Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTSEL ÜTOPYALAR-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esin Özlem AKTUĞLU AKTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ütopya ve ütopik düşünceyi, mekân ve kent bağlamında betimleyici ve eleştirel bir şekilde irdelemektedir. Kentsel ütopyalar ile gelecekteki yaşam biçimlerinin kurgulanması amaçlanmaktadır. İdeal kent arayışlarını geniş bir çerçevede ele almak, planlama sürecinde gelecek kavramının rolünü tartışmak, gelecek senaryoları üretmek, akıl yoluyla yönetilen ortak mülkiyete dayalı adil toplum düzeninin tasarım anlayışına olan etkisini ortaya koymak dersin temel hedefidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları,Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi,Klasik Dönem Kent Ütopyaları,Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları,Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları,Ara Sınav,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier,Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar,Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kentsel strateji, politika ve uygulama planlarını ütopyalarla ilişkilendirebilir. 10, 16, 9E
2. Kent ütopyaları üzerinden gelecek kent modelleri üretebilir. 10, 16, 9E
3. Kentsel bağlamda mekânsal ilişkilerin tasarımı ve yapılandırılmasında yaratıcı yönde ve eleştirel düşünebilir. 10, 16, 9E
4. Toplum için ideal bir düzen anlayışı ortaya koyabilir. 10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması
2Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları
3Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi
4Klasik Dönem Kent Ütopyaları
5Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları
6Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları
7Ara Sınav
8Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard
9Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright
10Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier
11Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar
12Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. Bacon, Francis (2014) “Yeni Atlantis”, Alfa Yayıncılık, İstanbul. 2. Barlas, M. A. (1992) “Planning, A Continuum of Utopian and NonUtopian Sensibilities”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 12 (1-2). 3. Barthes, Roland (2016) ”Göstergeler İmparatorluğu”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 4. Bookchin, M. (1999) “Toplumu Yeniden Kurmak”, Metis Yayınları, İstanbul. 5. Bumin, K. (1990) “Demokrasi Arayışında Kent”, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. 6. Calvino, Italo (2016) “Görünmez Kentler”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 7. Corbusier, L. (1960) “Towards a New Architecture”, New York. 8. Emerson, R. L. (1973) “Utopia”, Dictionary of the History of Ideas: Studies of Selected Pivotal Ideas, Charles Scribner's Sons. 9. Huxley, Aldous (1983), “Ada”, Yol Yayınları, İstanbul. 10. Huxley, Aldous (2016), “Cesur Yeni Dünya”, İthaki Yayınları, İstanbul. 11. Kumar, K. (2005) “Ütopyacılık” (Çev: Ali Somel), İmge Kitabevi, Ankara. 12. Le Guin, Ursula (1990) Mülksüzler, Metis Yayınları, İstanbul. 13. Mitchell, J. W. (1999) “E-topia: UrbanLife, Jim-But Not as We Know It”, The MIT Press, Cambridge. 14. More, Thomas (1999) "Utopia; Mina Urgan'in İncelemesiyle", Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. 15. Mumford, Lewis (1973) “Utopia, City and Mechanism”, Souvenier Press, London. 16. Walsh, Chad (1962), “From Utopia to Nightmare”, Geoffrey Bles, London. 17. Wells, H. G. (1967), “A Modern Utopia”, University of Nebraska Press, Lincoln. 18. Zamyatin, Yevgeni (205) “Biz”, İthaki Yayıları, İstanbul. 19. Campanella, Tommaso (2011) “Güneş Ülkesi”, Say Yayınları, İstanbul. Sinema, Kent ve Ütopya Üzerinden Tartışma: Metropolis, Brazil, 2001 A Space Odyssey, Blade Runner, Gattaca, Modern Times, 1984, Clockwork Orange, Fahrenheit 451

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı21632
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTSEL ÜTOPYALAR-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esin Özlem AKTUĞLU AKTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ütopya ve ütopik düşünceyi, mekân ve kent bağlamında betimleyici ve eleştirel bir şekilde irdelemektedir. Kentsel ütopyalar ile gelecekteki yaşam biçimlerinin kurgulanması amaçlanmaktadır. İdeal kent arayışlarını geniş bir çerçevede ele almak, planlama sürecinde gelecek kavramının rolünü tartışmak, gelecek senaryoları üretmek, akıl yoluyla yönetilen ortak mülkiyete dayalı adil toplum düzeninin tasarım anlayışına olan etkisini ortaya koymak dersin temel hedefidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları,Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi,Klasik Dönem Kent Ütopyaları,Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları,Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları,Ara Sınav,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier,Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar,Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kentsel strateji, politika ve uygulama planlarını ütopyalarla ilişkilendirebilir. 10, 16, 9E
2. Kent ütopyaları üzerinden gelecek kent modelleri üretebilir. 10, 16, 9E
3. Kentsel bağlamda mekânsal ilişkilerin tasarımı ve yapılandırılmasında yaratıcı yönde ve eleştirel düşünebilir. 10, 16, 9E
4. Toplum için ideal bir düzen anlayışı ortaya koyabilir. 10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması
2Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları
3Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi
4Klasik Dönem Kent Ütopyaları
5Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları
6Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları
7Ara Sınav
8Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard
9Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright
10Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier
11Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar
12Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. Bacon, Francis (2014) “Yeni Atlantis”, Alfa Yayıncılık, İstanbul. 2. Barlas, M. A. (1992) “Planning, A Continuum of Utopian and NonUtopian Sensibilities”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 12 (1-2). 3. Barthes, Roland (2016) ”Göstergeler İmparatorluğu”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 4. Bookchin, M. (1999) “Toplumu Yeniden Kurmak”, Metis Yayınları, İstanbul. 5. Bumin, K. (1990) “Demokrasi Arayışında Kent”, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. 6. Calvino, Italo (2016) “Görünmez Kentler”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 7. Corbusier, L. (1960) “Towards a New Architecture”, New York. 8. Emerson, R. L. (1973) “Utopia”, Dictionary of the History of Ideas: Studies of Selected Pivotal Ideas, Charles Scribner's Sons. 9. Huxley, Aldous (1983), “Ada”, Yol Yayınları, İstanbul. 10. Huxley, Aldous (2016), “Cesur Yeni Dünya”, İthaki Yayınları, İstanbul. 11. Kumar, K. (2005) “Ütopyacılık” (Çev: Ali Somel), İmge Kitabevi, Ankara. 12. Le Guin, Ursula (1990) Mülksüzler, Metis Yayınları, İstanbul. 13. Mitchell, J. W. (1999) “E-topia: UrbanLife, Jim-But Not as We Know It”, The MIT Press, Cambridge. 14. More, Thomas (1999) "Utopia; Mina Urgan'in İncelemesiyle", Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. 15. Mumford, Lewis (1973) “Utopia, City and Mechanism”, Souvenier Press, London. 16. Walsh, Chad (1962), “From Utopia to Nightmare”, Geoffrey Bles, London. 17. Wells, H. G. (1967), “A Modern Utopia”, University of Nebraska Press, Lincoln. 18. Zamyatin, Yevgeni (205) “Biz”, İthaki Yayıları, İstanbul. 19. Campanella, Tommaso (2011) “Güneş Ülkesi”, Say Yayınları, İstanbul. Sinema, Kent ve Ütopya Üzerinden Tartışma: Metropolis, Brazil, 2001 A Space Odyssey, Blade Runner, Gattaca, Modern Times, 1984, Clockwork Orange, Fahrenheit 451

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52