- Tanburun teknik icrasını öğretmek,
- İlgili alana çalgı icrası ile katkı sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanbur sazının tanıtılması ve sazın tutuluşu, Mızrabın tanıtımı ve tutuluşu,Tel üzerinde mızrap çalışmaları,Tanbur sapında perdelerin tanıtımı,Tanbur sapında perdelerin tanıtımı,Buselik dörtlüsü ve Buselik beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Kürdi dörtlüsü ve Kürdi beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Nigar dörtlüsü ve Nigar beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Hicaz dörtlüsü ve Hicaz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Buselik makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Buselik Peşrevi (Akın Özkan).,Kürdi makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Kürdi Peşrevi (Kantemiroğlu).,Nişâbûr dörtlüsü ve Nişâbûr beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr Türkü (Genç Osman).,Uşşâk dörtlüsü ve Hüseynî beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk Peşrevi (Neyzen Salih Dede).,Hüseynî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüseynî Peşrevi (Lavtacı Andon Efendi).,Isfahan makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Isfahan Peşrevi (Tanbûrî Cemil Bey).; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
6, 8
H
Bu dersin sonunda öğrenci:
1. Tanbur sazının tarihçesini bilir.
2. Tanbur sazını ve teknik özelliklerini tanıtır.
3. List the curtains of the tanbur instrument.
4. Kürdi, nigâr, hicaz, bûselik, uşşâk, hüseynî ve nişâbûr dörtlü ve beşlilerini bilir ve tanbur üzerinde gösterir.
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanbur sazının tanıtılması ve sazın tutuluşu, Mızrabın tanıtımı ve tutuluşu
2
Tel üzerinde mızrap çalışmaları
3
Tanbur sapında perdelerin tanıtımı
4
Tanbur sapında perdelerin tanıtımı
5
Buselik dörtlüsü ve Buselik beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
6
Kürdi dörtlüsü ve Kürdi beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
7
Nigar dörtlüsü ve Nigar beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
8
Hicaz dörtlüsü ve Hicaz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
9
Buselik makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Buselik Peşrevi (Akın Özkan).
10
Kürdi makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Kürdi Peşrevi (Kantemiroğlu).
11
Nişâbûr dörtlüsü ve Nişâbûr beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr Türkü (Genç Osman).
12
Uşşâk dörtlüsü ve Hüseynî beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk Peşrevi (Neyzen Salih Dede).
13
Hüseynî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüseynî Peşrevi (Lavtacı Andon Efendi).
14
Isfahan makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Isfahan Peşrevi (Tanbûrî Cemil Bey).
Kaynak
Emin Akan, Tanbur Metodu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsıkîsi Konservatuvarı Yayınları No: 89, İzmir-1989.
Dersin hocasının notları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
60
Genel Sınavın Başarıya Oranı
40
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEMEL TANBUR EĞİTİMİ I
-
Güz Dönemi
0+6
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Muhammet Enes ÜSTÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
- Tanburun teknik icrasını öğretmek,
- İlgili alana çalgı icrası ile katkı sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanbur sazının tanıtılması ve sazın tutuluşu, Mızrabın tanıtımı ve tutuluşu,Tel üzerinde mızrap çalışmaları,Tanbur sapında perdelerin tanıtımı,Tanbur sapında perdelerin tanıtımı,Buselik dörtlüsü ve Buselik beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Kürdi dörtlüsü ve Kürdi beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Nigar dörtlüsü ve Nigar beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Hicaz dörtlüsü ve Hicaz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Buselik makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Buselik Peşrevi (Akın Özkan).,Kürdi makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Kürdi Peşrevi (Kantemiroğlu).,Nişâbûr dörtlüsü ve Nişâbûr beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr Türkü (Genç Osman).,Uşşâk dörtlüsü ve Hüseynî beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk Peşrevi (Neyzen Salih Dede).,Hüseynî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüseynî Peşrevi (Lavtacı Andon Efendi).,Isfahan makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Isfahan Peşrevi (Tanbûrî Cemil Bey).; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
6, 8
H
Bu dersin sonunda öğrenci:
1. Tanbur sazının tarihçesini bilir.
2. Tanbur sazını ve teknik özelliklerini tanıtır.
3. List the curtains of the tanbur instrument.
4. Kürdi, nigâr, hicaz, bûselik, uşşâk, hüseynî ve nişâbûr dörtlü ve beşlilerini bilir ve tanbur üzerinde gösterir.
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanbur sazının tanıtılması ve sazın tutuluşu, Mızrabın tanıtımı ve tutuluşu
2
Tel üzerinde mızrap çalışmaları
3
Tanbur sapında perdelerin tanıtımı
4
Tanbur sapında perdelerin tanıtımı
5
Buselik dörtlüsü ve Buselik beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
6
Kürdi dörtlüsü ve Kürdi beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
7
Nigar dörtlüsü ve Nigar beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
8
Hicaz dörtlüsü ve Hicaz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
9
Buselik makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Buselik Peşrevi (Akın Özkan).
10
Kürdi makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Kürdi Peşrevi (Kantemiroğlu).
11
Nişâbûr dörtlüsü ve Nişâbûr beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nişâbûr Türkü (Genç Osman).
12
Uşşâk dörtlüsü ve Hüseynî beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Uşşâk Peşrevi (Neyzen Salih Dede).
13
Hüseynî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüseynî Peşrevi (Lavtacı Andon Efendi).
14
Isfahan makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Isfahan Peşrevi (Tanbûrî Cemil Bey).
Kaynak
Emin Akan, Tanbur Metodu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsıkîsi Konservatuvarı Yayınları No: 89, İzmir-1989.
Dersin hocasının notları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.