Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Müzikolojinin tanımı ve kapsamı; tarihsel gelişim süreci ve yöntemleri; alana katkı sağlayan önemli kişiler ve temel kaynaklar; araştırma alanları ve yapılmış çalışmalar hakkında bilgi edinmek dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları.,Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. ,Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. ,Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi. ,Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları.,Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları.,ARA SINAV,17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme.,Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi. ,20. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları.,Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları.,Müzikolojide kaynaklar. ,Türkiye’de müzikoloji çalışmaları.,Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar.,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Müzik sanatı ve ilim ilişkisini kurar. 2-) Müzik bilimsel çalışmaları tanımlar, disiplinlerarası bağları kavrar. 3-) Müzik ve bilim bağlamında yapılan çalışmaları öğrenir, kişileri tanır ve vizyon sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları.
2Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. Makale.
3Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. Ders notu.
4Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi.
5Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları.
6Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları.
7ARA SINAV
817. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme.
9Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi.
1020. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları.
11Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları.
12Müzikolojide kaynaklar.
13Türkiye’de müzikoloji çalışmaları.
14Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar.
15FİNAL SINAVI
Kaynak
1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press. 1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1428392
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)392
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(392/30)13
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Müzikolojinin tanımı ve kapsamı; tarihsel gelişim süreci ve yöntemleri; alana katkı sağlayan önemli kişiler ve temel kaynaklar; araştırma alanları ve yapılmış çalışmalar hakkında bilgi edinmek dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları.,Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. ,Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. ,Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi. ,Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları.,Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları.,ARA SINAV,17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme.,Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi. ,20. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları.,Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları.,Müzikolojide kaynaklar. ,Türkiye’de müzikoloji çalışmaları.,Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar.,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Müzik sanatı ve ilim ilişkisini kurar. 2-) Müzik bilimsel çalışmaları tanımlar, disiplinlerarası bağları kavrar. 3-) Müzik ve bilim bağlamında yapılan çalışmaları öğrenir, kişileri tanır ve vizyon sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları.
2Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. Makale.
3Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. Ders notu.
4Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi.
5Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları.
6Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları.
7ARA SINAV
817. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme.
9Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi.
1020. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları.
11Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları.
12Müzikolojide kaynaklar.
13Türkiye’de müzikoloji çalışmaları.
14Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar.
15FİNAL SINAVI
Kaynak
1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press. 1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01