Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIĞIN TEMEL KAVRAMLARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri,Reklam Süreçler,Reklam Medyası
,Yaratıcı Reklam Stratejileri,Örnek Olay İncelemesi, Reklam Ajansları,Reklam veren-Ajans İlişkisi,Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumları,Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları
,Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. 16, 9
1. Reklamın temellerini kavrayabilecektir.16, 9
1.1 Teorileri açıklar. 16, 9
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar16, 9
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar.16, 9
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar16, 9
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır.13, 16, 9A
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar.13, 16, 9A
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir.13, 16, 9A
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar. 13, 16, 9A
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. 13, 16, 9A
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar.13, 16, 9A
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklayacaktır. 16, 9
4.1 İletişim araçlarını tanır.16, 9
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini anlatır16, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama GirişDers notlarının okunması
2Reklam TeorileriDers notlarının okunması
3Reklam SüreçlerDers notlarının okunması
4Reklam Medyası
Ders notlarının okunması
5Yaratıcı Reklam StratejileriDers notlarının okunması
6Örnek Olay İncelemesiÖdev
7 Reklam AjanslarıDers notlarının okunması
8Reklam veren-Ajans İlişkisiDers notlarının okunması
9Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumlarıÖdev
10Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumlarıÖdev
11Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları
Ödev
12Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumlarıÖdev
13Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumlarıÖdev
14Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumlarıÖdev
Kaynak
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIĞIN TEMEL KAVRAMLARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri,Reklam Süreçler,Reklam Medyası
,Yaratıcı Reklam Stratejileri,Örnek Olay İncelemesi, Reklam Ajansları,Reklam veren-Ajans İlişkisi,Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumları,Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları
,Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. 16, 9
1. Reklamın temellerini kavrayabilecektir.16, 9
1.1 Teorileri açıklar. 16, 9
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar16, 9
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar.16, 9
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar16, 9
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır.13, 16, 9A
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar.13, 16, 9A
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir.13, 16, 9A
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar. 13, 16, 9A
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. 13, 16, 9A
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar.13, 16, 9A
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklayacaktır. 16, 9
4.1 İletişim araçlarını tanır.16, 9
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini anlatır16, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama GirişDers notlarının okunması
2Reklam TeorileriDers notlarının okunması
3Reklam SüreçlerDers notlarının okunması
4Reklam Medyası
Ders notlarının okunması
5Yaratıcı Reklam StratejileriDers notlarının okunması
6Örnek Olay İncelemesiÖdev
7 Reklam AjanslarıDers notlarının okunması
8Reklam veren-Ajans İlişkisiDers notlarının okunması
9Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumlarıÖdev
10Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumlarıÖdev
11Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları
Ödev
12Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumlarıÖdev
13Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumlarıÖdev
14Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumlarıÖdev
Kaynak
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00