory and Practice. Schwabish, Jonathan. (2016). Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers and Wonks. |
Ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 23 | 1 | 23 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Gabriela Oana OLARU |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Sürecinin Temelleri,Kişilerarası İletişim,Kültür ve İletişim,Sözsüz İletişim,Dinleme,Kişiler Arası İletişim,Konuşma Hazırlamak,Sunum Becerileri,Sunum ,Sunum,Sunum ,Sunum,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. | 10, 16, 9 | A, D, E |
Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D, E |
İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade eder. | 10, 16, 9 | A, D, E |
İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlar. | 10, 16, 9 | A, D, E |
Geçmişten günümüze sunum tekniklerine dair bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Sürecinin Temelleri | Ders notlarını okumak |
2 | Kişilerarası İletişim | Ders notlarını okumak. |
3 | Kültür ve İletişim | Ders notlarını okumak. |
4 | Sözsüz İletişim | Ders notlarını okumak |
5 | Dinleme | Ders notlarını okumak |
6 | Kişiler Arası İletişim | Ders notlarını okumak. |
7 | Konuşma Hazırlamak | Ders notlarını okumak. |
8 | Sunum Becerileri | Ders notlarını okumak. |
9 | Sunum | Sunumu hazırlamak |
10 | Sunum | Sunumu hazırlamak. |
11 | Sunum | Sunumu hazırlamak |
12 | Sunum | Sunumu hazırlamak. |
13 | Sunum | Sunumu hazırlamak |
14 | Sunum | Sunumu hazırlamak. |
Kaynak |
Aristoteles. (2008). Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Lane,Shelley. (2010). Interpersonal Communication: Competence and Contexts, 2nd edition. Owen, Hargie and Dickson, David. (2005). Skilled Interpersonal Communication Research, Theory and Practice. Schwabish, Jonathan. (2016). Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers and Wonks. |
Ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |