Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sema SEZER
Dersin YardımcılarıDr. Gabriela Oana Olaru
Dersin AmacıMüşteri ilişkileri faaliyetlerin geliştirmek ve müşteri ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve ders müfredatının paylaşılması.


,CRM'e Giriş.


,İlişkiyi Anlamak.

,CRM Projelerinin Planlanması ve Uygulanması.

,Müşteri Portföy Yönetimi.

,Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Deneyimi.

,Müşteriler için Değer Yaratmak.

,Müşteri Yaşam Döngüsünün Yönetilmesi - Satın Alma.

,CRM Performansı için Ağları Yönetmek.
,CRM için Bilgi Teknolojisi.

,Pazarlama Otomasyonu.

,CRM Vaka Sunumları.

,CRM Vaka Sunumları.
,CRM Vaka Sunumları.

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 9A, E
3.Müşteri sadakatini sağlamaya yönelik faaliyetleri uygular. 13, 16, 9A, E
4.Müşteri tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. 13, 16, 9A, E
5.Müşteri kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirir. 13, 16, 9A, E
1. Müşteri ilişkileri faaliyetlerinde farklı yöntemleri uygulayabilecektir 13, 16, 9A, E
2. Müşteri ilişkileri kavramını ve özelliklerini açıklayabilecektir. 13, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve ders müfredatının paylaşılması.


Ders notları
2CRM'e Giriş.


Ders notları
3İlişkiyi Anlamak.

Ders notları
4CRM Projelerinin Planlanması ve Uygulanması.

Ders notları
5Müşteri Portföy Yönetimi.

Ders notları
6Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Deneyimi.

Ders notları
7Müşteriler için Değer Yaratmak.

Ders notları
8Müşteri Yaşam Döngüsünün Yönetilmesi - Satın Alma.

Ders notları
9CRM Performansı için Ağları Yönetmek.
Ders notları, ödev
10CRM için Bilgi Teknolojisi.

Ders notları, ödev
11Pazarlama Otomasyonu.

Ders notları, ödev
12CRM Vaka Sunumları.

Ders notları, ödev
13CRM Vaka Sunumları.
Ders notları, ödev
14CRM Vaka Sunumları.

Araştırma
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramları ve Teknolojileri (İkinci Baskı), Francis BUTTLE, 2009, Elsevier.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sema SEZER
Dersin YardımcılarıDr. Gabriela Oana Olaru
Dersin AmacıMüşteri ilişkileri faaliyetlerin geliştirmek ve müşteri ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve ders müfredatının paylaşılması.


,CRM'e Giriş.


,İlişkiyi Anlamak.

,CRM Projelerinin Planlanması ve Uygulanması.

,Müşteri Portföy Yönetimi.

,Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Deneyimi.

,Müşteriler için Değer Yaratmak.

,Müşteri Yaşam Döngüsünün Yönetilmesi - Satın Alma.

,CRM Performansı için Ağları Yönetmek.
,CRM için Bilgi Teknolojisi.

,Pazarlama Otomasyonu.

,CRM Vaka Sunumları.

,CRM Vaka Sunumları.
,CRM Vaka Sunumları.

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 9A, E
3.Müşteri sadakatini sağlamaya yönelik faaliyetleri uygular. 13, 16, 9A, E
4.Müşteri tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. 13, 16, 9A, E
5.Müşteri kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirir. 13, 16, 9A, E
1. Müşteri ilişkileri faaliyetlerinde farklı yöntemleri uygulayabilecektir 13, 16, 9A, E
2. Müşteri ilişkileri kavramını ve özelliklerini açıklayabilecektir. 13, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve ders müfredatının paylaşılması.


Ders notları
2CRM'e Giriş.


Ders notları
3İlişkiyi Anlamak.

Ders notları
4CRM Projelerinin Planlanması ve Uygulanması.

Ders notları
5Müşteri Portföy Yönetimi.

Ders notları
6Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Deneyimi.

Ders notları
7Müşteriler için Değer Yaratmak.

Ders notları
8Müşteri Yaşam Döngüsünün Yönetilmesi - Satın Alma.

Ders notları
9CRM Performansı için Ağları Yönetmek.
Ders notları, ödev
10CRM için Bilgi Teknolojisi.

Ders notları, ödev
11Pazarlama Otomasyonu.

Ders notları, ödev
12CRM Vaka Sunumları.

Ders notları, ödev
13CRM Vaka Sunumları.
Ders notları, ödev
14CRM Vaka Sunumları.

Araştırma
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramları ve Teknolojileri (İkinci Baskı), Francis BUTTLE, 2009, Elsevier.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57