Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Müziği ses sistemini ve makamlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Bûselik 4'lüsü, Bûselik beşlisi ve bunların solfeji,Kürdî 4'lüsü, Kürdî beşlisi ve bunların solfeji,Nigâr 4'lüsü, Nigâr beşlisi ve bunların solfeji,Nişâbur 4'lüsü, Nişâbur beşlisi ve bunların solfeji,Uşşâk 4'lüsü, Hüseynî beşlisi ve bunların solfeji,Râst 4'lüsü, Râst beşlisi ve bunların solfeji,Segâh 4'lüsü, Segâh beşlisi ve bunların solfeji,Hicaz ve Zirgüleli Hicaz 4'lüsü, Hicaz ve Zirgüleli Hicaz beşlisi ve bunların solfeji,Garip Hicaz 4'lüsü, Garip Hicaz beşlisi ve bunların solfeji,Nikrîz 4'lüsü, Nikrîz beşlisi ve bunların solfeji,Geleneksel Çârgâh Hicazı 4'lüsü, Geleneksel Çârgâh Hicazı beşlisi ve bunların solfeji,Hüzzam Hicazı 4'lüsü, Hüzzam Hicazı beşlisi ve bunların solfeji,Karcığar Hicazı 4'lüsü, Karcığar Hicazı beşlisi ve bunların solfeji

Neveser Hicazı 4'lüsü, Neveser Hicazı beşlisi ve bunların solfeji,Evcârâ Hicazı 4'lüsü, Evcârâ Hicazı beşlisi ve bunların solfeji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk Müziğinde kullanılan 4'lü ve 5'lileri bilir. 2. Türk Müziğinde kullanılan 4'lü ve 5'lilerin solfejini yapar.16, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bûselik 4'lüsü, Bûselik beşlisi ve bunların solfeji
2Kürdî 4'lüsü, Kürdî beşlisi ve bunların solfeji
3Nigâr 4'lüsü, Nigâr beşlisi ve bunların solfeji
4Nişâbur 4'lüsü, Nişâbur beşlisi ve bunların solfeji
5Uşşâk 4'lüsü, Hüseynî beşlisi ve bunların solfeji
6Râst 4'lüsü, Râst beşlisi ve bunların solfeji
7Segâh 4'lüsü, Segâh beşlisi ve bunların solfeji
8Hicaz ve Zirgüleli Hicaz 4'lüsü, Hicaz ve Zirgüleli Hicaz beşlisi ve bunların solfeji
9Garip Hicaz 4'lüsü, Garip Hicaz beşlisi ve bunların solfeji
10Nikrîz 4'lüsü, Nikrîz beşlisi ve bunların solfeji
11Geleneksel Çârgâh Hicazı 4'lüsü, Geleneksel Çârgâh Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
12Hüzzam Hicazı 4'lüsü, Hüzzam Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
13Karcığar Hicazı 4'lüsü, Karcığar Hicazı beşlisi ve bunların solfeji

Neveser Hicazı 4'lüsü, Neveser Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
14Evcârâ Hicazı 4'lüsü, Evcârâ Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
1. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usûlleri. 2. Karadeniz Ekrem, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı. 3. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Musikisinde Makamlar. 4. Hanefi Özbek, Türk Müziği Usûlleriyle Ritmik Okuma.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Müziği ses sistemini ve makamlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Bûselik 4'lüsü, Bûselik beşlisi ve bunların solfeji,Kürdî 4'lüsü, Kürdî beşlisi ve bunların solfeji,Nigâr 4'lüsü, Nigâr beşlisi ve bunların solfeji,Nişâbur 4'lüsü, Nişâbur beşlisi ve bunların solfeji,Uşşâk 4'lüsü, Hüseynî beşlisi ve bunların solfeji,Râst 4'lüsü, Râst beşlisi ve bunların solfeji,Segâh 4'lüsü, Segâh beşlisi ve bunların solfeji,Hicaz ve Zirgüleli Hicaz 4'lüsü, Hicaz ve Zirgüleli Hicaz beşlisi ve bunların solfeji,Garip Hicaz 4'lüsü, Garip Hicaz beşlisi ve bunların solfeji,Nikrîz 4'lüsü, Nikrîz beşlisi ve bunların solfeji,Geleneksel Çârgâh Hicazı 4'lüsü, Geleneksel Çârgâh Hicazı beşlisi ve bunların solfeji,Hüzzam Hicazı 4'lüsü, Hüzzam Hicazı beşlisi ve bunların solfeji,Karcığar Hicazı 4'lüsü, Karcığar Hicazı beşlisi ve bunların solfeji

Neveser Hicazı 4'lüsü, Neveser Hicazı beşlisi ve bunların solfeji,Evcârâ Hicazı 4'lüsü, Evcârâ Hicazı beşlisi ve bunların solfeji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk Müziğinde kullanılan 4'lü ve 5'lileri bilir. 2. Türk Müziğinde kullanılan 4'lü ve 5'lilerin solfejini yapar.16, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bûselik 4'lüsü, Bûselik beşlisi ve bunların solfeji
2Kürdî 4'lüsü, Kürdî beşlisi ve bunların solfeji
3Nigâr 4'lüsü, Nigâr beşlisi ve bunların solfeji
4Nişâbur 4'lüsü, Nişâbur beşlisi ve bunların solfeji
5Uşşâk 4'lüsü, Hüseynî beşlisi ve bunların solfeji
6Râst 4'lüsü, Râst beşlisi ve bunların solfeji
7Segâh 4'lüsü, Segâh beşlisi ve bunların solfeji
8Hicaz ve Zirgüleli Hicaz 4'lüsü, Hicaz ve Zirgüleli Hicaz beşlisi ve bunların solfeji
9Garip Hicaz 4'lüsü, Garip Hicaz beşlisi ve bunların solfeji
10Nikrîz 4'lüsü, Nikrîz beşlisi ve bunların solfeji
11Geleneksel Çârgâh Hicazı 4'lüsü, Geleneksel Çârgâh Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
12Hüzzam Hicazı 4'lüsü, Hüzzam Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
13Karcığar Hicazı 4'lüsü, Karcığar Hicazı beşlisi ve bunların solfeji

Neveser Hicazı 4'lüsü, Neveser Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
14Evcârâ Hicazı 4'lüsü, Evcârâ Hicazı beşlisi ve bunların solfeji
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
1. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usûlleri. 2. Karadeniz Ekrem, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı. 3. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Musikisinde Makamlar. 4. Hanefi Özbek, Türk Müziği Usûlleriyle Ritmik Okuma.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01