Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler alanına dair ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir. Öğrenciler, halkla ilişkilerin doğasını ve uygulamalarını, Halkla ilişkiler uzmanlarının faaliyetlerini, örgütsel davranışı etkileyen temel unsurları ve halkla ilişkiler etiğini inceleyecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler ve MPR,Paydaş Teorisi / İç ve Dış Paydaşlar,Kurumsal Kimlik ve İmaj,Halkla İlişkiler Kampanya Yönetimi ve Ajans Fonksiyonları,Halkla İlişkiler Kampanyası Planlama,Dijital PR & Vaka Analizleri,Sosyal CRM,İtibar Yönetimi ,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi, Kriz Yönetimi, Halkla İlişkiler ve İkna ,Ders Özeti ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler kavramını kavrar13, 16, 9A
Halkla ilişkiler unsurlarını sıralar.13, 16, 9A
Temel halkla ilişkiler ilkelerini kavrar.13, 16, 9A
Halkla ilişkiler uygulamalarına hakim olur.13, 16, 9A
Halkla ilişkiler araçlarını tanır.13, 16, 9A
Halkla ilişkiler araçlarını kullanır13, 16, 9A
Örgütsel amaçlara ulaşmak için iletişim stratejilerini kullanmayı ve değerlendirmeyi kavrar.13, 16, 9A
Örgütsel hedeflere ulaşmak ve gerçek zamanlı problemleri çözmek amacıyla halkla ilişkiler stratejilerini tasarlar.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkilere Girişİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
2Halkla İlişkiler ve MPRİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
3Paydaş Teorisi / İç ve Dış Paydaşlarİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
4Kurumsal Kimlik ve İmajİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
5Halkla İlişkiler Kampanya Yönetimi ve Ajans Fonksiyonlarıİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
6Halkla İlişkiler Kampanyası Planlamaİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
7Dijital PR & Vaka Analizleriİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
8Sosyal CRMİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
9İtibar Yönetimi İlgili bölüm ve ders notlarının okunması
10Kurumsal Sosyal Sorumlulukİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
11Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimiİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
12 Kriz Yönetimiİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
13 Halkla İlişkiler ve İkna İlgili bölüm ve ders notlarının okunması
14Ders Özeti Ders notlarının okunması
Kaynak
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, BETA.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)190
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler alanına dair ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir. Öğrenciler, halkla ilişkilerin doğasını ve uygulamalarını, Halkla ilişkiler uzmanlarının faaliyetlerini, örgütsel davranışı etkileyen temel unsurları ve halkla ilişkiler etiğini inceleyecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler ve MPR,Paydaş Teorisi / İç ve Dış Paydaşlar,Kurumsal Kimlik ve İmaj,Halkla İlişkiler Kampanya Yönetimi ve Ajans Fonksiyonları,Halkla İlişkiler Kampanyası Planlama,Dijital PR & Vaka Analizleri,Sosyal CRM,İtibar Yönetimi ,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi, Kriz Yönetimi, Halkla İlişkiler ve İkna ,Ders Özeti ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler kavramını kavrar13, 16, 9A
Halkla ilişkiler unsurlarını sıralar.13, 16, 9A
Temel halkla ilişkiler ilkelerini kavrar.13, 16, 9A
Halkla ilişkiler uygulamalarına hakim olur.13, 16, 9A
Halkla ilişkiler araçlarını tanır.13, 16, 9A
Halkla ilişkiler araçlarını kullanır13, 16, 9A
Örgütsel amaçlara ulaşmak için iletişim stratejilerini kullanmayı ve değerlendirmeyi kavrar.13, 16, 9A
Örgütsel hedeflere ulaşmak ve gerçek zamanlı problemleri çözmek amacıyla halkla ilişkiler stratejilerini tasarlar.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkilere Girişİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
2Halkla İlişkiler ve MPRİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
3Paydaş Teorisi / İç ve Dış Paydaşlarİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
4Kurumsal Kimlik ve İmajİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
5Halkla İlişkiler Kampanya Yönetimi ve Ajans Fonksiyonlarıİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
6Halkla İlişkiler Kampanyası Planlamaİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
7Dijital PR & Vaka Analizleriİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
8Sosyal CRMİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
9İtibar Yönetimi İlgili bölüm ve ders notlarının okunması
10Kurumsal Sosyal Sorumlulukİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
11Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimiİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
12 Kriz Yönetimiİlgili bölüm ve ders notlarının okunması
13 Halkla İlişkiler ve İkna İlgili bölüm ve ders notlarının okunması
14Ders Özeti Ders notlarının okunması
Kaynak
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, BETA.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57