Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlileri Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin geliştirilerek sözlü ve yazılı iletişim becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) ,Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Kitle iletişim araçları ile verilen temel düzel kısa mesajları açıklayabilecektir.10, 16, 3, 9A
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını açıklayabilecektir10, 16, 3, 6, 9A
1.1 Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 3, 9A
1.2 Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırabilecektir.10, 16, 3, 9A
2.1 Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 16, 3, 9A
2.2 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 3, 9A
3.1 Temel düzey yazılı mesajlar yazar.10, 16, 3, 9A
3.2 Temel düzey yazılı mesajları yorumlar.10, 16, 3, 9A
4 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapabilecektir. 10, 16, 3, 9A
4.1 Dil gelişimi için kullanılan araçları karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Dil gelişimi için sunulan online öğretim programlarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. Geleceğe dönük planlarını sözlü olarak aktarabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Sözlü becerisini dil öğretim araçları vasıtasıyla gösterir.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Geleceğe dönük dil öğrenim stratejileri geliştirir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
New English File Elementary Oxford University Press ISBN: 0-19438425-X-2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlileri Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin geliştirilerek sözlü ve yazılı iletişim becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) ,Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Kitle iletişim araçları ile verilen temel düzel kısa mesajları açıklayabilecektir.10, 16, 3, 9A
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını açıklayabilecektir10, 16, 3, 6, 9A
1.1 Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 3, 9A
1.2 Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırabilecektir.10, 16, 3, 9A
2.1 Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 16, 3, 9A
2.2 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 3, 9A
3.1 Temel düzey yazılı mesajlar yazar.10, 16, 3, 9A
3.2 Temel düzey yazılı mesajları yorumlar.10, 16, 3, 9A
4 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapabilecektir. 10, 16, 3, 9A
4.1 Dil gelişimi için kullanılan araçları karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Dil gelişimi için sunulan online öğretim programlarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. Geleceğe dönük planlarını sözlü olarak aktarabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Sözlü becerisini dil öğretim araçları vasıtasıyla gösterir.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Geleceğe dönük dil öğrenim stratejileri geliştirir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
New English File Elementary Oxford University Press ISBN: 0-19438425-X-2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00