Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI REKLAMCILIK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Sevgi KAVUT
Dersin AmacıReklam ve halkla ilişkiler yazarlığının gerektirdiği düşünme ve dil kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcı Reklamcılığa Giriş,Yaratıcı Süreç,Yaratıcı Strateji Planlama ve Geliştirme,Yaratıcı Slogan Yazma,Yaratıcı Brief,Yaratıcı Reklam Yazarlığı,Yaratıcı Brief Sunumları,Sinopsis Yazımı,Sinopsis Yazımı,Yaratıcı Reklam Kampanyaları,Yaratıcı Reklam Kampanya Örnekleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklamın temellerini kavrar. 10, 16, 9A
2. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar10, 6, 9A, E, F
3. Yaratıcı stratejiyi açıklar16, 9A
4. Yaratıcı reklam teorilerini açıklar. A, D, F
5. Yaratıcı süreçleri kavrar. 10, 6, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı Reklamcılığa Girişİlgili okuma
2Yaratıcı Süreçİlgili okuma
3Yaratıcı Strateji Planlama ve Geliştirmeİlgili okuma
4Yaratıcı Slogan Yazmaİlgili okuma
5Yaratıcı Briefİlgili okuma
6Yaratıcı Reklam Yazarlığıİlgili okuma
7Yaratıcı Brief Sunumlarıİlgili okuma
8Sinopsis Yazımıİlgili okuma
9Sinopsis Yazımıİlgili okuma
10Yaratıcı Reklam Kampanyalarıİlgili okuma
11Yaratıcı Reklam Kampanya Örnekleriİlgili okuma
12Öğrenci Sunumlarıİlgili okuma
13Öğrenci Sunumlarıİlgili okuma
14Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Ders notları, Mario Pricken, 2008, Creative Advertising, New Edition
David Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage; First Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11818
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI REKLAMCILIK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Sevgi KAVUT
Dersin AmacıReklam ve halkla ilişkiler yazarlığının gerektirdiği düşünme ve dil kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcı Reklamcılığa Giriş,Yaratıcı Süreç,Yaratıcı Strateji Planlama ve Geliştirme,Yaratıcı Slogan Yazma,Yaratıcı Brief,Yaratıcı Reklam Yazarlığı,Yaratıcı Brief Sunumları,Sinopsis Yazımı,Sinopsis Yazımı,Yaratıcı Reklam Kampanyaları,Yaratıcı Reklam Kampanya Örnekleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklamın temellerini kavrar. 10, 16, 9A
2. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar10, 6, 9A, E, F
3. Yaratıcı stratejiyi açıklar16, 9A
4. Yaratıcı reklam teorilerini açıklar. A, D, F
5. Yaratıcı süreçleri kavrar. 10, 6, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı Reklamcılığa Girişİlgili okuma
2Yaratıcı Süreçİlgili okuma
3Yaratıcı Strateji Planlama ve Geliştirmeİlgili okuma
4Yaratıcı Slogan Yazmaİlgili okuma
5Yaratıcı Briefİlgili okuma
6Yaratıcı Reklam Yazarlığıİlgili okuma
7Yaratıcı Brief Sunumlarıİlgili okuma
8Sinopsis Yazımıİlgili okuma
9Sinopsis Yazımıİlgili okuma
10Yaratıcı Reklam Kampanyalarıİlgili okuma
11Yaratıcı Reklam Kampanya Örnekleriİlgili okuma
12Öğrenci Sunumlarıİlgili okuma
13Öğrenci Sunumlarıİlgili okuma
14Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Ders notları, Mario Pricken, 2008, Creative Advertising, New Edition
David Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage; First Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57