Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL ULAŞIM PLANLAMASI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esin Özlem AKTUĞLU AKTAN |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Ezgi KOCAZEYBEK |
Dersin Amacı | Dersin amacı ulaşım disiplinini tanıtmak, temel bilgileri, kavramları, kentsel ulaşım planlamasının temel esasları ve süreci hakkındaki ön bilgileri, güncel sorunları, yaklaşım ve çözüm önerilerini ilgili alanlarla ilişki kurarak irdelemektir. Bu süreçte; öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının yanı sıra mevcut ulaşım sistemi konusunda yorum yapabilme, karar alma ve çözüm önerileri geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin tanıtımı / Dersin Temel Kavramları / Ulaşım Sorunları ,Ulaşımın Tarihsel Gelişimi,Sürdürülebilirlik ve Ulaşım İlişkisi, Ulaşım Yerleşme İlişkisi,Yol Kademelenmesi,Toplu Taşıma Sistemleri ,Ara Sınav/ Güzergâh ve Durak Tasarımı, Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planlaması , Dört Aşamalı Ulaşım Modeli (yolculuk yaratımı, dağılımı, türel ayrım ve ataması ,Kentsel Ulaşım Politikaları ,Kavşaklar,Otoparklar, Yaya ve Bisiklet Yolları,Geleceğin Akıllı ve Yenilikçi Ulaşım Sistemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ulaşım disiplinini ve bu disipline ait temel kavramları tanır. Kentsel ulaşım planlamasının güncel sorunları, yaklaşım ve çözüm önerilerini açıklar. Mevcut ulaşım sistemleri konusunda yorum yapar ve çözüm önerileri geliştirir. | 12, 13, 14, 3, 5, 9 | A, D, E, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin tanıtımı / Dersin Temel Kavramları / Ulaşım Sorunları | |
2 | Ulaşımın Tarihsel Gelişimi | |
3 | Sürdürülebilirlik ve Ulaşım İlişkisi | |
3 | Ulaşım Yerleşme İlişkisi | |
5 | Yol Kademelenmesi | |
6 | Toplu Taşıma Sistemleri | |
7 | Ara Sınav/ Güzergâh ve Durak Tasarımı | |
8 | Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planlaması | |
9 | Dört Aşamalı Ulaşım Modeli (yolculuk yaratımı, dağılımı, türel ayrım ve ataması | |
10 | Kentsel Ulaşım Politikaları | |
11 | Kavşaklar | |
12 | Otoparklar | |
13 | Yaya ve Bisiklet Yolları | |
14 | Geleceğin Akıllı ve Yenilikçi Ulaşım Sistemleri |
Kaynak |
Abbott, D., “The Future of Transport”, http://www.udg.org.uk/ej/udq/70/nws&event.html Ausubel, J.H., Marchetti, C., (2001), “The Evolution of Transport”, The Industrial Phycicist April/May 2001, pp. 20-24, http://www.aip.org/tip/INPHFA/vol-7/iss-2/p20.pdf. Aysan Buldurur, M. (2018) Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım, Birsen Yayınevi, İstanbul. Banister, D., (2005), Unsustainable Transport – City transport in the new century, Routledge, Oxfordshire, UK. Black, A., (1995), Urban Mass Transportation Planning, McGraw-Hill, USA. Çınar, T., (2003), “Ülkemizde Ulaştırma Sistemi ve Dünya Ulaşım Sistemindeki Gelişmeler”, TMMOB Ulaştırma Politikaları Kongresi 16-17 Ekim 2003 Ankara, Maya Basın Yayın, İstanbul, ss. 13-18. Dittmar, H., Ohland, G. (2004), The New Transit Town : Best Practices In Transit-Oriented Development, Island Press, Washington, DC. Docherty, I., Shaw, J., ed., (2004, first publ. 2003), A New Deal for Transport?, Blackwell, Oxford. Evren, G., (2002), Demiryolu, Birsen Yayınevi, İstanbul. Gifford, J., L. , Gifford, J. L. (2003), Flexible Urban Transportation, Pergamon, Amsterdam, Boston. Girardet, H., (2004), “Transport and the City”, Cities People Planet – Liveable Cities For A Sustainable World, Wiley-Academy, England ss. 131-152. Grava, S. (2003), Urban Transportation Systems: Choices for Communities, McGraw-Hill, New York. Gülgeç, İ., (1998), Ulaşım Planlaması, Özsan Matbaa, Ankara. Hall, T., (2003), “Car-ceral Cities: Social Geographies of Everyday Urban Mobility”, Urban Futures, (ed. Malcolm Miles and Tim Hall), Routledge, London, ss. 92-105. Hanson S., Giuliano G., ed. (2004), The Geography Of Urban Transportation, The Guilford Press, New York. İlter, İ., (1995), Türkiye Karayollarının Tarihsel Gelişimi, İnşaat Müh. Odası, İstanbul. Keskin, A., (1985), “Ulaşım”, Şehircilik, İTÜ Matbaası, İstanbul, ss. 259-276. Kılınçaslan, T., (2012), “Kentsel Ulaşım”, Ninova Yayınları, ISBN 978-605-88444-3-8, İstanbul Kulash, W. M. (2001), Residential Streets, ULI, the Urban Land Institute, Washington, D.C. Marshall, S. (2004), Streets and Patterns, Spon Press, London, New York. Rodrigue, J.-P., (2003), “Transport Geography, Chapter 6: Urban Transportation”, Hofstra University, Dept. of Economics & Geography, http://people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch6en/ch6menu.html Rogers, R., (1999), Towards an Urban Renaissace, the Urban Task Force, E&FN Spon, UK. Roger, L. K., ed. (2007), Cities And Cars: A Handbook of Best Practices, McFarland & Co., Jefferson, N.C. Ryser, J., (2000), “Future Cities”, Urban Design, January 2000/Issue 73. Steiner, F. R., Butler, K. (2007), Planning and Urban Design Standards, American Planning Association, J. Wiley & Sons. Tekeli, İ., (1992), “Yüzelli Yılda Toplu Ulaşım”, İstanbul Sayı:2 Temmuz 1992, ss. 18-27. Tekeli, İ., (2010), “İstanbul ve Ankara için Kentiçi Ulaşım Yazıları”, Tarih Vakfı, İstanbul. Vuchic, V. R. (1999), Transportation for Livable Cities, Center for Urban Policy Research, USA. Vuchic, V. R. (2005), Urban Transit: Operations, Planning and Economics, J. Wiley & Sons, Hoboken. Vuchic, V. R. (2007), Urban Transit Systems and Technology, John Wiley and Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | X | |||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | X | |||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | |||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL ULAŞIM PLANLAMASI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esin Özlem AKTUĞLU AKTAN |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Ezgi KOCAZEYBEK |
Dersin Amacı | Dersin amacı ulaşım disiplinini tanıtmak, temel bilgileri, kavramları, kentsel ulaşım planlamasının temel esasları ve süreci hakkındaki ön bilgileri, güncel sorunları, yaklaşım ve çözüm önerilerini ilgili alanlarla ilişki kurarak irdelemektir. Bu süreçte; öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının yanı sıra mevcut ulaşım sistemi konusunda yorum yapabilme, karar alma ve çözüm önerileri geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin tanıtımı / Dersin Temel Kavramları / Ulaşım Sorunları ,Ulaşımın Tarihsel Gelişimi,Sürdürülebilirlik ve Ulaşım İlişkisi, Ulaşım Yerleşme İlişkisi,Yol Kademelenmesi,Toplu Taşıma Sistemleri ,Ara Sınav/ Güzergâh ve Durak Tasarımı, Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planlaması , Dört Aşamalı Ulaşım Modeli (yolculuk yaratımı, dağılımı, türel ayrım ve ataması ,Kentsel Ulaşım Politikaları ,Kavşaklar,Otoparklar, Yaya ve Bisiklet Yolları,Geleceğin Akıllı ve Yenilikçi Ulaşım Sistemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ulaşım disiplinini ve bu disipline ait temel kavramları tanır. Kentsel ulaşım planlamasının güncel sorunları, yaklaşım ve çözüm önerilerini açıklar. Mevcut ulaşım sistemleri konusunda yorum yapar ve çözüm önerileri geliştirir. | 12, 13, 14, 3, 5, 9 | A, D, E, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin tanıtımı / Dersin Temel Kavramları / Ulaşım Sorunları | |
2 | Ulaşımın Tarihsel Gelişimi | |
3 | Sürdürülebilirlik ve Ulaşım İlişkisi | |
3 | Ulaşım Yerleşme İlişkisi | |
5 | Yol Kademelenmesi | |
6 | Toplu Taşıma Sistemleri | |
7 | Ara Sınav/ Güzergâh ve Durak Tasarımı | |
8 | Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planlaması | |
9 | Dört Aşamalı Ulaşım Modeli (yolculuk yaratımı, dağılımı, türel ayrım ve ataması | |
10 | Kentsel Ulaşım Politikaları | |
11 | Kavşaklar | |
12 | Otoparklar | |
13 | Yaya ve Bisiklet Yolları | |
14 | Geleceğin Akıllı ve Yenilikçi Ulaşım Sistemleri |
Kaynak |
Abbott, D., “The Future of Transport”, http://www.udg.org.uk/ej/udq/70/nws&event.html Ausubel, J.H., Marchetti, C., (2001), “The Evolution of Transport”, The Industrial Phycicist April/May 2001, pp. 20-24, http://www.aip.org/tip/INPHFA/vol-7/iss-2/p20.pdf. Aysan Buldurur, M. (2018) Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım, Birsen Yayınevi, İstanbul. Banister, D., (2005), Unsustainable Transport – City transport in the new century, Routledge, Oxfordshire, UK. Black, A., (1995), Urban Mass Transportation Planning, McGraw-Hill, USA. Çınar, T., (2003), “Ülkemizde Ulaştırma Sistemi ve Dünya Ulaşım Sistemindeki Gelişmeler”, TMMOB Ulaştırma Politikaları Kongresi 16-17 Ekim 2003 Ankara, Maya Basın Yayın, İstanbul, ss. 13-18. Dittmar, H., Ohland, G. (2004), The New Transit Town : Best Practices In Transit-Oriented Development, Island Press, Washington, DC. Docherty, I., Shaw, J., ed., (2004, first publ. 2003), A New Deal for Transport?, Blackwell, Oxford. Evren, G., (2002), Demiryolu, Birsen Yayınevi, İstanbul. Gifford, J., L. , Gifford, J. L. (2003), Flexible Urban Transportation, Pergamon, Amsterdam, Boston. Girardet, H., (2004), “Transport and the City”, Cities People Planet – Liveable Cities For A Sustainable World, Wiley-Academy, England ss. 131-152. Grava, S. (2003), Urban Transportation Systems: Choices for Communities, McGraw-Hill, New York. Gülgeç, İ., (1998), Ulaşım Planlaması, Özsan Matbaa, Ankara. Hall, T., (2003), “Car-ceral Cities: Social Geographies of Everyday Urban Mobility”, Urban Futures, (ed. Malcolm Miles and Tim Hall), Routledge, London, ss. 92-105. Hanson S., Giuliano G., ed. (2004), The Geography Of Urban Transportation, The Guilford Press, New York. İlter, İ., (1995), Türkiye Karayollarının Tarihsel Gelişimi, İnşaat Müh. Odası, İstanbul. Keskin, A., (1985), “Ulaşım”, Şehircilik, İTÜ Matbaası, İstanbul, ss. 259-276. Kılınçaslan, T., (2012), “Kentsel Ulaşım”, Ninova Yayınları, ISBN 978-605-88444-3-8, İstanbul Kulash, W. M. (2001), Residential Streets, ULI, the Urban Land Institute, Washington, D.C. Marshall, S. (2004), Streets and Patterns, Spon Press, London, New York. Rodrigue, J.-P., (2003), “Transport Geography, Chapter 6: Urban Transportation”, Hofstra University, Dept. of Economics & Geography, http://people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch6en/ch6menu.html Rogers, R., (1999), Towards an Urban Renaissace, the Urban Task Force, E&FN Spon, UK. Roger, L. K., ed. (2007), Cities And Cars: A Handbook of Best Practices, McFarland & Co., Jefferson, N.C. Ryser, J., (2000), “Future Cities”, Urban Design, January 2000/Issue 73. Steiner, F. R., Butler, K. (2007), Planning and Urban Design Standards, American Planning Association, J. Wiley & Sons. Tekeli, İ., (1992), “Yüzelli Yılda Toplu Ulaşım”, İstanbul Sayı:2 Temmuz 1992, ss. 18-27. Tekeli, İ., (2010), “İstanbul ve Ankara için Kentiçi Ulaşım Yazıları”, Tarih Vakfı, İstanbul. Vuchic, V. R. (1999), Transportation for Livable Cities, Center for Urban Policy Research, USA. Vuchic, V. R. (2005), Urban Transit: Operations, Planning and Economics, J. Wiley & Sons, Hoboken. Vuchic, V. R. (2007), Urban Transit Systems and Technology, John Wiley and Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | X | |||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | X | |||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | |||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |