Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VERGİ MÜKELLEFİNİN HAKLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülşen GEDİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “Vergi Yükümlüsünün Hakları” ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatın detaylı şekilde irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Giriş ,2. Vergi Yükümlüsü Kavramı ve Kapsamı ,3. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları ,4. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları ,5. Vergi Yükümlüsünün Kişisel Verileri ,6. Vergi Yükümlüsünün Verilerini Koruyan Düzenlemeler ,7. Vergi Mahremiyetinin Korunması ve İhlali,8. Vergi Yönetimine İlişkin İnsan Hakları,9. Vergi Müeyyidelerine İlişkin İnsan Hakları,10. Özgürlükler ve Vergilendirme,11. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Aracılığıyla Vergi Yükümlüsünün Haklarının Korunması,12. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararları,13. Diğer Ülkelerin Vergi Yükümlüsünün Haklarını Koruma Yolları ,14. Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki kazanımlara sahip olur: 1. Vergi Yükümlüsünün Hakları ile ilgili ulusal mevzuata ilişkin bilgi sahibi olur. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
2. Vergi Yükümlüsünün Hakları ile ilgili güncel konu ve sorunlar hakkında fikir edinir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
3. Vergi Yükümlüsünün Hakları ile ilgili edindiği teorik bilgileri pratiğe aktarma becerisi kazanır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Öğrenciler dersin kapsamındaki konular hakkında mesleki bilgiler edinir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Giriş | |
2 | 2. Vergi Yükümlüsü Kavramı ve Kapsamı | |
3 | 3. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları | |
4 | 4. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları | |
5 | 5. Vergi Yükümlüsünün Kişisel Verileri | |
6 | 6. Vergi Yükümlüsünün Verilerini Koruyan Düzenlemeler | |
7 | 7. Vergi Mahremiyetinin Korunması ve İhlali | |
8 | 8. Vergi Yönetimine İlişkin İnsan Hakları | |
9 | 9. Vergi Müeyyidelerine İlişkin İnsan Hakları | |
10 | 10. Özgürlükler ve Vergilendirme | |
11 | 11. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Aracılığıyla Vergi Yükümlüsünün Haklarının Korunması | |
12 | 12. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararları | |
13 | 13. Diğer Ülkelerin Vergi Yükümlüsünün Haklarını Koruma Yolları | |
14 | 14. Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Power point sunumlar, ele alınan konuya ilişkin olarak önerilecek çalışma metinleri, ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | ||||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | ||||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | ||||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | ||||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | ||||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | ||||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | ||||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VERGİ MÜKELLEFİNİN HAKLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülşen GEDİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “Vergi Yükümlüsünün Hakları” ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatın detaylı şekilde irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Giriş ,2. Vergi Yükümlüsü Kavramı ve Kapsamı ,3. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları ,4. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları ,5. Vergi Yükümlüsünün Kişisel Verileri ,6. Vergi Yükümlüsünün Verilerini Koruyan Düzenlemeler ,7. Vergi Mahremiyetinin Korunması ve İhlali,8. Vergi Yönetimine İlişkin İnsan Hakları,9. Vergi Müeyyidelerine İlişkin İnsan Hakları,10. Özgürlükler ve Vergilendirme,11. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Aracılığıyla Vergi Yükümlüsünün Haklarının Korunması,12. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararları,13. Diğer Ülkelerin Vergi Yükümlüsünün Haklarını Koruma Yolları ,14. Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki kazanımlara sahip olur: 1. Vergi Yükümlüsünün Hakları ile ilgili ulusal mevzuata ilişkin bilgi sahibi olur. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
2. Vergi Yükümlüsünün Hakları ile ilgili güncel konu ve sorunlar hakkında fikir edinir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
3. Vergi Yükümlüsünün Hakları ile ilgili edindiği teorik bilgileri pratiğe aktarma becerisi kazanır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Öğrenciler dersin kapsamındaki konular hakkında mesleki bilgiler edinir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Giriş | |
2 | 2. Vergi Yükümlüsü Kavramı ve Kapsamı | |
3 | 3. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları | |
4 | 4. Vergi Yükümlüsünün Temel Hakları | |
5 | 5. Vergi Yükümlüsünün Kişisel Verileri | |
6 | 6. Vergi Yükümlüsünün Verilerini Koruyan Düzenlemeler | |
7 | 7. Vergi Mahremiyetinin Korunması ve İhlali | |
8 | 8. Vergi Yönetimine İlişkin İnsan Hakları | |
9 | 9. Vergi Müeyyidelerine İlişkin İnsan Hakları | |
10 | 10. Özgürlükler ve Vergilendirme | |
11 | 11. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Aracılığıyla Vergi Yükümlüsünün Haklarının Korunması | |
12 | 12. İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararları | |
13 | 13. Diğer Ülkelerin Vergi Yükümlüsünün Haklarını Koruma Yolları | |
14 | 14. Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Power point sunumlar, ele alınan konuya ilişkin olarak önerilecek çalışma metinleri, ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | ||||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | ||||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | ||||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | ||||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | ||||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | ||||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | ||||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |