Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. BARIŞ GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla alakalı orta düzey terminoloji bilgisine hakim olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması,Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma,Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim,Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim,Etkin Sunum Yapma Becerileri ,Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi,Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme,Mesleki Toplantılar,Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri,Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri ,Sunum Becerileri,Sunum Beceriler,İletişim Tarihçesi ,Genel Tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki bağlamda İngilizce olarak kendisini ifade edebilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
İngilizce dilini sözlü ve yazılı olarak kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
Yazılı ve sözlü girdilere karşılık İngilizce olarak yorum yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Mesleki İletişim Becerileri alanında İngilizce literatür taraması yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Mesleki İletişim alanında yazılmış İngilizce eserleri yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
İngilizce dilinde mesleki sunumlar yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımlarıyla ilgili çıkarım yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim araçlarını etkin bir biçimde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizayonlarda formal ve informal iletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
İletişim tarihçesiyle ilgili fikir sunabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Farklı iletişim türlerini birbirinden ayırabilir ve uygun şekilde harmanlayarak çok yönlü iletişim becerileri sergiler. | 10, 16, 6, 9 | A |
Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
Dili bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
İletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanabilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Hem sözel olarak hem de beden diliyle etkili sunumlar yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Proje sunum sürecini etkin şekilde yönetir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması | |
2 | Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
3 | Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
4 | Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
5 | Etkin Sunum Yapma Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
6 | Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
7 | Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
8 | Mesleki Toplantılar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
9 | Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
10 | Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
11 | Sunum Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
12 | Sunum Beceriler | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
13 | İletişim Tarihçesi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
14 | Genel Tekrar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
Kaynak |
Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Career Paths Banking A1,A2 ,Vocational English Book,Express Publishing,2011,ISBN 978-1-78098-355-4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. BARIŞ GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla alakalı orta düzey terminoloji bilgisine hakim olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması,Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma,Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim,Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim,Etkin Sunum Yapma Becerileri ,Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi,Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme,Mesleki Toplantılar,Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri,Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri ,Sunum Becerileri,Sunum Beceriler,İletişim Tarihçesi ,Genel Tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki bağlamda İngilizce olarak kendisini ifade edebilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
İngilizce dilini sözlü ve yazılı olarak kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
Yazılı ve sözlü girdilere karşılık İngilizce olarak yorum yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Mesleki İletişim Becerileri alanında İngilizce literatür taraması yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Mesleki İletişim alanında yazılmış İngilizce eserleri yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
İngilizce dilinde mesleki sunumlar yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımlarıyla ilgili çıkarım yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim araçlarını etkin bir biçimde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumsal organizayonlarda formal ve informal iletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
İletişim tarihçesiyle ilgili fikir sunabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Farklı iletişim türlerini birbirinden ayırabilir ve uygun şekilde harmanlayarak çok yönlü iletişim becerileri sergiler. | 10, 16, 6, 9 | A |
Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
Dili bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
İletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanabilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Hem sözel olarak hem de beden diliyle etkili sunumlar yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Proje sunum sürecini etkin şekilde yönetir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması | |
2 | Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
3 | Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
4 | Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
5 | Etkin Sunum Yapma Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
6 | Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
7 | Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
8 | Mesleki Toplantılar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
9 | Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
10 | Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
11 | Sunum Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
12 | Sunum Beceriler | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
13 | İletişim Tarihçesi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
14 | Genel Tekrar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
Kaynak |
Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Career Paths Banking A1,A2 ,Vocational English Book,Express Publishing,2011,ISBN 978-1-78098-355-4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |