Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKOLOJİK PLANLAMA VE EKOKENTLER-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hasan Emrah ÖZARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, ekolojik tasarım bilincini geliştirmek, Ekokent tasarımında farklı meslek gruplarının kentler üzerindeki etkisini göstermek ve disiplinler arasındaki uyumlu çalışmaların, kent yaşamına sağlayacağı faydaların farkındalığını oluşturabilmektir. Kent ve doğa bilincinin geliştirilmesini hedefleyen derste; ekokent kavramını, nasıl ve neden doğduğunu, ekokentlerin planlama kriterlerive özellikleri anlatılacaktır. Ayrıca ekokentlerin sürdürülebilirliği, hukuki altyapısına yönelik mevzuatlar ile ilgili de bilgiler aktarılacaktır. Derste Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımlarına yönelik yapılan çalışmalar da aktarılacaktır. Derste öğrencilerin aktif katkısının sağlanması da hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kentsel ve Ekolojik Sorunlar,Ekokentlerin Doğuşu ve Ekokent Kavramı,Çevre bilinci ve ekolojik düşüncenin gelişimi-Kent ve yeşil alan ilişkileri,Ekolojik Akımlar,Ekokent tasarım kriterleri/örneklerle anlatım,Ekokentlerin özellikleri/ örneklerle anlatım,Ara sınav,Kentlerde teknoloji kullanımı ve Akıllı Kentler/örneklerle anlatım,Ekokentlerde Sürdürülebilirlik,Kentlerde atık yönetimi,Ekokent tasarımında hukuki altyapı ve dayanaklar,Ekokent tasarımında pratikler,Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları,Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kentsel ve Ekolojik Sorunlar
2Ekokentlerin Doğuşu ve Ekokent Kavramı
3Çevre bilinci ve ekolojik düşüncenin gelişimi-Kent ve yeşil alan ilişkileri
4Ekolojik Akımlar
5Ekokent tasarım kriterleri/örneklerle anlatım
6Ekokentlerin özellikleri/ örneklerle anlatım
7Ara sınav
8Kentlerde teknoloji kullanımı ve Akıllı Kentler/örneklerle anlatım
9Ekokentlerde Sürdürülebilirlik
10Kentlerde atık yönetimi
11Ekokent tasarımında hukuki altyapı ve dayanaklar
12Ekokent tasarımında pratikler
13Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları
14Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları
Kaynak
1- Ecology. Individuals, populations and communities. Yazarlar: Begon, M. ; Harper, J. L. ; Townsend, C. R. 2- Kentsel Planlama Ansiklopedik Sözlük Derleyen: Melih Ersoy 3- EcoCities: Rebuilding Cities in Balance with Nature Yazarlar: Richard Register 4- Eco-city Planning: Policies, Practice and Design Yazarlar: Tai-Chee Wong and Belinda Yuen 5- Eco-Cities: A Planning Guide Yazarlar: Zhifeng Yang 6- Ekokentler ile ilgili makaleler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler166
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKOLOJİK PLANLAMA VE EKOKENTLER-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hasan Emrah ÖZARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, ekolojik tasarım bilincini geliştirmek, Ekokent tasarımında farklı meslek gruplarının kentler üzerindeki etkisini göstermek ve disiplinler arasındaki uyumlu çalışmaların, kent yaşamına sağlayacağı faydaların farkındalığını oluşturabilmektir. Kent ve doğa bilincinin geliştirilmesini hedefleyen derste; ekokent kavramını, nasıl ve neden doğduğunu, ekokentlerin planlama kriterlerive özellikleri anlatılacaktır. Ayrıca ekokentlerin sürdürülebilirliği, hukuki altyapısına yönelik mevzuatlar ile ilgili de bilgiler aktarılacaktır. Derste Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımlarına yönelik yapılan çalışmalar da aktarılacaktır. Derste öğrencilerin aktif katkısının sağlanması da hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kentsel ve Ekolojik Sorunlar,Ekokentlerin Doğuşu ve Ekokent Kavramı,Çevre bilinci ve ekolojik düşüncenin gelişimi-Kent ve yeşil alan ilişkileri,Ekolojik Akımlar,Ekokent tasarım kriterleri/örneklerle anlatım,Ekokentlerin özellikleri/ örneklerle anlatım,Ara sınav,Kentlerde teknoloji kullanımı ve Akıllı Kentler/örneklerle anlatım,Ekokentlerde Sürdürülebilirlik,Kentlerde atık yönetimi,Ekokent tasarımında hukuki altyapı ve dayanaklar,Ekokent tasarımında pratikler,Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları,Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kentsel ve Ekolojik Sorunlar
2Ekokentlerin Doğuşu ve Ekokent Kavramı
3Çevre bilinci ve ekolojik düşüncenin gelişimi-Kent ve yeşil alan ilişkileri
4Ekolojik Akımlar
5Ekokent tasarım kriterleri/örneklerle anlatım
6Ekokentlerin özellikleri/ örneklerle anlatım
7Ara sınav
8Kentlerde teknoloji kullanımı ve Akıllı Kentler/örneklerle anlatım
9Ekokentlerde Sürdürülebilirlik
10Kentlerde atık yönetimi
11Ekokent tasarımında hukuki altyapı ve dayanaklar
12Ekokent tasarımında pratikler
13Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları
14Dünyadan ve Türkiye’den ekokent tasarımları-öğrenci sunumları
Kaynak
1- Ecology. Individuals, populations and communities. Yazarlar: Begon, M. ; Harper, J. L. ; Townsend, C. R. 2- Kentsel Planlama Ansiklopedik Sözlük Derleyen: Melih Ersoy 3- EcoCities: Rebuilding Cities in Balance with Nature Yazarlar: Richard Register 4- Eco-city Planning: Policies, Practice and Design Yazarlar: Tai-Chee Wong and Belinda Yuen 5- Eco-Cities: A Planning Guide Yazarlar: Zhifeng Yang 6- Ekokentler ile ilgili makaleler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55