Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTSEL ÜTOPYALAR-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esin Özlem AKTUĞLU AKTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ütopya ve ütopik düşünceyi, mekân ve kent bağlamında betimleyici ve eleştirel bir şekilde irdelemektedir. Kentsel ütopyalar ile gelecekteki yaşam biçimlerinin kurgulanması amaçlanmaktadır. İdeal kent arayışlarını geniş bir çerçevede ele almak, planlama sürecinde gelecek kavramının rolünü tartışmak, gelecek senaryoları üretmek, akıl yoluyla yönetilen ortak mülkiyete dayalı adil toplum düzeninin tasarım anlayışına olan etkisini ortaya koymak dersin temel hedefidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları,Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi,Klasik Dönem Kent Ütopyaları,Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları,Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları,Ara Sınav,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier,Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar,Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kentsel strateji, politika ve uygulama planlarını ütopyalarla ilişkilendirebilir. 10, 16, 9E
2. Kent ütopyaları üzerinden gelecek kent modelleri üretebilir. 10, 16, 9E
3. Kentsel bağlamda mekânsal ilişkilerin tasarımı ve yapılandırılmasında yaratıcı yönde ve eleştirel düşünebilir. 10, 16, 9E
4. Toplum için ideal bir düzen anlayışı ortaya koyabilir. 10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması
2Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları
3Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi
4Klasik Dönem Kent Ütopyaları
5Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları
6Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları
7Ara Sınav
8Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard
9Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright
10Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier
11Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar
12Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. Bacon, Francis (2014) “Yeni Atlantis”, Alfa Yayıncılık, İstanbul. 2. Barlas, M. A. (1992) “Planning, A Continuum of Utopian and NonUtopian Sensibilities”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 12 (1-2). 3. Barthes, Roland (2016) ”Göstergeler İmparatorluğu”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 4. Bookchin, M. (1999) “Toplumu Yeniden Kurmak”, Metis Yayınları, İstanbul. 5. Bumin, K. (1990) “Demokrasi Arayışında Kent”, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. 6. Calvino, Italo (2016) “Görünmez Kentler”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 7. Corbusier, L. (1960) “Towards a New Architecture”, New York. 8. Emerson, R. L. (1973) “Utopia”, Dictionary of the History of Ideas: Studies of Selected Pivotal Ideas, Charles Scribner's Sons. 9. Huxley, Aldous (1983), “Ada”, Yol Yayınları, İstanbul. 10. Huxley, Aldous (2016), “Cesur Yeni Dünya”, İthaki Yayınları, İstanbul. 11. Kumar, K. (2005) “Ütopyacılık” (Çev: Ali Somel), İmge Kitabevi, Ankara. 12. Le Guin, Ursula (1990) Mülksüzler, Metis Yayınları, İstanbul. 13. Mitchell, J. W. (1999) “E-topia: UrbanLife, Jim-But Not as We Know It”, The MIT Press, Cambridge. 14. More, Thomas (1999) "Utopia; Mina Urgan'in İncelemesiyle", Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. 15. Mumford, Lewis (1973) “Utopia, City and Mechanism”, Souvenier Press, London. 16. Walsh, Chad (1962), “From Utopia to Nightmare”, Geoffrey Bles, London. 17. Wells, H. G. (1967), “A Modern Utopia”, University of Nebraska Press, Lincoln. 18. Zamyatin, Yevgeni (205) “Biz”, İthaki Yayıları, İstanbul. 19. Campanella, Tommaso (2011) “Güneş Ülkesi”, Say Yayınları, İstanbul. Sinema, Kent ve Ütopya Üzerinden Tartışma: Metropolis, Brazil, 2001 A Space Odyssey, Blade Runner, Gattaca, Modern Times, 1984, Clockwork Orange, Fahrenheit 451

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı21632
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTSEL ÜTOPYALAR-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esin Özlem AKTUĞLU AKTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ütopya ve ütopik düşünceyi, mekân ve kent bağlamında betimleyici ve eleştirel bir şekilde irdelemektedir. Kentsel ütopyalar ile gelecekteki yaşam biçimlerinin kurgulanması amaçlanmaktadır. İdeal kent arayışlarını geniş bir çerçevede ele almak, planlama sürecinde gelecek kavramının rolünü tartışmak, gelecek senaryoları üretmek, akıl yoluyla yönetilen ortak mülkiyete dayalı adil toplum düzeninin tasarım anlayışına olan etkisini ortaya koymak dersin temel hedefidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları,Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi,Klasik Dönem Kent Ütopyaları,Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları,Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları,Ara Sınav,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright,Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier,Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar,Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kentsel strateji, politika ve uygulama planlarını ütopyalarla ilişkilendirebilir. 10, 16, 9E
2. Kent ütopyaları üzerinden gelecek kent modelleri üretebilir. 10, 16, 9E
3. Kentsel bağlamda mekânsal ilişkilerin tasarımı ve yapılandırılmasında yaratıcı yönde ve eleştirel düşünebilir. 10, 16, 9E
4. Toplum için ideal bir düzen anlayışı ortaya koyabilir. 10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması
2Ütopya, Distopya, Heterotopya, Retrotopya Kavramları
3Kentin Ütopya Hali ve İdeal Form Arayışı: Mutlu Yaşam Felsefesi
4Klasik Dönem Kent Ütopyaları
5Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Kent Ütopyaları
6Endüstri Devrimi ve 19. Yüzyıl Kent Ütopyaları
7Ara Sınav
8Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Ebenezer Howard
9Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Frank Lloyd Wright
10Modern Mimarlık ve 20. Yüzyıl Kent Ütopyaları: Le Corbusier
11Postmodern Kent Ütopyaları ve Manifestolar
12Fütüristik Ütopyalar ve Günümüz Kentlerine Etkileri
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. Bacon, Francis (2014) “Yeni Atlantis”, Alfa Yayıncılık, İstanbul. 2. Barlas, M. A. (1992) “Planning, A Continuum of Utopian and NonUtopian Sensibilities”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 12 (1-2). 3. Barthes, Roland (2016) ”Göstergeler İmparatorluğu”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 4. Bookchin, M. (1999) “Toplumu Yeniden Kurmak”, Metis Yayınları, İstanbul. 5. Bumin, K. (1990) “Demokrasi Arayışında Kent”, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. 6. Calvino, Italo (2016) “Görünmez Kentler”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 7. Corbusier, L. (1960) “Towards a New Architecture”, New York. 8. Emerson, R. L. (1973) “Utopia”, Dictionary of the History of Ideas: Studies of Selected Pivotal Ideas, Charles Scribner's Sons. 9. Huxley, Aldous (1983), “Ada”, Yol Yayınları, İstanbul. 10. Huxley, Aldous (2016), “Cesur Yeni Dünya”, İthaki Yayınları, İstanbul. 11. Kumar, K. (2005) “Ütopyacılık” (Çev: Ali Somel), İmge Kitabevi, Ankara. 12. Le Guin, Ursula (1990) Mülksüzler, Metis Yayınları, İstanbul. 13. Mitchell, J. W. (1999) “E-topia: UrbanLife, Jim-But Not as We Know It”, The MIT Press, Cambridge. 14. More, Thomas (1999) "Utopia; Mina Urgan'in İncelemesiyle", Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. 15. Mumford, Lewis (1973) “Utopia, City and Mechanism”, Souvenier Press, London. 16. Walsh, Chad (1962), “From Utopia to Nightmare”, Geoffrey Bles, London. 17. Wells, H. G. (1967), “A Modern Utopia”, University of Nebraska Press, Lincoln. 18. Zamyatin, Yevgeni (205) “Biz”, İthaki Yayıları, İstanbul. 19. Campanella, Tommaso (2011) “Güneş Ülkesi”, Say Yayınları, İstanbul. Sinema, Kent ve Ütopya Üzerinden Tartışma: Metropolis, Brazil, 2001 A Space Odyssey, Blade Runner, Gattaca, Modern Times, 1984, Clockwork Orange, Fahrenheit 451

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55