Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM II | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çiğdem TÜRK, Öğr.Gör.Dr. İbrahim YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bengisu Öten |
Dersin Amacı | Teknik resim, öğrencilerin ayrıntılı ve doğru mimari çizimleri yetkin bir şekilde okumalarını, oluşturmalarını ve bu çizimleri oluşturmak için çizim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri kazanmalarını hedefler. El çizimi kullanılarak el ve zihin koordinasyonunun sağlanması sağlanır. Nihayetinde amaç, öğrencileri yüksek kaliteli çizimler üretme ve mimari projelere etkili bir şekilde katkıda bulunma yetenekleriyle güçlendirmektir. Teknik Resim 2 dersi temel olarak uygulama projelerinin çizim standartlarının öğrenciye aktarılmasını amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilere 1/50 ve 1/20 ölçekte oluşturulan uygulama çizimlerine ait çizim tekniğinin anlaşılarak, bu ölçeklerde mimari proje setlerinin (plan, kesit, görünüş gibi)oluşturma becerisinin kazandırılması hedeflemektedir. Teknik Resim 1 dersinin devam niteliğinde olan bu ders, 1/200 ölçekte vaziyet planının çizimini ve tekniklerinin anlaşılmasını da kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ölçek kavramı ve mimari proje setleri ile olan ilişkisinin aktarılması,1/50 ölçeğinde çizim tekniğinin gerekli standartlarının öğrenilmesi ve 1/50 ölçeğinde mimari proje üzerinden kat planının okunması, anlaşılması ve çizilmesi (aks çizgileri, taşıyıcı sistem, iç ve dış duvarlar, boyutlar, yükseklikler, taramalar, bölge adları) & Geri Bildirimler ,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında NORMAL kat planı çizimine devam edilmesi (iç ve dış ölçülendirme, kotlar, tarama ve mekan isimlendirmeleri),1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekte merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekte mimari projede merdiven planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekli merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede merdiven kesiti çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi & Geribildirimler ,1/50 ölçekli çatı çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede çatı planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekte plan, kesit proje çalışmasının yapılması,1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli cephe çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak plan çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler,1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak kesit çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler,1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet planının çizilmesi &Geribildirimler,1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet kesit ve görünüşlerinin çizilmesi &Geribildirimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uygulama projelerine ait 1/50 ve 1/20 ölçekte plan, kesit ve görünüş çizer. | 6, 9 | E |
2.Temel, çatı, merdiven gibi temel yapı elemanlarına ait bilgileri öğrenip çizer. | 6, 9 | E |
3.Temel, çatı, merdiven gibi temel yapı elemanlarına ait bilgileri öğrenip çizer. | 6, 9 | E |
4.Ölçek kavramının mimari projelerdeki anlamını ve detay seviyesini öğrenir ve kullanır. | 6, 9 | E |
5.Vaziyet planının mimari projelerdeki önemini ve yerini anlar. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçek kavramı ve mimari proje setleri ile olan ilişkisinin aktarılması | |
2 | 1/50 ölçeğinde çizim tekniğinin gerekli standartlarının öğrenilmesi ve 1/50 ölçeğinde mimari proje üzerinden kat planının okunması, anlaşılması ve çizilmesi (aks çizgileri, taşıyıcı sistem, iç ve dış duvarlar, boyutlar, yükseklikler, taramalar, bölge adları) & Geri Bildirimler | |
3 | 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında NORMAL kat planı çizimine devam edilmesi (iç ve dış ölçülendirme, kotlar, tarama ve mekan isimlendirmeleri) | |
4 | 1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
5 | 1/50 ölçekte merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekte mimari projede merdiven planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
6 | 1/50 ölçekli merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede merdiven kesiti çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi & Geribildirimler | |
7 | 1/50 ölçekli çatı çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede çatı planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
8 | 1/50 ölçekte plan, kesit proje çalışmasının yapılması | |
9 | 1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
10 | 1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli cephe çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
11 | 1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak plan çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler | |
12 | 1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak kesit çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler | |
13 | 1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet planının çizilmesi &Geribildirimler | |
14 | 1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet kesit ve görünüşlerinin çizilmesi &Geribildirimler |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
1.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim I, Eğitim Matbaası, İstanbul 2.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim II, Eğitim Matbaası, İstanbul 3.Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York 4.Ching, F.D.K. (2010). Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc. New York 5.Gürer, L. (2000). Perspektif ve Gölge, Birsen yay. İstanbul 6.Hotan, H. (2000). Mimari Perspektif ve Gölge, YEM, İstanbul 7.Onat, E. (2010). Perspektif ve Perspektifde Gölge Çizimi, Efil yay. İstanbul 8.Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 4 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 3 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM II | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çiğdem TÜRK, Öğr.Gör.Dr. İbrahim YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bengisu Öten |
Dersin Amacı | Teknik resim, öğrencilerin ayrıntılı ve doğru mimari çizimleri yetkin bir şekilde okumalarını, oluşturmalarını ve bu çizimleri oluşturmak için çizim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri kazanmalarını hedefler. El çizimi kullanılarak el ve zihin koordinasyonunun sağlanması sağlanır. Nihayetinde amaç, öğrencileri yüksek kaliteli çizimler üretme ve mimari projelere etkili bir şekilde katkıda bulunma yetenekleriyle güçlendirmektir. Teknik Resim 2 dersi temel olarak uygulama projelerinin çizim standartlarının öğrenciye aktarılmasını amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilere 1/50 ve 1/20 ölçekte oluşturulan uygulama çizimlerine ait çizim tekniğinin anlaşılarak, bu ölçeklerde mimari proje setlerinin (plan, kesit, görünüş gibi)oluşturma becerisinin kazandırılması hedeflemektedir. Teknik Resim 1 dersinin devam niteliğinde olan bu ders, 1/200 ölçekte vaziyet planının çizimini ve tekniklerinin anlaşılmasını da kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ölçek kavramı ve mimari proje setleri ile olan ilişkisinin aktarılması,1/50 ölçeğinde çizim tekniğinin gerekli standartlarının öğrenilmesi ve 1/50 ölçeğinde mimari proje üzerinden kat planının okunması, anlaşılması ve çizilmesi (aks çizgileri, taşıyıcı sistem, iç ve dış duvarlar, boyutlar, yükseklikler, taramalar, bölge adları) & Geri Bildirimler ,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında NORMAL kat planı çizimine devam edilmesi (iç ve dış ölçülendirme, kotlar, tarama ve mekan isimlendirmeleri),1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekte merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekte mimari projede merdiven planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekli merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede merdiven kesiti çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi & Geribildirimler ,1/50 ölçekli çatı çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede çatı planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekte plan, kesit proje çalışmasının yapılması,1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli cephe çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler,1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak plan çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler,1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak kesit çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler,1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet planının çizilmesi &Geribildirimler,1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet kesit ve görünüşlerinin çizilmesi &Geribildirimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uygulama projelerine ait 1/50 ve 1/20 ölçekte plan, kesit ve görünüş çizer. | 6, 9 | E |
2.Temel, çatı, merdiven gibi temel yapı elemanlarına ait bilgileri öğrenip çizer. | 6, 9 | E |
3.Temel, çatı, merdiven gibi temel yapı elemanlarına ait bilgileri öğrenip çizer. | 6, 9 | E |
4.Ölçek kavramının mimari projelerdeki anlamını ve detay seviyesini öğrenir ve kullanır. | 6, 9 | E |
5.Vaziyet planının mimari projelerdeki önemini ve yerini anlar. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçek kavramı ve mimari proje setleri ile olan ilişkisinin aktarılması | |
2 | 1/50 ölçeğinde çizim tekniğinin gerekli standartlarının öğrenilmesi ve 1/50 ölçeğinde mimari proje üzerinden kat planının okunması, anlaşılması ve çizilmesi (aks çizgileri, taşıyıcı sistem, iç ve dış duvarlar, boyutlar, yükseklikler, taramalar, bölge adları) & Geri Bildirimler | |
3 | 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında NORMAL kat planı çizimine devam edilmesi (iç ve dış ölçülendirme, kotlar, tarama ve mekan isimlendirmeleri) | |
4 | 1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
5 | 1/50 ölçekte merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekte mimari projede merdiven planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
6 | 1/50 ölçekli merdiven çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede merdiven kesiti çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi & Geribildirimler | |
7 | 1/50 ölçekli çatı çizim tekniği ve 1/50 ölçekli mimari projede çatı planı çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
8 | 1/50 ölçekte plan, kesit proje çalışmasının yapılması | |
9 | 1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli kesit çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
10 | 1/50 ölçekli mimari projede çizim tekniği ve 1/50 ölçekli cephe çizim-çizim tekniklerinin gerekli standartlarının öğrenilmesi &Geribildirimler | |
11 | 1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak plan çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler | |
12 | 1/20 ölçeğinde mimari projede gerekli olan çizim tekniği standartlarının ve 1/20 ölçeğinde mutfak kesit çizimi-çizim tekniklerinin öğrenilmesi (Kısımlar pencere-kapıdan çizilecektir) &Geribildirimler | |
13 | 1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet planının çizilmesi &Geribildirimler | |
14 | 1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarına uygun vaziyet kesit ve görünüşlerinin çizilmesi &Geribildirimler |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
1.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim I, Eğitim Matbaası, İstanbul 2.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim II, Eğitim Matbaası, İstanbul 3.Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York 4.Ching, F.D.K. (2010). Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc. New York 5.Gürer, L. (2000). Perspektif ve Gölge, Birsen yay. İstanbul 6.Hotan, H. (2000). Mimari Perspektif ve Gölge, YEM, İstanbul 7.Onat, E. (2010). Perspektif ve Perspektifde Gölge Çizimi, Efil yay. İstanbul 8.Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |