Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SON DÖNEM OSM. MİM. SARAY, KASIR VE KÖŞK MİM. GEL. | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ondokuzuncu yüzyıl süresince İstanbul’daki saray ve kasır mimarisinin dönem ve üslup özellikleri açısından irdelenmesi, batılılaşan saray ve kasır mimarisinin gelişimlerini ve değişimlerini yansıtan İstanbul’daki karakteristik örnekleri |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi ,Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler,Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi,Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları),Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi ,Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı ,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı ,Ara sınav,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Ihlamur Kasrı ,Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar Çırağan Sarayı ,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü ,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları ,Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üslupsal ve dönemsel özellikleri kavrama ve analiz etme becerisi ile sentezleme ve değerlendirme yetilerinin kazandırılması, tarihi ve kültürel çevrelerin anlaşılması | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi | |
2 | Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler | |
3 | Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi | |
4 | Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları) | |
5 | Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi | |
6 | Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı | |
7 | Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Ihlamur Kasrı | |
10 | Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı | |
11 | Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar Çırağan Sarayı | |
12 | Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü | |
13 | Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları | |
14 | Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar |
Kaynak |
GÜLERSOY Çelik, Çerâğan Sarayları, İstanbul Kitaplığı Yayınları, İstanbul 1992. ELDEM Sedad Hakkı, Boğaziçi Anıları, Alarko Eğitim Tesisleri, İstanbul 1979. ELDEM Sedad Hakkı, Köşkler ve Kasırlar, c. Ive II, Kutulmuş Matbaası, İstanbul. ELDEM Sedad Hakkı, Sa’dabad, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1977. ELDEM Sedad Hakkı, İstanbul Anıları, Aletaş Alarko Eğitim Tesisleri A.Ş., İstanbul 1979. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, Boğaziçi’ne Dair, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul 1986. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, İstanbul Sarayları, TBMM Milli Saraylar, İstanbul 2011. SÖZEN Metin, Devletin Evi Saray, Sandoz Kültür Yayınları, İstanbul 1990. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SON DÖNEM OSM. MİM. SARAY, KASIR VE KÖŞK MİM. GEL. | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ondokuzuncu yüzyıl süresince İstanbul’daki saray ve kasır mimarisinin dönem ve üslup özellikleri açısından irdelenmesi, batılılaşan saray ve kasır mimarisinin gelişimlerini ve değişimlerini yansıtan İstanbul’daki karakteristik örnekleri |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi ,Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler,Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi,Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları),Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi ,Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı ,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı ,Ara sınav,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Ihlamur Kasrı ,Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar Çırağan Sarayı ,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü ,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları ,Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üslupsal ve dönemsel özellikleri kavrama ve analiz etme becerisi ile sentezleme ve değerlendirme yetilerinin kazandırılması, tarihi ve kültürel çevrelerin anlaşılması | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi | |
2 | Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler | |
3 | Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi | |
4 | Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları) | |
5 | Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi | |
6 | Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı | |
7 | Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Ihlamur Kasrı | |
10 | Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı | |
11 | Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar Çırağan Sarayı | |
12 | Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü | |
13 | Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları | |
14 | Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar |
Kaynak |
GÜLERSOY Çelik, Çerâğan Sarayları, İstanbul Kitaplığı Yayınları, İstanbul 1992. ELDEM Sedad Hakkı, Boğaziçi Anıları, Alarko Eğitim Tesisleri, İstanbul 1979. ELDEM Sedad Hakkı, Köşkler ve Kasırlar, c. Ive II, Kutulmuş Matbaası, İstanbul. ELDEM Sedad Hakkı, Sa’dabad, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1977. ELDEM Sedad Hakkı, İstanbul Anıları, Aletaş Alarko Eğitim Tesisleri A.Ş., İstanbul 1979. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, Boğaziçi’ne Dair, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul 1986. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, İstanbul Sarayları, TBMM Milli Saraylar, İstanbul 2011. SÖZEN Metin, Devletin Evi Saray, Sandoz Kültür Yayınları, İstanbul 1990. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |