Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şİfa Elcil
Dersin AmacıDersin amacı; halkla ilişkilerde kurumsal iletişim sürecinin işleyişini, kurumsal iletişim faaliyetlerini ve stratejik kurumsal iletişim yönetimi düşüncesinin oluşmasını kavratmaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal çerçeve,Kurumsal iletişimin kurumsal önemi,Kurumsal iletişim süreci,Kurum içi ve kurum dışı iletişim,Kurumsal iletişimde hedef kitle,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2,Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısı,Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısı,Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısı,Stratejik yönetim anlayışı,Halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurumsal iletişim yönetimini kavrar.9A
Kurumsal iletişim yönetiminde imaj ve itibar yönetiminin önemini tespit eder.9A
Kurumsal iletişim sürecinde kriz iletişiminin değerini kavrar.6, 9A
Kurumsal iletişim yönetimini kuramsal ve uygulama boyutuyla değerlendirir.6A
Vaka analizleri ve güncel olaylarla; kurumsal iletişim yönetimi kavramlarını içselleştirir.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal çerçeveDers notları
2Kurumsal iletişimin kurumsal önemiDers notları
3Kurumsal iletişim süreciDers notları
4Kurum içi ve kurum dışı iletişimDers notları
5Kurumsal iletişimde hedef kitleDers notları
6Kurumsal iletişimde stratejik yönetimDers notları
7Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2Ders notları
8Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısıDers notları, ödev
9Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısıDers notları, ödev
10Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısıDers notları, ödev
11Stratejik yönetim anlayışıDers notları, ödev
13Halkla ilişkiler uygulamalarından örneklerDers notları, ödev
14Ders tekrarıDers notları, ödev
Kaynak
1- F. B. Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009. 2- A. B. Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Eylül, 2010. 3- S. Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12323
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şİfa Elcil
Dersin AmacıDersin amacı; halkla ilişkilerde kurumsal iletişim sürecinin işleyişini, kurumsal iletişim faaliyetlerini ve stratejik kurumsal iletişim yönetimi düşüncesinin oluşmasını kavratmaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal çerçeve,Kurumsal iletişimin kurumsal önemi,Kurumsal iletişim süreci,Kurum içi ve kurum dışı iletişim,Kurumsal iletişimde hedef kitle,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim,Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2,Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısı,Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısı,Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısı,Stratejik yönetim anlayışı,Halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurumsal iletişim yönetimini kavrar.9A
Kurumsal iletişim yönetiminde imaj ve itibar yönetiminin önemini tespit eder.9A
Kurumsal iletişim sürecinde kriz iletişiminin değerini kavrar.6, 9A
Kurumsal iletişim yönetimini kuramsal ve uygulama boyutuyla değerlendirir.6A
Vaka analizleri ve güncel olaylarla; kurumsal iletişim yönetimi kavramlarını içselleştirir.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal çerçeveDers notları
2Kurumsal iletişimin kurumsal önemiDers notları
3Kurumsal iletişim süreciDers notları
4Kurum içi ve kurum dışı iletişimDers notları
5Kurumsal iletişimde hedef kitleDers notları
6Kurumsal iletişimde stratejik yönetimDers notları
7Kurumsal iletişimde stratejik yönetim 2Ders notları
8Kurumsal imaj ve kurumsal iletişime katkısıDers notları, ödev
9Kurumsal itibar ve kurumsal iletişime katkısıDers notları, ödev
10Sosyal sorumluluk ve kurumsal iletişime katkısıDers notları, ödev
11Stratejik yönetim anlayışıDers notları, ödev
13Halkla ilişkiler uygulamalarından örneklerDers notları, ödev
14Ders tekrarıDers notları, ödev
Kaynak
1- F. B. Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009. 2- A. B. Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Eylül, 2010. 3- S. Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00