Öğretim Üyesinin ders notları ve Power Point sunuları.
Dersin Amacı
Etnomüzikolojinin tanımı ve kapsamı; tarihsel gelişim süreci ve yöntemleri; alana katkı sağlayan önemli kişiler ve temel kaynaklar; araştırma alanları ve yapılmış çalışmalar hakkında bilgi edinmek dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Etnomüzikolojinin tanımı, kapsamı.,Etnomüzikolojinin tarihsel gelişim süreci.,Karşılaştırmalı müzikoloji ve etnomüzikojinin gelişim süreci ve çalışma alanları.,Saha çalışmaları ve teknolojik gelişmeler.,Dünyada yapılan ilk etnomüzikoloji çalışmaları. ,Berlin Ekolü, ilk karşılaştırmalı müzikologlar ve çalışmaları. ,ARA SINAV,Jaap Kunst ve 1950 sonra etnomüzikoloji çalışmaları.,Türkiye’de halbilim, folklor ve etnomüzikoloji çalışmaları.,Alan çalışması ve derleme çalışmalarının gelişimi.,Türkiye’de yapılan ilk alan çalışmaları ve Bela Bartok’un Türkiye’ye gelişi.,Türk etnomüzikologlar ve yapılan ilk çalışmalar.,Ahmed Adnan Saygun, Muzaffer Sarısözen, Mahmud Ragıp Gazimihal’in hayatı ve çalışmaları.,Nida Tüfekçi, Halil Bedii Yönetken, Sadi Yaver Ataman’ın hayatı ve çalışmaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Etnomüzikolojinin tanımı, kapsamı.
2
Etnomüzikolojinin tarihsel gelişim süreci.
3
Karşılaştırmalı müzikoloji ve etnomüzikojinin gelişim süreci ve çalışma alanları.
4
Saha çalışmaları ve teknolojik gelişmeler.
5
Dünyada yapılan ilk etnomüzikoloji çalışmaları.
Makale inceleme.
6
Berlin Ekolü, ilk karşılaştırmalı müzikologlar ve çalışmaları.
7
ARA SINAV
8
Jaap Kunst ve 1950 sonra etnomüzikoloji çalışmaları.
9
Türkiye’de halbilim, folklor ve etnomüzikoloji çalışmaları.
Makale okuma.
10
Alan çalışması ve derleme çalışmalarının gelişimi.
11
Türkiye’de yapılan ilk alan çalışmaları ve Bela Bartok’un Türkiye’ye gelişi.
12
Türk etnomüzikologlar ve yapılan ilk çalışmalar.
Araştırma.
13
Ahmed Adnan Saygun, Muzaffer Sarısözen, Mahmud Ragıp Gazimihal’in hayatı ve çalışmaları.
14
Nida Tüfekçi, Halil Bedii Yönetken, Sadi Yaver Ataman’ın hayatı ve çalışmaları.
Kaynak
Nettl, Bruno.The Study of Ethnomusicology . 2005. University of Illinois Press.
Myers, Helen. Ethnomusicology an Introduction. 1992.
Öğretim Üyesinin ders notları.
Power Point sunu.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
60
Genel Sınavın Başarıya Oranı
40
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ETNOMÜZİKOLOJİYE GİRİŞ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
Dersi Verenler
Doç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
Dersin Yardımcıları
Öğretim Üyesinin ders notları ve Power Point sunuları.
Dersin Amacı
Etnomüzikolojinin tanımı ve kapsamı; tarihsel gelişim süreci ve yöntemleri; alana katkı sağlayan önemli kişiler ve temel kaynaklar; araştırma alanları ve yapılmış çalışmalar hakkında bilgi edinmek dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Etnomüzikolojinin tanımı, kapsamı.,Etnomüzikolojinin tarihsel gelişim süreci.,Karşılaştırmalı müzikoloji ve etnomüzikojinin gelişim süreci ve çalışma alanları.,Saha çalışmaları ve teknolojik gelişmeler.,Dünyada yapılan ilk etnomüzikoloji çalışmaları. ,Berlin Ekolü, ilk karşılaştırmalı müzikologlar ve çalışmaları. ,ARA SINAV,Jaap Kunst ve 1950 sonra etnomüzikoloji çalışmaları.,Türkiye’de halbilim, folklor ve etnomüzikoloji çalışmaları.,Alan çalışması ve derleme çalışmalarının gelişimi.,Türkiye’de yapılan ilk alan çalışmaları ve Bela Bartok’un Türkiye’ye gelişi.,Türk etnomüzikologlar ve yapılan ilk çalışmalar.,Ahmed Adnan Saygun, Muzaffer Sarısözen, Mahmud Ragıp Gazimihal’in hayatı ve çalışmaları.,Nida Tüfekçi, Halil Bedii Yönetken, Sadi Yaver Ataman’ın hayatı ve çalışmaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Etnomüzikolojinin tanımı, kapsamı.
2
Etnomüzikolojinin tarihsel gelişim süreci.
3
Karşılaştırmalı müzikoloji ve etnomüzikojinin gelişim süreci ve çalışma alanları.
4
Saha çalışmaları ve teknolojik gelişmeler.
5
Dünyada yapılan ilk etnomüzikoloji çalışmaları.
Makale inceleme.
6
Berlin Ekolü, ilk karşılaştırmalı müzikologlar ve çalışmaları.
7
ARA SINAV
8
Jaap Kunst ve 1950 sonra etnomüzikoloji çalışmaları.
9
Türkiye’de halbilim, folklor ve etnomüzikoloji çalışmaları.
Makale okuma.
10
Alan çalışması ve derleme çalışmalarının gelişimi.
11
Türkiye’de yapılan ilk alan çalışmaları ve Bela Bartok’un Türkiye’ye gelişi.
12
Türk etnomüzikologlar ve yapılan ilk çalışmalar.
Araştırma.
13
Ahmed Adnan Saygun, Muzaffer Sarısözen, Mahmud Ragıp Gazimihal’in hayatı ve çalışmaları.
14
Nida Tüfekçi, Halil Bedii Yönetken, Sadi Yaver Ataman’ın hayatı ve çalışmaları.
Kaynak
Nettl, Bruno.The Study of Ethnomusicology . 2005. University of Illinois Press.
Myers, Helen. Ethnomusicology an Introduction. 1992.
Öğretim Üyesinin ders notları.
Power Point sunu.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.