Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Tarihi Süreklilik ve Türk Modernleşmesinin Temelleri,III. Selim Dönemi ve Reformları,II. Mahmut ve Dönemi,I. Meşrutiyet, Yeni Osmanlılar, II. Abdülhamid Döneminde Eğitim, Tersane Konferansı, 93 Harbi, Kanun-i Esasi ,II. Meşrutiyet, Meclis, 31 Mart Vakası, İttihat ve Terakki, Trablusgarp Harbi ,Balkan Savaşları, Balkan Savaşlar’ında Ordu ve Siyaset,Birinci Dünya Savaşı, Savaşa Giriş, Sonuçları, Cepheler ve Ermeni Meselesi,Birinci Dünya Savaşı’nın Siyasi, Sosyal ve Ekonomik Sonuçları, Mondros, M. Kemal’in Samsun’a Çıkması, Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri, Kongreler, Misak-ı Milli, Son Meclis-i Mebusan,TBMM’nin Açılışı, Hıyanet-i Vataniye Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, 21 Anayasası, Teşkilat-ı Esasiye, Sevr Antlaşması,Milli Mücadele’nin Askeri Safhası, Mudanya Mütarekesi,Lozan Barış Antlaşması, II. Meclis, 24 Anayasası, Cumhuriyet’e Dönüşüm,Türkiye Cumhuriyeti’nde Demokratikleşme Süreci Ve Çok Partili Hayat Denemeleri, İstiklal Mahkemeleri, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-i Sükun, İzmir Suikasti, Menemen Olayı,Atatürk İlkeleri, Yapılan İnkılaplar,Atatürk Dönemi Eğitim, Kültür ve Sanat Politikaları, Atatürk Dönemi Türkiye Ekonomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirebilecektir. 10, 16, 9A
1.1.Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını açıklar.10, 16, 9A
1.2.Zaferin kazanılmasını açıklar.10, 16, 9A
1.3.Cumhuriyetin ilanını açıklar.10, 16, 9A
2.1.Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması sürecini açıklar.10, 16, 9A
3.Atatürk inkılaplarını sayabilecektir.10, 16, 9A
2. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını sayabilecektir.10, 16, 9A
4. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları açıklayabilecektir.10, 16, 9A
6. Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Tarihi Süreklilik ve Türk Modernleşmesinin Temelleri3,5
2III. Selim Dönemi ve Reformları3,5
3II. Mahmut ve Dönemi3,5
4I. Meşrutiyet, Yeni Osmanlılar, II. Abdülhamid Döneminde Eğitim, Tersane Konferansı, 93 Harbi, Kanun-i Esasi 3,5
5II. Meşrutiyet, Meclis, 31 Mart Vakası, İttihat ve Terakki, Trablusgarp Harbi 3,5
6Balkan Savaşları, Balkan Savaşlar’ında Ordu ve Siyaset3,5
7Birinci Dünya Savaşı, Savaşa Giriş, Sonuçları, Cepheler ve Ermeni Meselesi3,5
8Birinci Dünya Savaşı’nın Siyasi, Sosyal ve Ekonomik Sonuçları, Mondros, M. Kemal’in Samsun’a Çıkması, Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri, Kongreler, Misak-ı Milli, Son Meclis-i Mebusan3,5
9TBMM’nin Açılışı, Hıyanet-i Vataniye Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, 21 Anayasası, Teşkilat-ı Esasiye, Sevr Antlaşması1,2,3,4,5
10Milli Mücadele’nin Askeri Safhası, Mudanya Mütarekesi1,2,3,4,5
11Lozan Barış Antlaşması, II. Meclis, 24 Anayasası, Cumhuriyet’e Dönüşüm1,2,3,4,5
12Türkiye Cumhuriyeti’nde Demokratikleşme Süreci Ve Çok Partili Hayat Denemeleri, İstiklal Mahkemeleri, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-i Sükun, İzmir Suikasti, Menemen Olayı1,2,3,4,5
13Atatürk İlkeleri, Yapılan İnkılaplar1,2,3,4,5
14Atatürk Dönemi Eğitim, Kültür ve Sanat Politikaları, Atatürk Dönemi Türkiye Ekonomisi1,2,3,4,5
Kaynak
1.Nutuk 2.Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. 3.Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. 4.Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
5.Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Tarihi Süreklilik ve Türk Modernleşmesinin Temelleri,III. Selim Dönemi ve Reformları,II. Mahmut ve Dönemi,I. Meşrutiyet, Yeni Osmanlılar, II. Abdülhamid Döneminde Eğitim, Tersane Konferansı, 93 Harbi, Kanun-i Esasi ,II. Meşrutiyet, Meclis, 31 Mart Vakası, İttihat ve Terakki, Trablusgarp Harbi ,Balkan Savaşları, Balkan Savaşlar’ında Ordu ve Siyaset,Birinci Dünya Savaşı, Savaşa Giriş, Sonuçları, Cepheler ve Ermeni Meselesi,Birinci Dünya Savaşı’nın Siyasi, Sosyal ve Ekonomik Sonuçları, Mondros, M. Kemal’in Samsun’a Çıkması, Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri, Kongreler, Misak-ı Milli, Son Meclis-i Mebusan,TBMM’nin Açılışı, Hıyanet-i Vataniye Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, 21 Anayasası, Teşkilat-ı Esasiye, Sevr Antlaşması,Milli Mücadele’nin Askeri Safhası, Mudanya Mütarekesi,Lozan Barış Antlaşması, II. Meclis, 24 Anayasası, Cumhuriyet’e Dönüşüm,Türkiye Cumhuriyeti’nde Demokratikleşme Süreci Ve Çok Partili Hayat Denemeleri, İstiklal Mahkemeleri, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-i Sükun, İzmir Suikasti, Menemen Olayı,Atatürk İlkeleri, Yapılan İnkılaplar,Atatürk Dönemi Eğitim, Kültür ve Sanat Politikaları, Atatürk Dönemi Türkiye Ekonomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirebilecektir. 10, 16, 9A
1.1.Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını açıklar.10, 16, 9A
1.2.Zaferin kazanılmasını açıklar.10, 16, 9A
1.3.Cumhuriyetin ilanını açıklar.10, 16, 9A
2.1.Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması sürecini açıklar.10, 16, 9A
3.Atatürk inkılaplarını sayabilecektir.10, 16, 9A
2. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını sayabilecektir.10, 16, 9A
4. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları açıklayabilecektir.10, 16, 9A
6. Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Tarihi Süreklilik ve Türk Modernleşmesinin Temelleri3,5
2III. Selim Dönemi ve Reformları3,5
3II. Mahmut ve Dönemi3,5
4I. Meşrutiyet, Yeni Osmanlılar, II. Abdülhamid Döneminde Eğitim, Tersane Konferansı, 93 Harbi, Kanun-i Esasi 3,5
5II. Meşrutiyet, Meclis, 31 Mart Vakası, İttihat ve Terakki, Trablusgarp Harbi 3,5
6Balkan Savaşları, Balkan Savaşlar’ında Ordu ve Siyaset3,5
7Birinci Dünya Savaşı, Savaşa Giriş, Sonuçları, Cepheler ve Ermeni Meselesi3,5
8Birinci Dünya Savaşı’nın Siyasi, Sosyal ve Ekonomik Sonuçları, Mondros, M. Kemal’in Samsun’a Çıkması, Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri, Kongreler, Misak-ı Milli, Son Meclis-i Mebusan3,5
9TBMM’nin Açılışı, Hıyanet-i Vataniye Kanunu, İstiklal Mahkemeleri, 21 Anayasası, Teşkilat-ı Esasiye, Sevr Antlaşması1,2,3,4,5
10Milli Mücadele’nin Askeri Safhası, Mudanya Mütarekesi1,2,3,4,5
11Lozan Barış Antlaşması, II. Meclis, 24 Anayasası, Cumhuriyet’e Dönüşüm1,2,3,4,5
12Türkiye Cumhuriyeti’nde Demokratikleşme Süreci Ve Çok Partili Hayat Denemeleri, İstiklal Mahkemeleri, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-i Sükun, İzmir Suikasti, Menemen Olayı1,2,3,4,5
13Atatürk İlkeleri, Yapılan İnkılaplar1,2,3,4,5
14Atatürk Dönemi Eğitim, Kültür ve Sanat Politikaları, Atatürk Dönemi Türkiye Ekonomisi1,2,3,4,5
Kaynak
1.Nutuk 2.Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. 3.Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. 4.Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
5.Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01