Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ II-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar veremelerini sağlar. Hazırladıkları haberleri, haber yazma modellerine uygun olarak yazabilme kabiliyeti kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Haber kavramı,habere karar verme süreci ,Hangi tür haberlerin hangi
kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci ,Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline
uygun olarak yazabilme,Haber türleri çalışmaları,Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları ,Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u ,Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri,haber uygulamaları,Görüntülü haber çekimi,İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik,Örnek haber sunumu,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Hazırladıkları haberleri haber yazma tekniklerine uygun olarak yazabilecekler. 37, 6A, E, F
2-Röportaj, gezi yazısı, sanat eleştirisi, köşe yazısı ve diğer gazetecilik türlerini uygulamayı öğrenecekler. 37, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber kavramı,habere karar verme süreci Güncel örnek haber araştırmaları yapma
2Hangi tür haberlerin hangi
kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci
Güncel örnek haber araştırmaları yapma
3Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline
uygun olarak yazabilme
Güncel örnek haber araştırmaları yapma
4Haber türleri çalışmalarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
5Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları Güncel örnek haber araştırmaları yapma
6Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u Güncel örnek haber araştırmaları yapma
7Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleriGüncel örnek haber araştırmaları yapma
8haber uygulamalarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
9Görüntülü haber çekimiGüncel örnek haber araştırmaları yapma
10İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilikGüncel örnek haber araştırmaları yapma
11Örnek haber sunumuGüncel örnek haber araştırmaları yapma
12Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
13Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
13Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
14Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ II-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar veremelerini sağlar. Hazırladıkları haberleri, haber yazma modellerine uygun olarak yazabilme kabiliyeti kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Haber kavramı,habere karar verme süreci ,Hangi tür haberlerin hangi
kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci ,Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline
uygun olarak yazabilme,Haber türleri çalışmaları,Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları ,Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u ,Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri,haber uygulamaları,Görüntülü haber çekimi,İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik,Örnek haber sunumu,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Hazırladıkları haberleri haber yazma tekniklerine uygun olarak yazabilecekler. 37, 6A, E, F
2-Röportaj, gezi yazısı, sanat eleştirisi, köşe yazısı ve diğer gazetecilik türlerini uygulamayı öğrenecekler. 37, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber kavramı,habere karar verme süreci Güncel örnek haber araştırmaları yapma
2Hangi tür haberlerin hangi
kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci
Güncel örnek haber araştırmaları yapma
3Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline
uygun olarak yazabilme
Güncel örnek haber araştırmaları yapma
4Haber türleri çalışmalarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
5Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları Güncel örnek haber araştırmaları yapma
6Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u Güncel örnek haber araştırmaları yapma
7Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleriGüncel örnek haber araştırmaları yapma
8haber uygulamalarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
9Görüntülü haber çekimiGüncel örnek haber araştırmaları yapma
10İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilikGüncel örnek haber araştırmaları yapma
11Örnek haber sunumuGüncel örnek haber araştırmaları yapma
12Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
13Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
13Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
14Öğrenci haber sunumlarıGüncel örnek haber araştırmaları yapma
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00